۵ کالای خانگی که جابجایی آنها برای اسباب کشی بدون کمک افراد حرفه‌ای دشوار است

آرام مرادی
  0
اشتراک این پست:
آیا در مورد همکاری با افراد حرفه‌ای برای اسباب کشی فکر می‌کنید؟ در واقع کسی منکر این نمی‌شود که برخی از جابجایی‌ها نیاز به بهترین افراد با تجربه بالا دارد، به ویژه آن اقلام شامل مواردی بشود که نیاز به توجه و مراقبت ویژه دارند. این اقلام شامل وسایل خانگی بسیار سنگین، بزرگ یا با ارزش هستید که برای جابجایی آنها به دنبال افرادی حرفه‌ای می‌گردید. مطمین نیستید در مورد کدام اقلام صحبت می‌کنیم؟ در اینجا ۵ مورد از لوازم خانگی وجود دارد که بدون کمک گرفتن از افراد حرفه‌ای، جابجایی آنها دشوار است.

۱- پیانو

جابجایی پیانو توسط خودتان کار ساده‌ای نخواهد بود. با توجه به اینکه بیشتر پیانوها وزن بسیار زیادی دارند، بلند کردن این وسیله سنگین و جابجا کردن به آرامی کاملاً سخت است. علاوه بر این، پیانوها به طور معمول گران هستند و به همین دلیل آنها را به یکی از با ارزش‌ترین وسایل داخل خانه تبدیل می‌کند.

رها کردن و صدمه دیدن هر یک از قسمت‌های پیانو در حین جابجایی می‌تواند ویران کننده باشد، بنابراین مراقبت و رعایت احتیاط هنگام جابجایی این مورد ارزشمند بسیار مهم است. برای جابجایی پیانو، تجهیزات ویژه و ابزار جابجایی لازم خواهد بود. مگر اینکه یک متخصص اسباب کشی و باربری با تجربه کافی در زمینه جابجایی وسایل سنگین در اختیار داشته باشید و یا دوستان قوی برای کمک داشته باشید، که البته بهتر است افراد متخصص را برای این کار استخدام کنید.

خوشبختانه اتوبارهای زیادی وجود دارند که در زمینه جابجایی پیانو و وسایل سنگین و بزرگ تخصص دارند.

۲- جکوزی‌های داغ

آیا نیاز به جابجایی جکوزی آب گرم خود دارید؟ از جمع آوری وسایل مناسب و تخلیه آب تا برنامه ریزی مسیر و بلند کردن آن و گذاشتن آن داخل کامیون، جابجایی جکوزی برای افراد با قلب ضعیف مناسب نیست. مگر اینکه تیمی از دوستان برای کمک داشته باشید (و آنها واقعاً می‌دانند که چه کاری انجام می‌دهند)، اما ما به شدت توصیه می‌کنیم از افراد حرفه‌ای برای جابجایی جکوزی استفاده کنید.

متأسفانه، جابجایی جکوزی یک فرآیند پیچیده است، که شامل انواع خاصی از تجهیزات جابجایی و ابزارهایی است که معمولاً در جعبه ابزار داخل خانه هر فردی وجود ندارد. علاوه بر این، وزن خالص یک جکوزی آب گرم (۴۰۰ تا ۴۵۰ کیلوگرم بدون آب) برای جابجایی توسط یک شخص بسیار سنگین است.

متخصصان امر جابجایی وسایل سنگین و باربری، باید بتوانند بدون هیچ مشکلی جکوزی را جابجا کرده و مجدداً آن را در محل جدید نصب کنند؛ فقط مطمین شوید که افرادی که برای این کار در نظر گرفتید در اجرای این نوع جابجایی تجربه دارند.

۳- میز بیلیارد

آیا قصد دارید میز بیلیارد سنگین خود را از یک خانه به خانه دیگر منتقل کنید؟ ممکن است زمان آن باشد که برای این کار از افراد حرفه‌ای در این امر استفاده کنید.

متأسفانه، جابجایی یک میز بیلیارد نه تنها مستلزم جداسازی پیچیده قسمت‌های مختلف آن و فرآیند بسته بندی است، بلکه نیاز به بلند کردن قطعات بسیار سنگین نیز دارد. به طور کلی، میزهای بیلیارد می‌توانند حداکثر ۴۵۰ کیلوگرم وزن داشته باشند، مخصوصاً هنگامی که برای جابجایی آن پله نیز وجود داشته باشد، یک چالش در هنگام اسباب کشی است.

خوشبختانه، بیشتر شرکت‌های حمل بار و اتوبار تجربه جابجایی میز بیلیارد سنگین را دارند. حتی ممکن است بتوانید یک شرکت حمل باری را پیدا کنید که در زمینه حمل و جابجایی میز بیلیارد تخصص دارد.

۴- لوازم خانگی

جابجایی لوازم خانگی نیاز به برنامه ریزی، آمادگی و نیروی انسانی زیادی دارد. حتی اگر خودتان قصد جابجایی این وسایل سنگین خانگی را داشته باشید، استخدام متخصصان برای انجام کار جابجایی و اسباب کشی یک ایده خوب برای شما است. برای آگاهی بیشتر باید بگوییم که، متوسط وزن یخچال حدود ۱۳۰ کیلوگرم است، میانگین وزن ماشین لباس‌شویی حدود ۹۰ کیلوگرم است و میانگین وزن ماشین ظرف‌شویی حدود ۶۸ کیلوگرم است.

در حالی که ممکن است بتوانید یکی از این موارد را خودتان جابجا کنید، اما در صورت جابجایی چندین وسیله نیاز به کمک دارید. افراد و کارگر باربر حرفه‌ای باید بتوانند بدون مشکل، این وسایل را به صورت مؤثر و کارآمد جابجا کنند. آنها حتی ممکن است قادر به کمک به روند نصب مجدد آنها باشند و بسیاری از شرکت‌ها مانند آرام بار کارگر فنی هم برای قبل از جابجایی و هم برای بعد از جابجایی و نصب وسایل دارد.

۵- وسایل هنری، عتیقه و اشیاء با ارزش

جابجایی ایمن آثار هنری، عتیقه و سایر اشیاء با ارزش تقریباً نیاز به برنامه ریزی و آمادگی لازم برای سالم نگه داشتن وسایل به صورت ایمن در طول فرآیند، دارد. هنگام انتقال از یک خانه به خانه دیگر، وسایل هنری به ویژه در معرض آسیب هستند.

آثار هنری ارزشمند برای جابجایی و بسته بندی نیاز به چندین نوع مواد مختلف که بطور خاص برای جابجایی قاب‌ها و بوم‌های هنری طراحی شده‌اند، دارد. وسایل آنتیک از قبیل عتیقه‌های به ارث رسیده خانوادگی، مبلمان، پارچه‌های چینی، ظروف چینی و ظروف کریستالی، باید تحت مراقبت‌های ویژه‌ای جابجا شوند.

خوشبختانه، اتوبارها و خدمات بسته بندی حرفه‌ای باید بتوانند وسایل شما را با خیال راحت جابجا کنند، بدون اینکه چیزی را در طول مسیر بشکنند.

نکاتی برای جابجایی موارد بالا توسط خودتان
البته استخدام افراد متخصص و حرفه‌ای برای جابجایی لوازم سنگین به بودجه یا جدول زمانی هر کسی بستگی دارد. اگر قصد دارید این کار را خودتان انجام دهید، بدانید که می‌توانید با برنامه ریزی درست، مواد و کمک گرفتن صحیح از دوستان خود این کار را انجام دهید. در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می‌کند حتی چالش برانگیزترین موارد را جابجا کنید:

از داشتن وسایل و تجهیزات مناسب اطمینان حاصل کنید؛ هنگام جابجایی قطعات سنگین و یا با ارزش، به احتمال زیاد به جعبه‌ها و نوارهای بسته بندی احتیاج دارید. حتماً در مورد وسایل بسته بندی خاص که برای جابجایی وسایل خانه شما ضروری است، تحقیق کنید. همچنین قبل از اسباب کشی لازم است برخی لوازم مورد نیاز برای جابجایی این وسایل را اجاره کنید. وسایلی که ممکن است مورد استفاده قرار بگیرند شامل تخته چرخ‌دار، تخته چوبی، یدک کش، رمپ بارگیری برای کامیون می‌شود.
از دوستان خود کمک بگیرید. نباید به تنهایی این وسایل خانگی سنگین را جابجا کنید. برای بلند کردن و بارگیری این وسایل سنگین، حتماً از یک دوست یا دو نفر قوی (حتی در صورت لزوم!) نیز، کمک بگیرید. اگر نمی‌توانید یک دوست یا یک عضو خانواده را برای کمک پیدا کنید، سعی کنید از یک کارگر کمک بگیرید.
درهای ورودی، راه‌پله‌ها و هر فضای تنگ دیگری را که باید از آن عبور کنید، اندازه گیری کنید؛ هر راهرو، راه پله یا فضای ورودی که باید از آن برای ورود یا خروج از خانه عبور کنید، باید اندازه گیری شود. دلیل آن چیست؟ شما باید مطمین شوید که هر لوازم خانگی بزرگ یا متعلقات آن می‌تواند از فضای ورودی عبور کند. در غیر این صورت، در صورت نگرفتن اندازه‌ها در طی فرآیند جابجایی می‌توانید با آن وسیله سنگین در راه‌روها گیر کنید. به منظور جابجایی وسایلی نظیر پیانو و میز بیلیارد از این راه‌روها و معابر، ممکن است لازم شود آنها را جدا کنید و بعد دوباره سرهم کنید.
ضمانت نامه‌ها و کتابچه‌های راهنمای وسایل را در مکانی امن و با دسترسی آسان نگه دارید؛ از جکوزی گرفته تا لوازم خانگی، اکثر موارد دارای اطلاعات و گارانتی هستند. حتماً در طول فرآیند جابجایی آنها را در مکانی امن نگه دارید. اگر در حین حرکت چیزی خراب شود یا آسیب ببیند، گارانتی مطمیناً مفید خواهد بود. همچنین برای دیدن جزییات بیشتر درباره نحوه جداسازی و نصب صحیح وسایل، به کتابچه راهنمای آن نیز نیاز خواهید داشت.
اینگونه وسایل را برای چنین روزهایی بیمه کنید؛ اگر در طول فرآیند جابجایی یک مورد، مانند یک پیانو با ارزش، خراب شود یا آسیب ببیند، ممکن است برای کمک به پوشش تعمیرات به بیمه احتیاج داشته باشید. در صورت استخدام افراد حرفه‌ای، می‌توانید درخواست بیمه کردن وسایل را از آنها درخواست کنید. در غیر اینصورت، بیمه جابجایی برای وسایل سنگین خود در نظر داشته باشید.

0 نظرها

Top