۷ ایده ساده برای تزیین آپارتمان‌های کوچک با بودجه محدود

آرام مرادی
  0
اشتراک این پست:
ممکن است در یک آپارتمان کوچک زندگی کنید و بیشتر انرژی خود را برای خرید وسایل خانه بگذارید. اگرچه این مهم است، اما شما باید برای تزیین و دکور آن نیز وقت اختصاص دهید.

حتی با یک بودجه اندک و محدود، اگر به دنبال کارهای خلاقانه باشید، می‌توانید یک آپارتمان را طوری تزیین و دکور کنید تا کاربردی، خوب و زیبا شود.

چطور یک آپارتمان کوچک را دکور کنیم؟
داشتن فضای محدود برای اجرای ایده‌های دکوراسیون، یک فاکتور پیشگیرانه نیست و تنها داشتن یک دید و قابلیت ایده پردازی یا یک سبک خاص برای دکوراسیون، مهم است. بدون آن، شما می‌توانید تنها به خرید وسایلی بپردازید که جایی برای آنها ندارید یا اینکه در نهایت اصلا با نوع خانه شما جور در نیاید. این کار می‌تواند به اتلاف وقت و پول منجر شود.

با جمع آوری سبک‌ها و رنگ‌های الهام بخشیدن اینترنت، یک طرح برای دکوراسیون خود تهیه کنید. این کمک می‌کند تا از داشتن برنامه‌ و طرحی مناسب و منسجم، مطمین شوید. با شروع برنامه ریزی، حتی می‌توانید از استفاده از اقلامی که بی استفاده هستند تجدید نظر کنید و آنها را برای بودن در دید استفاده کنید و با استفاده مجدد آنها، حتی در هزینه‌ها بیشتر صرفه جویی کنید.

۱- گیاهان بادوام

یک لیست طولانی از گیاهان وجود دارد، که نیاز به حداقل نگهداری دارند. هر چند وقت یکبار آنها را در یک مکان مناسب با آب کافی قرار دهید و یک دکور ساده و مقرون به صرفه داشته باشید. گیاهان آپارتمانی در هر شکل و اندازه‌ای هستند. بعضی از گیاهان کوچک و برخی به اندازه یک درختچه هستند و مناسب هر آپارتمانی می‌توان پیدا کرد. شما برای انتخاب گیاه یک یا دو انتخاب ندارید و برای انتخاب گیاهی که دوست دارید در آپارتمان خود نگهداری کنید، انتخاب‌های مختلفی دارید.

بعضی از گیاهان حتی فوایدی غیر از استفاده برای دکوراسیون دارند؛ این گیاهان علاوه بر اینکه زیبایی به خانه می‌دهند، مزایای سلامتی نیز دارند. گلدان که گیاه خود را در آن قرار می‌دهید، می‌تواند به خانه رنگ بدهد و همچنین دکوراسیون را جذاب‌تر کند.

گلخانه‌های کوچک شیشه‌ای یا تراریوم نیز در فضاهای کوچک عالی به نظر می‌رسند. می‌توانید دسته‌ای از گل‌های تازه تهیه کنید و یا آنها را به صورت چند دسته بزرگ و داخل گلدان‌های شیشه‌ای قرار دهید، تا دکوراسیون خانه را رنگی‌  و شادتر کنید.

برای ساخت گلخانه‌های کوچک شیشه‌ای یا تراریوم‌ها، می‌توانید از گیاهان و همچنین کاکتوس‌های کوچک استفاده کنند.

۲- برچسب دیواری بچسبانید

با داشتن فضای محدود دیوار در یک آپارتمان کوچک، قصد دارید تا با آنچه در اختیار دارید این فضاها را جذاب‌تر نشان دهید. همچنین ممکن است شما به آن فضای عمودی برای زدن قفسه و شلف‌ نیز نیاز داشته باشید، اما مقدار کمی فضا را برای کمی دکوراسیون نگه می‌دارید.

می‌توانید در این فضا قاب عکس‌های دیواری از جنس وینیل و تابلوهای الهام بخش و حتی تصاویر از شخصیت‌های مورد علاقه خود، آویزان  کنید. استفاده از آنها نیازی به سوراخ کردن دیوار ندارد و اگر بخواهید فضای خود را تغییر دهید، می‌توانید به راحتی آنها را از روی دیوار بردارید و دوباره بچسبانید.

نصب برچسب‌های سه بعدی نیز مشکلی ندارد و می‌توانید از آنها برای تزیین کابینت و درها نیز، استفاده کنید. در هر فضایی می‌توانید آنها را بچسبانید و این روشی آسان و مقرون به صرفه برای شما فراهم می‌کند.

۳- به‌روزرسانی وسایل

از آنجایی که احتمالاً یک مستاجر موقت هستید، شما نمی‌خواهید تغییر دایمی در آپارتمان خود ایجاد کنید. اگر قصد اضافه کردن وسایل جدید و خرید کالاهای جدید را ندارید، می‌توانید روی چیزهایی که دارید تغییر ایجاد کنید که به راحتی قابل انجام شدن است.

یک پیشنهاد این است که، کابینت و کشوهایی آشپزخانه یا حمام خود را خارج کنید. آنچه در آنجاست را با چیزی جایگزین کنید که نشانگر سلیقه و سبک شما باشد. با گزینه‌های کمتر از صد هزار تومان این کار را انجام دهید؛ این یک تغییر پرهزینه نیست و شما باید وسایل خود را به خانه بعدی خود نیز ببرید.

ترفند این ایده طراحی، تطبیق دادن طراحی با کلیت وسایل است. شما نمی‌خواهید سوراخ‌هایی جدید به ظاهر کابینت و کشوها اضافه کنید. اگر وسیله با چند پیچ تغییر ظاهر می‌دهد، نیازی به خرید وسیله‌ای جدید نیست.

۴- انتخاب صحیح وسایل راحتی

چقدر جذاب است که چند کوسن یا یک پتو مخمل را بر روی مبلی که به تازگی به اتاق خواب اضافه کردید، قرار دهید. آنها به ایجاد احساس راحتی و آرامش کمک می‌کنند. آنها می‌توانند یک فضای کوچک را به یک پناهگاه دنج تبدیل کنند. با تنوع رنگ، الگوها‌، سبک‌ها و مواد مختلف، پیدا کردن کوسن و پتو در رنگ‌های مختلف برای شما بسیار آسان می‌شود.

این موارد علاوه بر زیبایی که به اتاق می‌دهند، کاربردی نیز هستند. کوسن‌های بزرگ‌تر می‌توانند فضایی اضافی برای نشستن ایجاد کنند. اضافه کردن کوسن‌ها به یک نیمکت، می‌تواند یک مبل برای نشستن درست کند. الگوها و بافت‌ها را با هم مخلوط و مطابقت دهید، تا عمق و سبک  به دکور اضافه کنید. شما حتی می‌توانید با عوض کردن رویه کوسن‌ها برای تعطیلات ویژه یا فصول مختلف، دکور اتاق را تازه کنید.

۵- سبک خود را انعکاس دهید

آینه‌ها یک قطعه تزیینی مناسب در یک آپارتمان کوچک هستند، زیرا به بزرگ‌تر شدن اتاق کمک می‌کنند. به جای خرید یک آینه بزرگ و گران قیمت، سعی کنید موارد کوچک‌تر را در شکل‌ها و اندازه‌های مختلف پیدا کنید، تا یک کولاژ آینه بر روی دیوار ایجاد کنید.

قدرت بازتاب آنها به گسترش نور در اتاق، کمک می‌کند. روشنایی بیشتر در یک فضای کوچک این تصور را به وجود می‌آورد که فضا بزرگ‌تر از آن چیزی است، که به نظر می‌رسد. نور اضافی همچنین باعث می‌شود یک فضا شاداب و شادتر به نظر برسد.

۶- شخصیت بخشی به فضا به روشی آسان

اگر خرید کالاهای جدید در بودجه بندی شما نیست، نگران نباشید. شما تقریباً تمام آنچه در خانه دارید را، می توانید برای دکوراسیون استفاده کنید. با یادگاری‌های خود شروع کنید. تصاویر، کارت پستال‌ها یا تقویم‌های هنری با هم، می‌توانند بر روی دیوارها تبدیل به قطعات هنری شوند.

لورا گاسکیل نویسنده افتخاری فوربس، می‌گوید: “قرار دادن چند عکس مورد علاقه روی دیوار، یکی از سریع‌ترین و آسان‌ترین راه‌ها برای ایجاد دکوری جدید در خانه است.”

شما حتی می‌توانید یک سری از تصاویر را برای تبدیل به یک قاب کولاژ، چاپ کنید. اگر بودجه کمی برای دکوراسیون دارید، چند شابلون، رنگ و یک  یا دو بوم کوچک انتخاب کنید و هنر خود را روی آنها ایجاد کنید.

استفاده مجدد از وسایل برای ساخت یک وسیله جدید نیز، می‌تواند قطعات تزیینی غیر منتظره‌ای به‌وجود آورد. رنگ تازه بر روی مبلمان خاک گرفته بزنید، تا نو شوند. با چیزهایی مانند قوطی خالی و فلزی چای، قوطی قهوه یا حتی قوطی مواد غذایی، وسایلی خلاقانه درست کنید. پس از تمیز کردن آنها، می‌توانید از آنها برای قرار دادن گیاهان و به جای گلدان استفاده کنید.

۷- بالکن را فراموش نکنید

اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید که یک آپارتمان با بالکن به دست آوردید، تزیینات آن را نیز فراموش نکنید. نحوه تزیین بالکن آپارتمان پیچیده نیست. برای شروع یک میز کوچک با یک یا دو صندلی در آنجا قرار دهید. حتی در صورت نیاز به خالی کردن فضا، به راحتی می‌توانید مواردی را از بالکن جمع کنید.

تعدادی از گیاهان را از داخل به این فضا اضافه کنید، یا با گلدان‌های بزرگ‌تر بالکن را تزیین کنید. گیاهان در اقلیم‌های مختلف، بسیار عالی رشد می‌کنند و بالکن‌ها یکی از فضاهایی هستند کهبرای رشد گیاهان خوب هستند. آنها همچنین می‌توانند منطقه را خوشبو کنند و همچنین می‌توانید با کاشت سبزی‌های تازه، آشپزی را نیز آسان کنید.

با یک فرش کوچک، می‌توانید فضایی برای پذیرایی از مهمانان و دوستان خود ایجاد کنید و همچنین یک اتاق اضافی برای خواندن کتاب یا نوشیدن یک فنجان قهوه درست کنید.

طرحی که در آپارتمان خود به وجود می‌آورید، می‌توانید به فضای بیرون از خانه گسترش دهید تا حسی که در خانه ایجاد می‌کنید، خود واقعی شما را نشان دهد.

بودجه خود را در خاطر داشته باشید
برای یافتن وسایل تزیینی با کیفیت و دکوری که با سبک طراحی شما مطابقت دارد، همیشه لازم نیست که چیزی جدید بخرید. می‌توانید این وسایل را از فروشگاه‌های دسته دوم فروشی تهیه کنید و برای دکور استفاده کنید‌.

نمایشگاه‌های هنری و نمایشگاه‌های صنایع دستی، مکان دیگری برای یافتن قطعات منحصر به فرد هستند. ممکن است قیمت آنها مقرون به صرفه نباشد، اما می‌تواند بخش کوچکی از بودجه شما را خرج کنند.

یک وسیله منحصر به فرد چیزی است که، هیچ کس نمی‌تواند آن را کپی کند؛ بنابراین اگر چیزی را پیدا کنید که حس خوبی به شما بدهد، یک سرمایه گذاری ارزشمند کرده‌اید….

برای کل فضای خود طراحی کنید
چه یک فضای کوچک و چه یک فضای بزرگ را قرار باشد با بودجه کم یا زیاد طراحی کنید، طراحی منسجم و به هم پیوسته به شما این امکان را می‌دهد که ضمن طراحی خانه خود به شکلی عالی، شخصیت خود را نیز در این طراحی نشان دهید.
اشتراک این پست:

0 نظرها

Top