۱۳ ایده برای داشتن آشپزخانه‌ای شیک و مدرن و مراحل بازسازی آشپزخانه

آرام مرادی
  0
اشتراک این پست:
اغلب گفته می‌شود که آشپزخانه قلب خانه است، و به همین دلیل، همه دوست دارند این نقطه از خانه را به گونه‌ای دیزاین کنند که بسیار زیباتر به نظر برسد. اما با توجه به تصمیم گیری‌های زیادی که در مورد دکوراسیون آشپزخانه مدرن وجود دارد، تصمیم گیری در مورد بهترین گزینه دشوار است.

برای کمک به شما در شروع کار خود در نوسازی آشپزخانه خود، پیشنهاد می‌کنیم برخی از این ایده‌های مدرن را برای آشپزخانه بررسی کنید. بسیاری از طراحان، طراحی معاصر را پیشنهاد می‌دهند تا آشپزخانه هرگز از ترند روز دنیا خارج نشود، اما فکر نکنید که این مدل، طراحی سرد یا استریلی خواهد بود.

طراحی مدرن مردم را به استفاده از رنگ‌های انفجاری، چهارپایه‌های مد روز و وسایل نوری جالب که باعث ایجاد گرما و زیبایی می‌شوند، تشویق می‌کند. چه یک آشپزخانه کوچک داشته باشید و چه فضای بزرگ و باز برای آشپزخانه خود داشته باشید، ایده طراحی آشپزخانه معاصر را بسیار جذاب خواهید یافت که مطمینا از آن برای نو کردن فضای آشپزخانه خود استفاده خواهید کرد.

کابینت‌های رنگی

این نوع طراحی مدرن را با کابینت‌های براق و با رنگ‌های جسورانه نشان دهید. قفسه‌هایی از چوب طبیعی و شلف به همراه دستگیره‌های فلزی به رنگ طلایی روشن باعث افزایش نمای مردن بودن آن و داشتن آشپزخانه رنگارنگ می‌شود.

دیوار نمایش به رنگ تیره

جزییات قوی این طرح، مانند این صندلی‌های بلند چرمی و چراغ‌های آویز صاف، در آشپزخانه‌های مدرن کشش ایجاد می‌کند. آنها را با کابینت ساده و سفید رنگ و یک جزیره سیاه رنگ ترکیب کنید تا ظاهر آن را به راحتی جذاب‌تر کنید.

نمایی بی پایان از چوب

اگر می‌خواهید شلف‌های چوبی را به آشپزخانه خود اضافه کنید، استفاده از تیرهای چوبی بر روی سقف نیز را در نظر بگیرید و آن را به دکور خود اضافه کنید. آنها فضا را کشیده‌تر می‌کنند و زیبایی بصری به فضا اضافه می‌کنند.

صندلی حصیری

مبلمان حصیری یکی از بهترین ترندهای طراحی داخلی در سال ۲۰۲۰ است – و استفاده از آنها در آشپزخانه نیاز به هیچ دلیلی ندارد. این امر به ویژه اگر فضای آشپزخانه شما به اندازه این فضا ساده و شیک باشد، بیشتر صدق می‌کند.

طرح شطرنجی شاد

با کاشی‌های سیاه و سفید قدیمی با سیستم عامل و لوسترهای جالب و ساده، جذابیت خاصی به آشپزخانه معاصر خود اضافه کنید.

استفاده از جزییات خانه‌های مزرعه

فقط به دلیل اینکه آشپزخانه شما دارای جزییات خانه‌های مزرعه است، به معنای مدرن نبودن آن نیست. با از بین بردن درهم و برهمی و انتخاب قطعات با خطوط براق، فضای معاصر را در آشپزخانه خود حفظ کنید.

وسایل آشپزی باحال

وسایل آشپزخانه از جنس مس و شلف‌های باز دو مورد بزرگ بعدی در دکوراسیون آشپزخانه هستند. برای جذاب کردن فضای بصری آشپزخانه، آنها را با کابینت‌های رنگارنگ ترکیب کنید.

لوسترهای عجیب

لوسترهای زرد مدرن و کاشی‌های پشت سینک راه راه، باعث به وجود آمدن این فضای روشن و مدرن می‌شوند.

سقف دارای جلوه

آشپزخانه کاملاً سفید کاملاً مدرن است – اما این بدان معنی نیست که باید کاملاً بی روح باشد. یک ستون رنگی به سقف اضافه کنید و میهمانان را هنگام دیدن آن در جای خود میخ‌کوب کنید.

کابینت پرجزییات

برای داشتن فضایی مدرن نیازی به چشم پوشی از جزییات نیست. برای مدرن کردن طرح‌ها و وسایل، یک رنگ جدید از طیف رنگی سفید و سیاه انتخاب کنید.

کابینت‌هایی از طیف رنگی فیروزه‌ای

کابینت‌های جفت با فرشی طرح‌دار با رنگی جذاب برای آشپزخانه، حس آشپزخانه مدرن و در عین حال جذاب را القا می‌کند.

بیشتر بخوانید: دکوراسیون منزل با رنگ آبی کلاسیک رنگ سال ۲۰۲۰

استیل و رنگ مشکی

ترند لوازم خانگی می‌آیند و می‌روند، اما استیل همیشه در طراحی داخلی خانه و مخصوصا آشپزخانه جای خود را دارد. اگر می‌خواهید تغییری پایدار ایجاد کنید، آنها را به آشپزخانه خود بیاورید و نصب کنید تا برای همیشه طراحی آن را مدرن و بدون تاریخ انقضا کنید.

بکر و با طراوت  

کاشی پشت سینک با ترکیب رنگی بکر و ساده کاملاً با صندلی مدرن با همان رنگ تازه و با طراوت، ترکیبی مردن و معاصر به آ‌شپزخانه می‌دهد.

بازسازی آشپزخانه
پروژه بازسازی آشپزخانه بسیار بیشتر از پروژه بازسازی خانه با دردسر و سختی همراه است. کارفرمایی را برای مدیریت کار استخدام کنید که روند کار را در دست بگیرد، هزینه‌ها به راحتی می‌توانند بیشتر شوند. اگر شجاعت این را دارید که خودتان این کار را انجام دهید، ممکن است ماه‌ها طول بکشد و ممکن است بدون آشپزخانه زندگی کنید.

اما یک آشپزخانه جدید و نورانی می‌تواند خانه شما را قابل سکونت کند. یک آشپزخانه عالی جدید، کانون زندگی خانواده خواهد بود و می‌تواند مرکز جمع شدن خانواده در کنار هم باشد. یک آشپزخانه بازسازی شده مطمیناً پروژه‌ای است که ارزش گذاشتن وقت، پول و تلاش را دارد و اگر تمام مراحل مربوط به روند کار را قبل از شروع کاملاً درک کنید می‌توانید از به بیراهه رفتن جلوگیری کنید.

مرحله ۱: ارزیابی نیازها، خواسته‌ها، منابع

بسیاری از پروژه‌های بزرگ بازسازی آشپزخانه در نهایت با ناامیدی صاحب خانه به پایان می‌رسد – و یا اینکه او را با هزینه شوکه کننده رها می‌کند – صرفاً به این دلیل که زمان برای تعیین آنچه می‌خواستند و آنچه که باید برایش هزینه می‌کردند، نمی‌گذرانند.

خواسته‌ها و نیازها

با طرح این سؤال از خود شروع کنید که چه مشکلی به شکل مکرر با آشپزخانه فعلی خود دارید؟ آیا داشتن فضای بسیار کم بر روی روند طبخ تاثیر می‌گذارد؟ آیا فضای بسیار کمی برای ذخیره مواد غذایی و ظروف دارید؟ آیا فضایی برای میز غذاخوری ندارید؟ آیا وسایل حال حاضر بدون استفاده یا خیلی قدیمی هستند؟ یا اینکه آشپزخانه شما بخاطر اینکه خیلی قدیمی و زشت است، شما را آزار می‌دهد؟

لیستی برای اولویت بندی مواردی را که می‌خواهید در آشپزخانه جدید خود بنا کنید، با توجه به اهمیت آنها، تنظیم کنید. تشخیص تمایز بین موارد مورد نیاز و مواردی که شما تنها می‌خواهید آنها را داشته باشید، بسیار مفید است.

مقابله با واقعیت

در اوایل برنامه ریزی خود، با دو واقعیت از یک پروژه بازسازی آشپزخانه مقابله کنید: تدارکات و آماده سازی کار و هزینه‌های مربوط به آن.

اگر کار توسط پیمانکاران انجام شود، باید برای مدتی تعدادی افراد غریبه را در خانه خود ببینید که در رفت و آمد هستند و برای چند هفته یا شاید حتی چند ماه سر و صدا را باید تحمل کنید. اگر قصد دارید کار را خودتان انجام دهید، احتمالاً خراب کردن آشپزخانه بسیار طولانی‌تر خواهد بود – و آیا واقعاً زمان و مهارت‌های لازم برای انجام این کار دارید؟

همچنین بازپرداخت مالی را در ساخت آشپزخانه جدید در نظر بگیرید. اگر می‌خواهید سال‌ها در خانه خود بمانید، یک آشپزخانه رویایی ممکن است هزینه بالایی داشته باشد، زیرا به مدت یک دهه به عنوان یک فضای خانوادگی کاربردی و جذاب مورد استفاده قرار خواهد گرفت. اما اگر قصد دارید در پنج سال آینده به خانه‌ای دیگر نقل مکان کنید، شاید یک بازسازی آشپزخانه در سطح نرمال واقعاً گزینه عملی‌تر باشد. آشپزخانه یک فضای کاملاً شخصی است و ایده شما درباره آشپزخانه رویایی ممکن است چیزی مانند ایده صاحب‌خانه بعدی نباشد.

برای تصمیم گیری آماده شوید

از ابتدای مرحله برنامه ریزی، طرحی را ایجاد کنید که در راستای مسیر کاهش هزینه‌های پروژه بازسازی آشپزخانه شما باشد.

همچنین آماده تصمیم در مورد مواد موجود در آشپزخانه جدید خود شوید. به راحتی می‌توان چشمان خود را روی هزینه بست و کابینت‌های سفارشی از چوب گردو و کاشی‌های مرمر ایتالیایی را سفارش داد، اما باید بدانید که کابینت‌هایی نیز با روکش چوب سخت و کاشی‌های کف با تولید انبوه وجود دارد که بسیار عالی به نظر می‌رسند. آیا خرید آن اجاق گاز که در تبلیغات تلویزیونی دیدید و لاکچری بود واقعا ضروری است یا خرید محصولی با کیفیت خوب که کار را راه می‌اندازد نیز کفایت می‌کند؟ آیا کانترهای سنگی برای روی کابینت با قیمت بالا واقعا بهتر از خیلی از میزهای مواردی هستند که قیمت پایین‌تری دارند؟

اگر واقعاً خلاق هستید، حتی ممکن است به فکر استفاده از کابینت‌های بازسازی شده و سایر مواد برای ایجاد ظاهری زیبا در آشپزخانه خود باشید که هم منحصر به فرد و هم ارزان است.

مرحله ۲: طراحی و برنامه ریزی

با داشتن ایده‌های واقع‌گرایانه از آنچه در آشپزخانه جدید می‌خواهید و طرز فکر منعطف که مشخص می‌کند به چه چیزی نیاز دارید، می‌توانید طوفان مغزی را شروع کرده و شروع به ریختن طرح و برنامه ریزی کارآمد برای آشپزخانه جدید خود کنید.

با طرح‌های موفق شروع کنید

چرا چرخ را دوباره اختراع کنیم؟ در حالی که امکانات گسترده‌ای دارید، از یکی از برنامه‌های طراحی کلاسیک آشپزخانه استفاده کنید. به احتمال زیاد، یکی از این برنامه‌های کلاسیک طراحی آشپزخانه، انتخاب منطقی برای آشپزخانه جدید شما خواهد بود. می‌توانید در اینترنت به دنبال طرح‌های موفق بگردید و یکی از آنها را برای شروع کار خود انتخاب کنید. 

مرحله ۳: استخدام پیمانکار یا نه

این که آیا شما خودتان طرح آشپزخانه خود را درس کرده‌اید یا با یک طراح حرفه‌ای بر روی آن کار کرده است، پس از اتمام طرح آشپزخانه و ترسیم نقشه‌ها، زمان آن رسیده است که تصمیم مهم را در مورد اینکه چه کسی را برای تبدیل کردن این ایده‌ها به واقعیت استخدام کنید، اتخاذ کنید. سه گزینه وجود دارد:

استخدام پیمانکار عمومی؛ پیمان‌کارهای عمومی شرکت‌های سازنده‌ای هستند که از ابتدا تا انتها در مدیریت پروژه‌های اصلی تخصص دارند. آنها می‌توانند از شرکت‌های کوچک با دو یا سه نفر تا یک شرکت بزرگ با ده‌ها تن کارمند، متفاوت باشند. شرکت‌های پیمانکار تمام کارهای تخصصی از قبیل سیم کشی، لوله کشی، نصب کاشی و غیره را انجام می‌دهند. یک پیمانکار با سابقه خوب، یک انتخاب عالی برای یک پروژه بازسازی آشپزخانه است زیرا هزینه‌های آنها معمولاً بسیار پایین‌تر از بنگاه‌های بزرگ‌تر است.

خودتان آن را انجام دهید؛ با بررسی تمام موارد به این نتیجه می‌رسید که کار را خودتان انجام دهید. این یک گزینه جایگزین عملی است اگر شما یک فرد با تجربه باشید، کاملاً از تمام مهارت‌های لازم برخوردار باشید و زمان زیادی برای انجام کار داشته باشید. اما این گزینه برای کسانی که تحمل سختی کار را ندارند نیست، زیرا بازسازی آشپزخانه یک پروژه بزرگ است. این پروژه ممکن است زمان زیادی ببرد اما در نهایت اگر توسط خودتان انجام شود می‌تواند هزینه‌ها را به نصف کاهش دهد.

مجوزهای ساختمانی

در جایی که تمام کارها را انجام دادید و منتظر شروع کار هستید، وقت آن است که درخواست مجوز دهید. مجوزها باید از سازمان‌های مختلف اخذ شود. معمولا برای هر گونه تغییر داخلی خانه به شهرداری منطقه خود برای گرفتن مجوز مراجعه کنید. شرکت آب نیز ممکن است نیاز به اجازه کار در رابطه با آب‌رسانی و لوله کشی داشته باشد. اگر پیمانکار داشته باشید مجوزهای نوسازی را تماما خودش دریافت می‌کند. اگر خودتان این کار را انجام می‌دهید، شخصا باید برای گرفتن مجوزهای لازم وارد عمل شوید.

مرحله ۴: آماده سازی خانه برای زندگی بدون آشپزخانه

برای زمانی که آشپزخانه برای آشپزی ندارید برنامه بچینید تا برای خوردن غذا و درست کردن آن به مشکل برنخورید. با شروع بازسازی آشپزخانه، لوله کشی و تجهیزات ممکن است در مدت زمانی از پروژه از کار بیفتد. هرچند بیشتر اوقات در حین بازسازی نیز، اجاق گاز، سینک و سایر وسایل را حداقل برای مدت کوتاهی یا حتی شاید چند هفته در اختیار نداشته باشید.

تمهیداتی برای خود برای زندگی بدون آشپزخانه به مدت چند هفته بچینید. اگر امکان دارد چند وسیله را به یک اتاق دیگر منتقل کنید و برای مدت زمان کوتاهی یک آشپزخانه برای خود در یکی از اتاق‌ها درست کنید، که در واقع کار راه انداز است. یک اتاق بازی یا فضای باز با سینک می‌تواند در این زمان به عنوان فضای آشپزی و ناهار خوری کمک شما باشد. اگر پیش از شروع بازسازی غذا بپزید و آنها را در فریزر ذخیره کنید، برای گرم کردن دوباره آنها به چیزی بیشتر از یک مایکروویو و پریز برق احتیاج نخواهید داشت.

حتی در این مقطع زمانی می‌توانید در رستوران‌ها بیشتر غذا بخورید، یا حتی دعوت دوستان و اقوام دلسوز خود را برای صرف غذا حتما قبول کنید.

مرحله ۵: تخریب

با تمام آمادگی‌های قبل از شروع کار، اولین قدم واقعی یک قدم پر سر و صدا و کثیف است که می‌تواند سرگرم کننده نیز باشد.

چه این کار توسط خود شما یا کارگرهای پیمانکار انجام شود، از بین بردن وسایل قدیمی و خراب کردن مواد قدیمی اولین قدم در مسیر رسیدن به آشپزخانه جدید است. این می‌تواند کاری باشد که انرژی بسیاری بگیرد، اما به طور خاص کار پیچیده‌ای نیست، مگر اینکه تخریب شامل از بین بردن دیوارهای باربر باشد.

این کار ممکن است بخشی از پروژه‌ای باشد که خودتان تصمیم به انجام آن گرفته‌اید. در این صورت، به یاد داشته باشید که در صورت وجود هرگونه رنگ و آزبست مبتنی بر سرب، از وسایل ایمنی استفاده کنید و محتاط باشید. این مواد نیاز به رسیدگی و احتیاط ویژه دارند. اگر خودتان کار تخریب را انجام می‌دهید، باید سطلی بزرگ یا وسایل مورد نیاز دیگر برای جابجایی زباله‌ها و وسایل دور ریخت را فراهم کنید.

مرحله ششم: مشخص کردن ساختار فضایی

با تکمیل تخریب، بازسازی آشپزخانه معمولی با جدیت با کارگرهای پیمانکار شروع می‌شود و هر کاری را که برای انجام این کار ضروری باشد انجام می‌دهند. بسته به ترکیب آشپزخانه جدید شما، این ممکن است کارهای اساسی ساختمانی را شامل شود. آیا قصد دارید به فضا پنجره اضافه کنید یا آنها را عوض کنید؟ یا قصد دارید برای افزایش فضای کابینت پنجره‌ها را کور کنید؟ قصد دارید دیوارها را برای باز کردن آشپزخانه به سمت باقی فضای خانه خراب کنید؟ حتی پروژه‌های کوچک برای بازسازی آشپزخانه ممکن است نیاز به کار گذاشتن تیرچه برای سوار کردن وسایل سنگین‌تر یا داخلی مانند جزیره آشپزخانه نیاز داشته باشند.

مشخص کردن ساختار فضایی آشپزخانه کاری است که بسیاری از افراد با تجربه می‌توانند خودشان انجام دهند و طبق برنامه‌های ساختمان که در مراحل برنامه ریزی ایجاد شده‌اند، کار کنند.

مرحله ۷: لوله کشی، سیم کشی و سیستم گرمایشی و تهویه

بعد از مشخص کردن ساختار فضایی، مرحله بعدی لوله کشی و کار گذاشتن لوله‌های جدید یا تغییر مسیر لوله کشی، سیم کشی و تهویه هوا و سیستم گرمایشی است. این فرآیند به عنوان یک فاز مکانیکی خشن شناخته می‌شود و به طور معمول توسط پیمانکاران، برق‌کارها و یا کسانی که در این زمینه مهارت دارند انجام می‌شود. که این افراد یا توسط پیمانکار به کار اضافه می‌شوند و یا خود فرد به سراغ این افراد می‌رود و آنها را برای کار استخدام می‌کند.

اگر قصد داشته باشید که خودتان این کار را انجام دهید و یا برای انجام آن سراغ یادگیری بروید،  این کار کند خواهد بود. لوله کشی و سیم کشی کاری نیست که یک شب آنها را یاد بگیرید و آشپزخانه‌ها معمولاً نیاز به لوله کشی و سیم کشی جدید دارند. ممکن است برای آشپزخانه جدید نیاز به سیم کشی جدید داشته باشید. با توجه به پیچیدگی کار و خطرات ذاتی، اگر سیم کشی و لوله کشی به درستی انجام نشوند، به معنای این است که دوباره سراغ افراد ماهر در این کار بروید، که هم هزینه برای شما بیشتر می‌شود و هم زمان را از دست داده‌اید.

لوله کشی

در بیشتر پروژه‌های بازسازی جابجا کردن مکان سینک ظرف‌شویی، ماشین ظرف‌شویی و یخچال وجود دارد، که در حالت تغییر مسیر خطوط انتقال آب و تخلیه به مکان‌های جدید نیز وجود خواهد داشت. حتی اگر قرار باشد این وسایل سر جای خودشان قرار بگیرند، این فرصت زمان خوبی برای تعویض لوله‌های قدیمی است – برای مثال می‌توان لوله‌های فولادی گالوانیزه را با لوله‌های پلاستیکی جایگزین کرد. تغییرات لوله کشی، به عنوان مثال اگر قصد جابه‌جایی سینک و انتقال آن به روی جزیره آشپزخانه را داشته باشید، ممکن است کاملاً پیچیده باشد.

پس از پایان کار لوله کشی، تمام وسایلی که با لوله کار می‌کنند را امتحان کنید تا از کار کردن درست آنها مطمین شوید.

سیم کشی

هر اندازه لوله کشی سخت و پیچیده است، ارتقاء سیم کشی برای بازسازی بزرگ آشپزخانه ممکن است حتی سخت‌تر باشد. آشپزخانه‌های مدرن دارای وسایل برقی بسیار سنگینی هستند و دستورالعمل‌های آنها ممکن است به حداکثر هفت مدار یا بیشتر نیاز داشته باشد. برای تأمین انرژی در آشپزخانه بزرگ و مدرن در خانه‌ی خود، شما باید حداقل دارای برق ۲۰۰ آمپر باشید. این بدان معناست که بسیاری از پروژه‌های بازسازی آشپزخانه نیاز دارند که یک برق‌کار کل خدمات برقی خانه را به روز و جدید کند.

تهویه هوا و سیستم گرمایشی

در حالی که این کار همیشه لازم نیست، اما کانال تهویه هوا همزمان با اتمام کار سیم کشی و لوله کشی همزمان انجام می‌شود. نصب ورق‌های فلزی تهویه هوا معمولاً توسط یک پیمانکار و یا متخصص انجام می‌شود که جریان هوا را درک می‌کند و می‌تواند دریچه هوای گرم و سرد را در بهترین مکان‌ها قرار دهد.

مرحله ۸: به پایان رساندن دیوارها و سقف‌ها

با قدم بعدی، آشپزخانه از شکل یک منطقه جنگی به چیزی که شبیه آشپزخانه است، تبدیل می‌شود.

پس از اتمام لوله کشی، سیم کشی و سیستم تهویه، می‌توان دیوارها و سقف‌ها را چید. دیوارهای خارجی با جداره فایبرگلاس عایق بندی شده برای جلوگیری از فشار هوا روی دیوارها و سقف قرار می‌گیرند.

در مرحله بعد دیوارها و سقف رنگ زده می‌شوند. البته امروزه ترند سقف آشپزخانه استفاده از پتینه و یا مواد بافت دار است.

عایق کاری، رنگ دیوار و سقف آشپزخانه و همچنین کارهای دیگر این چنینی جزء کارهایی است که صاحب‌خانه می‌تواند برای صرفه جویی در هزینه، خودش آنها را انجام دهد. با این حال بدانید که افراد حرفه‌ای نیز می‌توانند این کار را خیلی سریع انجام دهند و نسبتاً ارزان نیز تمام می‌شود.

مرحله ۹: کف‌پوش

نصب کف‌پوش یکی از آخرین مراحل قبل از نصب کابینت‌ها، وسایل و لوازم جانبی است. به طور معمول این کار را تا پایان کار انجام نمی‌دهند تا از ساییدگی روی کف‌پوش‌های جدید جلوگیری کنند.

اگر این پروژه توسط یک پیمانکار مدیریت شود، پیمانکاران در این مرحله برای نصب کف‌پوش وارد عمل می‌شوند. زمان مورد نیاز (و همچنین هزینه) به نوع کفپوش انتخاب شده بستگی دارد.

ورق وینیل یا پلاستیکی ارزان‌ترین انتخاب کف‌پوش است و معمولاً در طول مدت یک روز قابل تهیه و نصب هستند. به دلیل اینکه مدت زمان کار نصب این کف‌پوش‌ها زیاد نیست، نصب حرفه‌ای آن نیز خیلی گران نمی‌شود.
کاشی و سرامیک هر دو برای چسبیدن به زمین به سیمان نیاز دارند که ملات کاشی کمی رقیق‌تر است. کاشی سپس به دوغاب نیز نیاز دارد. حتی با خرید کاشی ارزان قیمت، نصب حرفه‌ای آن می‌تواند به دلیل نیروی کار زیاد، هزینه‌بر باشد. صاحب‌خانه‌هایی که قادر و مایل به انجام این کار باشند می توانند در هزینه‌ها به خوبی صرفه جویی کنند.
چوب صنعتی مانند چوب جامد است (سطح آن چوب واقعی است)، اما بسیار ارزان‌تر است. این نوع تخته‌های زبانه‌دار و شیاردار به راحتی نصب می‌شوند.
کف‌پوش لمینیت به دلیل قیمت پایین و سهولت در نصب، گزینه‌ای بسیار محبوب برای آشپزخانه‌ها است. بعضی از انواع لمینیت برای مکان‌های مرطوب مانند آشپزخانه‌ها توصیه نمی‌شود.
چوب سخت جامد: چوب سخت از محبوبیت کمتری برخوردار است زیرا در صورت نفوذ به آنها دردسرهای بسیاری برای صاحب‌خانه به وجود می‌آورد. با این حال، با مراقبت مناسب، یک انتخاب مناسب برای آشپزخانه است. نصابان پارکت چوبی طی مدت سه روز می‌توانند یک آشپزخانه متوسط را پارکت کنند.

مرحله ۱۰: نصب کابینت و کانتر

با نزدیک شدن به پایان بازسازی آشپزخانه، نجارها برای نصب کابینت‌ها و کانترها می‌آیند.

نصب کابینت نیاز به صبر و شکیبایی دارد. اگر خودتان می‌توانید این کار را انجام دهید و کابینت‌ها را نصب کنید که چه بهتر، اما بیشتر فروشندگان و سازندگان کابینت نصب رایگان نیز دارند.

اگرچه به نظر کار راحتی می‌آید، اما نصب کانترها سخت‌تر از آنچه به نظر می‌رسد است. میزهای گرانیت، سنگ مرمر و کوارتزهای مصنوعی برای نصب روی کابینت‌ها بسیار گران هستند بنابراین این نکته را هنگام خرید در نظر داشته باشید. این نوع سنگ‌ها آن‌قدر سنگین هستند که بهترین گزینه نصب آنها توسط فروشگاهی است که آنها خریداری کرده‌اید.

مرحله یازدهم: نصب لوازم خانگی و لامپ‌ها و لوستر

شما در مرحله یکی مانده به پایان کار هستید. لوازم آشپزخانه همه در خانه هستند و لوله‌کش برای وصل کردن ماشین ظرف‌شویی و یخچال و فریزر و نصب و اتصال سینک و شیر آب برمی‌گردد. برق‌کار نیز برای نصب وسایل روشنایی و اتصال سوییچ‌ها و پریزها برمی‌گردد.

برخی یا همه این کارها توسط صاحبان خانه قابل انجام است اما اگر در مراحل اولیه کار سیم کشی و لوله کشی را به افراد حرفه‌ای سپرده‌اید، اتصالات نهایی به طور معمول بخشی از کارهای پیمانکاری آنها می‌باشد.

مرحله ۱۲: بازرسی‌ها و آخرین کارها

با تمام کارهایی که تا این مرحله انجام شده است، الآن زمان این است که تمام موارد گفته شده را بررسی و امتحان کرد.

اگر با یک پیمانکار کار می‌کنید، تمام موارد را بررسی کنید و لیستی از جزییات که رضایت کامل شما را برآورده نکرده است، تهیه کنید. بحث در مورد این لیست یک قسمت عادی از هر پروژه بازسازی است و مواردی مانند قالب ریزی و ساخت سازه، برطرف کردن زخم‌ها و آسیب‌هایی که بر روی دیواره هنگام نصب لوازم رخ داده است و غیره را شامل می‌شود. اکنون زمان آن است که اطمینان حاصل کنیم که از تمام کارهایی که انجام شده است راضی هستید.

یک پیمانکار خوب معمولا فردی را دارد که در پایان کار نظافت مربوط به ساختمان را انجام دهد. اگر خودتان کار بازسازی را انجام داده‌اید، به خودتان استراحت دهید و یک کارگر برای تمیز کردن آشپزخانه خود استخدام کنید.
اشتراک این پست:

0 نظرها

Top