۱۴ ترفند ذخیره سازی وسایل در آشپزخانه کوچک برای بیشتر نشان دادن فضا

آرام مرادی
  0
اشتراک این پست:
اگر در آپارتمان کوچکی زندگی می‌کنید، ذخیره سازی وسایل در آشپزخانه همیشه یک کار با ارزش است. پیدا کردن فضایی برای آماده سازی و پخت غذا، و رها کردن ظروف، قابلمه‌ها و ظروف و لوازم خانگی، دشوار است. اما اینکه آشپزخانه شما چگونه ممکن است به نظر برسد مهم نیست، اما این ترفندها نشان می‌دهد که راه‌حل‌هایی به وجود آوردن فضای بیشتر خلاقانه در آشپزخانه وجود دارد.

چیدمان آشپزخانه
 ۱- ساماندهی سرویس کارد و چنگال خود با یک میسون جار مرتب کننده
شیشه‌های میسون (Mason jars) ظروف آشپزخانه چند منظوره برای ذخیره سازی اثاثیه آشپزخانه است و خیلی آسان می‌توان آنها را درست کرد. تنها کافی است یک قطعه چوب بیابید و آن را رنگ کنید. با مته بر روی چوب با فواصل یکسان سوراخ کنید و شیشه‌های میسون یا هر شیشه‌ای را بر روی آن آویزان کنید. از شیشه‌های مختلف با سایزهای متفاوت می‌توان برای اثاثیه‌های مختلف استفاده کرد. یک راه عالی و گران‌بها برای خالی کردن فضای کشوها این روش است!

 ۲- از نظم دهنده ظروف در کشوها استفاده کنید
خب، اگر نمی‌توانید با به هم ریختگی مجموعه کفگیر ملاقه خود در کشوها کنار بیایید، پس یک گزینه ذخیره سازی هوشمندانه این است که، کشوی بدون استفاده این وسایل را به صورت عمودی طراحی کنید. یعنی کشو را به صورتی طراحی کنید که قوطی‌هایی درون آن باشد که کفگیر ملاقه‌ها را مانند تصویر به صورت عمودی داخل کشو قرار دهید.

 ۳-  یا سعی کنید اثاثیه را روی یک قفسه سیمی آویزان کنید
قفسه‌ی سیمی آشپزخانه یک راه حل مرتب کردن وسایل و نظم دادن به فضا در آشپزخانه است که به شما اجازه می‌دهد تا تمام ظروف خود را از آن آویزان کنید و فضای پیشخوان آشپزخانه را خالی کنید. بیشتر ظروف به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا آویزان شوند و حتی ممکن است یک سوراخ یا یک حلقه برای این منظور داشته باشند.

 ۴- انتخاب شلف در آشپزخانه برای ذخیره سازی و آویزان کردن قابلمه‌ها و ماهیتابه‌ها
استفاده از فضای دیوار خود یک حرکت هوشمند در یک آشپزخانه کوچک است. این شلف‌های ظریف طراحی شده‌اند تا قابلمه‌ها و ماهیتابه‌ها را از پایین آنها آویزان کرد، اما همچنین می‌توانید سایر اقلام آشپزخانه مانند کتاب آاشپزی، قهوه ساز کوچک یا قالب شیرینی پزی را در بالای شلف‌ها ذخیره کنید و قرار دهید.

 ۵- یک نردبان از سقف آویزان کنید
یک نردبان قدیمی را می‌توان به یک وسیله آشپزخانه ارزان برای قابلمه ها و ماهیتابه‌ها، با کمی تغییر و نصب گیره و زنجیر تبدیل کرد. برای این کار نردبان خود را برای نگه داشتن قابلمه و ماهیتابه آماده کنید و مانند تصویر می توانید آن را درست کنید.

 ۶- استفاده از نگه دارنده‌های مجله به عنوان قفسه در فریزر
اگر آشپزخانه شما کوچک باشد، احتمالا یخچال و فریزر آن نیز کوچک باید باشد. نگه دارنده‌های پلاستیکی مجله را می‌توان در فضای فریزر خود به عنوان قفسه‌هایی موقت برای سازماندهی و ذخیره کیسه‌های میوه و سبزیجات یخ زده قرار داد.

 ۷- سازماندهی میز کار با تمیز و مرتب کردن یخچال
آیا فکر می‌کنید تجهیزات اداری فقط برای دفتر کار هستند؟ دوباره فکر کنید؛ یک راه عالی برای منظم نگه داشتن یخچال استفاده از نظم دهندگان شفاف میز کار است. اینها کاملا جمع و جور هستند و به دلیل شفاف بودن به شما اجازه می‌دهند که به راحتی آنچه درون آنها است را ببینید.

 ۸- از دیواره یخچال استفاده کنید
مانند فضای دیوار، شما همچنین می‌توانید از دیواره یخچال خود به عنوان فضای ذخیره سازی استفاده کنید. این مکان مناسب برای آویزان کردن قفسه‌های آشپزخانه چند منظوره برای نگهداری اثاثیه اگر آشپزخانه شما فاقد فضا برای نگهداری آنها، است.

 ۹- یا چسباندن ادویه‌ها روی یخچال
یک روش فانتزی برای نمایش ادویه‌ها شما این است که آنها را به قالب‌های ادویه مغناطیسی انتقال دهید و آنها را بر روی دیواره یخچال بچسبانید تا بتوانید به راحتی به‌‌ آنها دسترسی داشته باشید. برای اینکه اطمینان حاصل کنید که چه چیزی درون آنهاست، بر روی هر کدام یک برچسب بچسبانید که روی آن نام هر ادویه نوشته شده باشد.

 ۱۰-یک مخزن کشویی برای سبزیجات ایجاد کنید
به جای ذخیره کردن سیب زمینی، کدو و چغندر در کیسه‌هایی که می‌توانند به سرعت فضای آشپزخانه را بگیرند، فضای زیر سینک خود را به یک کابینت تبدیل کنید. به این فضا کشوهایی برای قرار دادن سبزیجات اضافه کنید و برای نگه داشتن طولانی مدت آنها این فضا را خنک و تاریک نگه دارید.

 ۱۱- یا سعی کنید میوه‌ها را در جعبه هایی زیر کابین ذخیره کنید
جام‌های میوه‌ای بزرگ در نیمکت‌های آشپزخانه کوچک بسیار مورد نیاز است. در عوض، یک جعبه میوه در زیر کابینت یک ایده بسیار بهتر است. چه کسی می‌داند، اگر میوه بیشتر در دسترس شما باشد، ممکن است بیشتر تمایل به خوردن آن داشته باشید؟!

 ۱۲- تزیین و سازماندهی خوراکی ها در آشپزخانه توسط سبدهای فلزی آویزی
از سقف آشپزخانه کوچک خود برای آویزان کردن سبدهای فلزی سه طبقه در گوشه‌ای، استفاده کنید. این یک گزینه ذخیره سازی مقرون به صرفه و با ارزش است و سبدهای مختلف با سایزهای مختلفی ارایه می‌دهند. از کوچک‌ترین آن برای نگهداری سیر و پیاز، متوسط آن برای موز، آووکادو و پرتقال و اندازه بزرگ آن برای نان و دیگر اقلام بزرگ استفاده کنید.

 ۱۳- زیر سینک خود را با سینی چرخان مرتب نگه دارید
برای سازماندهی کردن محصولات تمیزکاری در آشپزخانه کافی است تا یک سینی چرخان در زیر سینک قرار دهید. این ایده ذخیره سازی وسایل تمیزکاری آشپزخانه کاری آسان در زیر سینک و ایده ای عالی برای حفظ فضای منظم است، و هنگامی که شما نیاز به چیزی داشته باشید، فقط با یک چرخش می‌توانید آن را بردارید.

 ۱۴- وسایل تمیز کاری را بر روی یک میله محکم آویزان کنید
با تعداد بسیاری از اسپری‌های تمیزکاری زیر سینک خود مواجه هستید؟ برای مرتب قرار دادن این اسپری‌ها یک ایده عالی داریم. می‌توانید یک میله محکم را در کابینت زیر سینک قرار دهید و اسپری‌ها را بر روی آن آویزان کنید و برای دستیابی سریع و آسان به محصولات تمیز کاری، دیگر با کار سختی مواجه نخواهید بود. این کار مقدار زیادی فضا برای سبدهای ذخیره سازی کوچک آشپزخانه حاوی پارچه، اسفنج یا سایر محصولات تمیز کننده در زیر کابینت به وجود می‌آورد.
اشتراک این پست:

0 نظرها

Top