۱۰ روش دکوراسیون منزل با رنگ آبی کلاسیک رنگ سال ۲۰۲۰

آرام مرادی
  0
اشتراک این پست:
سال گذشته، پانتون با انتخاب رنگ مرجانی به عنوان رنگ سال ۲۰۱۹ همه چیز را زنده کرد. امسال، آنها تصمیم گرفتند تا با معرفی رنگ آبی کلاسیک به عنوان رنگ سال ۲۰۲۰، سال جدید را کمی به فضای آرام‌تری منتقل کنند.

این رنگ آبی حتی با وجود خاصیت طبیعی آرام بخشی‌اش، می‌تواند رنگ و بویی خاص به طراحی و دکوراسیون داخلی منزل بدهد، یا به عنوان یک الهام بخش در طراحی‌ها عمل کند تا به خانه شما یک ظاهر منحصر به فرد ارایه دهد. در ادامه این مقاله درباره چند روش دکوراسیون منزل با رنگ کلاسیک آبی صحبت خواهیم کرد، که می‌تواند به شما در تغییر دکوراسیون آپارتمان کمک کند.

طراحی دیوار نمایش

طبق گفته Country Living، آبی “یکی از متنوع‌ترین رنگ‌ها برای تزیین خانه است، بنابراین اگر قصد دارید دیوار آپارتمان خود را رنگ بزنید، آبی کلاسیک را در نظر داشته باشید. همچنین طیف رنگی سرد مانند طیف رنگی آبی، می‌تواند به عنوان بهترین انتخاب برای رنگ کردن دیوار نمایش باشد.

با انجام این‌گونه طراحی در خانه خود، کاری می‌کنید که چشمان همه را به یک نقطه کانونی مرکزی در اتاق جلب کنید و این روش به ویژه در فضاهای بزرگ‌تر بهتر جواب می‌دهد. برای اتاق‌های کوچک‌تر اگر قصد دارید از رنگ آبی استفاده کنید، بهتر است کل اتاق را یک رنگ بزنید.

این رنگ را در کاغذ دیواری و یا در یک الگوی کلاسیک استفاده کنید

آبی را بر روی کاغذ دیواری امتحان کنید و هیچ وقت اگر از آن خوشتان نیامد ناامید نشوید، زیرا با توجه به ابزارهایی که امروزه وجود دارد به راحتی می‌توانید کاغذ دیواری را از روی دیوار جدا کنید و لازم نیست نگران محدودیت‌های صاحب‌خانه خود باشید. برخی از محبوب‌ترین سبک‌های امروزی تصویر زمینه کاغذ دیواری عبارت‌اند از:

الگوهای هندسی

سبک‌هایی که از یک بافت کپی شده‌اند

طرح‌های باتیک یا طراحی روی پارچه

طرح‌های راه راه کلاسیک

الگوهای گل‌دار

سبک‌های مدرن از مدل درجه نظامیان

تمام مدل‌های بالا را می‌توانید در یک یا دو مدل به رنگ آبی کلاسیک پیدا کنید. می‌توانید آنها را به صورت آنلاین یا حتی در فروشگاه‌های محلی به آسانی پیدا کنید.

در حمام خود از یک پالت رنگی آرامش بخش استفاده کنید

کلاسیک آبی رنگ بسیار خوبی برای استفاده در حمام است. “رنگ آبی به ذهن آرامش یا تسکین می‌بخشد. اغلب از رنگ آبی به عنوان رنگی از نماد صلح، آرامش، امنیت و نظم نام می‌برند.

این ویژگی‌ها که گفتیم، تمام آن چیزی است که هر فرد بعد از گذراندن یک روز طولانی می‌خواهد در وان به دست بیاورد و یا اینکه به آرامی با دوش صبحگاهی از خواب بیدار شوید. می‌توانید تمام این احساسات را، با استفاده از حوله‌های کرکی و پادری حمام به رنگ آبی به فضای حمام خود اضافه کنید. استفاده از این رنگ در حمام نه تنها حس آرام بودن به شما می‌دهد، بلکه باعث می‌شود همه چیز در حمام خنک‌تر به نظر برسد.

یک فرش راه راه به دکوراسیون خانه خود اضافه کنید

به گفته One Kings Lane، نوارهای آبی و سفید، “هر دو برای نشیمن‌ها مناسب هستند و همچنین برای شیک به نظر رسیدن محیط” کافی هستند. این نوع فرش‌ها برای هر خانه‌ای یک وسیله‌ای عالی محسوب می‌شوند.

اگر بیشتر وسایل اتاق نشیمن شما دارای یک رنگ خاص و از نظر ظاهر ظاهری ساده دارند، یک قالیچه راه راه می‌تواند تضاد خاصی به فضای نشیمن شما بدهد.

مقداری از رنگ آبی در فضای بیرون از خانه استفاده کنید

از آنجایی که آبی کلاسیک رنگ طبیعی و ارگانیکی دارد، ترکیب رنگی کاملی برای خارج از خانه است. از کوسن آبی بر روی مبلمان داخل حیاط و یا رنگ آبی در وسایل و مبلمان بیرون از خانه استفاده کنید.

افزودن رنگ آبی به دکوراسیون خارج از خانه به دلیل داشتن ویژگی ترکیب شدن عالی این رنگ با طبیعت، حس تازگی به فضا می‌دهد.

بیشتر بخوانید: نحوه تمیز کردن مبلمان پاسیو

آبی را با فضای خانه مخلوط کنید

آبی یک رنگ مکمل عالی برای چوب و آجر است. اگر هر یک از این موارد را در آپارتمان خود در معرض دید دارید، می‌توانید با ترکیب کردن آنها با دکوراسیون آبی، ظاهری زیبا، دارای مرزبندی و شیک ایجاد کنید.

این ترکیب همچنین، می‌تواند به فضا کنتراست اضافه کند و آن را پویاتر کند.

از مقداری رنگ آبی در کابینت‌ها استفاده کنید

اگر آشپزخانه‌ای کوچک دارید و اثاثیه‌ای دارید که می‌توانید با کمی تغییر آنها را زنده کنید، به آنها رنگ آبی اضافه کنید. برای کابینت‌ها، فقط درها را رنگ کنید. برای قفسه‌های بی استفاده و قدیمی، فقط قسمت پشتی آن را رنگ بزنید.

می‌توانید از طیف رنگ آبی متفاوت در سایه روشن تا تیره یا از سایه‌های رنگ‌های مکمل مانند قرمز، زرد یا نارنجی استفاده کنید تا قفسه قدیمی خود را منحصر به فرد کنید. همچنین می‌توانید از این وسایل برای سازماندهی وسایل آشپزخانه استفاده کنید.

از رنگ آبی در دیگر وسایل استفاده کنید

لازم نیست حتما مبلمان را تغییر رنگ دهید تا از آبی در دکوراسیون استفاده کنید. آبی می‌تواند به روش‌های دیگر نیز ظاهر شود. کتری به رنگ آبی وقتی رو گاز آب درون آن در حال جوشیدن است، گزینه مناسبی است. همچنین رنگ آبی در وسایل روی میز غذاخوری مانند زیر بشقابی، درست همان حسی را می‌دهد که در مبلمان شاهد این رنگ هستیم.

گیاهان را در کنار دکوراسیون آبی قرار دهید

آبی واقعاً رنگی تطبیق پذیری است و در کنار برگ‌های سبز و گل‌های ظریف بسیار عالی به نظر می‌رسد. قرار دادن گیاهان در گلدان‌های آبی برای نشان دادن خاصیت ارگانیک آنها، بسیار کار عالی است.

آن را برای روکش استفاده کنید

شاید این مورد را فراموش کنید، اما یک مورد آبی کلاسیک که بیشتر مردم در خانه‌های خود آن را دارند، شلوار جین است. با از بین رفتن و پاره شدن لباس‌ها و شلوارهای جین، اکثر مردم آنها را دور می‌اندازند. شما می‌توانید با استفاده مجدد از لباس‌های جین خود وسایلی برای خانه خود درست کنید تا رنگ آبی کلاسیک را به فضا بدهد.

چه به عنوان روکش مبل و چه به عنوان یک رومیزی، می‌توانید از لباس‌های جین خود در دکوراسیون منزل خود استفاده کنید.

آبی یک رنگ کلاسیک است، بنابراین نمی‌توانید در استفاده از آن اشتباه مرتکب شوید
به عنوان یک رنگ جذاب، آبی کلاسیک یک رنگ ساده و تسکین دهنده است. تطبیق پذیری آن با هر دکور یا رنگی، آن را به یک انتخاب عالی برای دکوراسیون منزل تبدیل کرده است.

چه رنگ روشن و چه رنگ تیره از طیف آبی کلاسیک در دکوراسیون استفاده کنید، آرامش را به ارمغان می‌آورید. تمام استراتژی انتخاب این رنگ رسیدن به آرامش و خونسردی در سال ۲۰۲۰ است.
اشتراک این پست:

0 نظرها

Top