نکاتی درباره نقاشی برای اعمال تغییر در شکل خانه

آرام مرادی
  0
اشتراک این پست:
اگر می‌خواهید خانه خود را تغییر دهید، هیچ چیز به اندازه زدن یک رنگ جدید آن را تغییر نمی‌دهد. رنگ جدید می‌تواند یک اتاق بی‌روح را زیبا کند و زندگی دوباره به فضای خانه شما بدهد و تمام آنچه برای تحقق آن لازم است، رفتن به فروشگاه رنگ‌ و ابزار فروشی محلی و داشتن تعهد به انجام یک کار خوب است.

اما چگونه کار را به درستی انجام می‌دهید؟ به نظر می‌رسد نقاشی دیوارها در خانه یک پروژه ساده است و بیشتر صاحبان خانه می‌توانند کار را حتی اگر تجربه انجام آن را نداشته باشند، انجام دهند. اما همه در انجام آن اشتباه می‌کنند و بازگشت به گذشته و برطرف کردن اشتباهات دردآور است.

در این مقاله، آنچه در مورد نقاشی داخلی خانه باید بدانید، وجود دارد. از آماده سازی دیوار گرفته تا انتخاب ابزار مناسب و پیروی از چند دستورالعمل اساسی، می‌تواند به شما کمک کند مانند یک حرفه‌ای از ابتدا نقاشی را انجام دهید. با پیروی از توصیه‌های ما، متوجه می‌شوید که نقاشی آسان و حتی سرگرم کننده است!

۱: دیوارها را تمیز و آماده کنید

احتمالاً غلطک‌های خود را آماده و قوطی‌های رنگ را نیز  باز کرده‌اید، اما قبل از شروع پروژه خود، باید کمی کارهای مقدماتی بر روی دیوارها انجام دهید. قبل از رنگ آمیزی باید گرد و غبارها را از روی دیوار پاک کرده و پایه‌ی کار را برای انجام رنگ‌ آمیزی تمیز کنید. می‌توانید برای پاک کردن گرد و غبار روی دیوار از دستمال مرطوب بچه استفاده کنید، زیرا بسیار نرم هستند و به رنگ روی دیوار آسیبی نمی‌زنند.

گزینه دیگر تری سدیم فسفات، یک پودر ارزان قیمت است که می‌توانید آن را با آب مخلوط کنید تا یک محلول تمیز کننده موثر تولید کنید. توجه داشته باشید، این درست نیست که همه دیوارها را تمیز کنید و بگویید سقف خانه مهم نیست. در بسیاری از موارد، از هر گونه انتشار این ماده به سقف به صورت محتاط عمل کنید تا به بافت و رنگ سقف آسیب نرسانید و مجبور به پاک کردن تمام سقف نیز نشوید.

۲: در مورد خرید رنگ بیشتر هزینه کنید

کیفیت رنگ همیشه نشانگر قیمت آن است. برای صرفه جویی در هزینه نباید یک کالای کم کیفیت را خریداری کنید، زیرا در اکثر موارد، این هزینه بیشتری برای شما به همراه خواهد داشت. ممکن است برای پوشاندن رنگ قبلی که زدید بخواهید یک لایه دیگر رنگ آمیزی کنید و این کار را چند بار تکرار کنید و آخرین چیزی که برای شما می‌ماند، ناامیدی از یک پروژه یک روزه است که تمام آخر هفته شما را به خود اختصاص داده است.

اگر برای خرید وسایل خود کم‌تر هزینه کنید، احتمالاً مجبورید کارهای دیگری برای جبران آن، حتی هنگام نقاشی یا زودتر از شروع راه، انجام دهید. برای اطمینان از انجام کمترین کاور لایه‌ها، به دنبال یک رنگ با پوشش بالا، با دوام و یک ظاهر جذاب بگردید، حتی اگر آن رنگ قیمت بالاتری داشته باشد.

۳: همیشه از رنگ‌ها نمونه بگیرید

فروشگاه ابزار فروشی محله شما، آلبومی از طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها را را برای مشتریان خود دارد و آنها یک منبع عالی برای صاحب خانه‌هایی خستند که در انتخاب رنگ مردد هستند. حتی اگر به انتخاب اول خود اطمینان داشته باشید، از مرور گزینه‌های جایگزین، پیدا کردن سایه‌هایی که ممکن است در نظر نگرفته باشید، سود خواهید برد.

همیشه و همیشه وقتی قصد خرید اینگونه لوازم را دارید، نمونه‌ها را از فروشنده بخواهید. ممکن است به چیزی که دوست دارید برسید و هنگامی که دوباره آن را در خانه مشاهده کردید، می‌توانید به فروشگاه برگردید و نمونه‌ای را خریداری کنید تا ببینید نمای آن رنگ روی دیوار شما به چه صورتی می‌شود. با تغییر نور اتاق، نحوه تغییر آن را در طول روز مشاهده خواهید کرد.

۴: ابزارهای مناسب را انتخاب کنید

دسته‌ای از ابزارها هستند که هنگام کار با رنگ می‌توانید آنها را انتخاب کنید، بنابراین قبل از شروع کار برای اینکه مطمین شوید همه چیز مرتب است و همه وسایل را در کنارتان دارید، زمان بگذارید. به عنوان مثال، برای محافظت از سقف و گچ‌کاری‌ها، به برس‌های کوچک‌تر برای لکه گیری‌ پایانی کار و به نوار چسب نقاشی برای جلوگیری کردن از ریختن رنگ به جاهای دیگر نیاز خواهید داشت.

برای بخش عمده‌ی نقاشی، غلطک‌ها معمولاً ایده آل هستند. اما از یک برس کوچک‌تر برای نقطه‌های باقیمانده دیوار در پایان کار استفاده کنید، که این برس‌های کوچک پروژه را در کسری از ثانیه به اتمام می‌رسانند. به نظر می‌رسد این امر بدیهی است، اما هنگام شروع رنگ کاری خود در اتاق، باید وسایل مورد نیاز خود را مهیا و آماده کنید.

۵: از کف اتاق با پارچه برزنتی محافظت کنید

بسیاری از مالکان خانه به منظور محافظت از کف خانه خود در طی یک پروژه نقاشی به پارچه‌های پلاستیکی روی می‌آورند. در حالی که آنها از پارچه برزنتی ارزان‌تر هستند، اما پلاستیک در صورتی که رنگ بر روی بریزد باعث لیز شدن کف می‌شود و در نهایت موجب به وجود آمدن خطر جدی نیز می‌شود. اگر مایل به سرمایه گذاری کمی بیشتر هستید، می‌توانید از این مشکلات احتمالی جلوگیری کنید.

پارچه برزنتی بسیار دوام بیشتری نسبت به همتای پلاستیکی خود دارد و در برابر لیز شدن مقاوم است. می‌توانید به آن اعتماد کنید تا در صورت ریختن رنگ و لکه در گوشه‌های آن از لیز خوردن هراس نداشته باشید و هنگامی که کار خود را تمام کردید، می‌توانید آن را برای استفاده‌های بعدی نگهداری کنید. این یک سرمایه گذاری هوشمند است که روند نقاشی را ساده می‌کند. اگر بودجه کافی ندارید، می‌توانید به دنبال این پارچه در میان آشنایان و اطرافیان خود باشید تا شاید اگر آنها داشته باشند بتوانید از آنها قرض بگیرید.

 نکات نقاشی خانه برای صاحب خانه‌ها
قصد دارید در شکل ظاهری و خانه خود تفاوت ایجاد کنید و نقاشی دیوارهای آن روش بسیار خوبی برای شروع است. حتی اگر تازه کار باشید، کمی تحقیق در مورد رنگ خانه می‌تواند به شما کمک کند یاد بگیرید که چگونه یک دیوار را بدون هیچ گونه دردسر اضافی رنگ کنید.
اشتراک این پست:

0 نظرها

Top