برای پاییز آماده شوید؛ چگونه می‌توان لباس‌های فصلی را از کمد خارج کرد؟

آرام مرادی
  0
اشتراک این پست:
آه، پاییز، زیباترین فصل نزدیک است. همانطور که به این فصل نزدیک‌تر می‌شویم، به زمانی که باید لباس‌های خنک را جمع کنیم و لباس‌های گرم را جایگزین کنیم، نزدیک می‌شویم. از آنجا که با تابستان خداحافظی می‌کنید، به احتمال زیاد نیاز به تعویض لباس‌های فصلی از کمد خود دارید تا بتوانید اتاق را از انبار کردن وسایلی که نخواهید پوشید و برای فصل بعد نیز به آنها نیاز نخواهید داشت، خالی کنید. برای برخی، این یک زمان جالب برای امتحان کردن لباس‌های قدیمی‌تر است و همچنین سرگرم کننده نیز است زیرا به لباس‌هایی که نیاز دارند و باید بخرند نیز فکر می‌کنند.

برای دیگران، این یک روال وحشتناک اما ضروری است. اما مهم نیست که کدام طرف از سکه روی شما قرار می‌گیرد، قبل از اینکه چیزی را تعویض کنید، یا چیز جدیدی را جایگزین آن کنید، به یک حساب کتاب کاملی از آنچه دارید و آنچه نیاز دارید، پیدا خواهید کرد. در این مقاله در تلاش هستیم تا این روند را تا حد ممکن ساده و راحت‌تر انجام دهید.

 از انجام به یک باره آن خودداری کنید
حداقل برای دو هفته اول فصل پاییز زمان برای این کار دارید. شروع پاییز، هنگامی که روزهای گرم و سرد در نوسان هستند، هنوز زمان انتقال و جابجایی وسایل است. اگر روزهای گرم و آفتابی‌تری دارید، حتما چند لباس و اکسسوری برای این هوا در دسترس نگه دارید، بنابراین دیگر نیازی نیست که وقتی به آنها نیاز داشته باشید، تمام وسایل را از انبار بیرون آورید.

 قبل از تعویض لباس‌ها کمی به آنها سر و سامان دهید
هنگامی که همه چیز را از کمد خود خارج می‌کنید، فقط به عوض کردن لباس‌ها فکر نکنید. به سازماندهی، حتی موجودی گرفتن، آنچه در اختیار دارید و آنچه نیاز دارید، فکر کنید. بعضی افراد دوست دارند همه چیز را امتحان کنند، ببینند چه چیزی متناسب سایزشان است، چه چیزهایی نیاز به تعمیر دارند و چه چیزهایی را که باید از بین برد. در واقع این کار می‌تواند منجر به حفظ بیش از حد فضا نیز بشود. بنابراین قبل از امتحان کردن وسایل، منصف اما بی‌رحم باشید. درباره لباس‌هایی که هرگز نپوشیدید و قصد ندارید آنها را برای سال آینده نگه دارید، تصمیم قاطع بگیرید. برای وسایل و لباس‌هایی که ممکن است نگه ندارید، دو قسمت ایجاد کنید که بتوانید تا برخی از آنها را بفروشید و برخی دیگر را اهدا کنید. اگر لباس یا وسیله‌ای دارید که هنوز برچسب بر روی آن است و کمی کهنه شده می‌توانید آن را در وب‌سایت‌های فروش لوازم بفروشید و از آن پول به دست بیاورید.

همین اصل برای زمان زمستان و تعویض لباس‌های گرم نیز صدق می‌کند. آیا این کالا اکنون به روز است؟ آیا ایده آن را دوست دارید، اما هرگز آن را نپوشیدید؟ همینطور پیش بروید و به بی‌رحمی خود ادامه دهید.

 کشوهای خود را فراموش نکنید
فقط به این دلیل که ما روی کمدهای مختلف متمرکز هستیم به این معنی نیست که شما باید از کشوهای لباس و سایر لوازم غافل شوید. با همان چشمان شفافی که کار سازماندهی را انجام می‌دهید، با آنها رفتار کنید، وسایلی را که در قسمت زیرین کمدها خاک می‌خورند را، پاک‌سازی کنید تا هرگز دوباره پوشیده نشوند. هر نوع زیرپوش یا لباس تابستانی سبک و خنک را که نمی‌خواهید در ماه‌های پاییز و زمستان بپوشید، مرتب کنید و آنها را در جایی ذخیره کنید.

 فقط لباس‌ها را تعویض نکنید بلکه تمیز نیز بکنید
بیشتر مردم به کمدهای خود به عنوان مکانی کثیف نگاه نمی‌کنند. اما در طی یک فصل، حتی وسواسی‌ترین افراد نیز داخل کمد لباس خود را تمیز نمی‌کنند. کثیفی و خاک ناشی از کفش و صندل، پرز، سیم‌های آویزان از خشک کننده لباس، و وسایل خرید مانند جعبه، دستمال کاغذی و رسیدها همه در گوشه‌های تاریک کمد لباس که روزانه متوجه آن نمی‌شوید پیدا می‌شوند. بنابراین، هنگامی که کار سازماندهی لباس‌ها تمام است، حتما کمد را به خوبی تمیز کنید. ابتدا با جاروبرقی آن را تمیز کنید، سپس با مقداری دستمال تمیز و مواد تمیز کننده آنها را جلا دهید. در آخر، به منظور خوشبو نگه داشتن لباس‌ها بر روی طبقه‌ها از خوشبو کننده‌های لباس استفاده کنید.

 فضای ذخیره سازی خود را ارتقا دهید
از جعبه‌های مقوایی قدیمی یا جعبه‌های پلاستیکی با درب‌های مفقود شده استفاده می‌کنید؟ هنگام سازماندهی وسایل به راه‌حل‌های ذخیره سازی آنها نیز فکر کنید. به دنبال مواردی باشید که به طور خاص برای فضای شما مناسب باشند، یا بتوانید خارج از کمد آنها را قرار دهید (به عنوان مثال زیر تختخواب).

 اگر وسایلی دارید که باید حتما آویزان شوند، حتما از چند چوب لباسی استفاده نکنید. بعد از خارج کردن لباس‌ها و تمیز کردن کمد، بر روی هر چوب لباسی لباس‌های متناسب با هم را آویزان کنید، روپوش را با جلیقه، تمام شلوارهای جین (بدون ایجاد هیچ سایشی برای ذخیره سازی طولانی مدت) و بلوزها بر روی یک چوب لباسی قرار بگیرند. موارد ظریف‌تر را با کارو بپوشانید یا قبل از آویزان کردن یک کیسه پلاستیکی روی آن بپوشانید. اگر فضای ذخیره سازی اضافی برای حلق آویز ندارید، یک آویز چرخدار ساده برای خود در نظر بگیرید.

 لباس‌های کثیف را برای شستن به خشکشویی ببرید
هم لباس‌هایی که قصد دارید داخل چمدان بگذارید و هم آنهایی که برای فصل سرما از چمدان خارج کردید را برای شستشو به خشکشویی ببرید. اگر لباسی برای فصل پیش رو نیست، کمی طراوت، به آنها آسیب نمی‌رساند.

 در برابر حشرات از آنها محافظت کنید
اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که حشرات در آن شیوع زیادی دارند، می‌توانید لباس‌های ذخیره شده خود را با نفتالین و سدر محافظت کنید. هرچند که مطمیناً این کار مؤثر است، اما گلوله‌های نفتالین تا حدی سمی و اسیدی هستند، بنابراین شما برای محافظت از لباس‌های خود باید این گلوله‌ها را داخل چیزی مانند کاغذ یا پارچه قرار دهید. آنها همچنین برای بچه‌ها خطرناک هستند. بنابراین، در بیشتر موارد، سدر ترجیح داده می‌شود. با این حال، مانند نفتالین، اگر محافظی بین لباس و سدر نباشد، می‌تواند به لباس‌ها آسیب برساند.

 استفاده از زیرزمین و اتاق زیر شیروانی برای قرار دادن لباس‌ها غیرممکن است
حتی اگر فضای کافی برای انبار کردن لباس‌ها ندارید، وسوسه نشوید که لباس‌های خود را در زیرزمین یا اتاق زیر شیروانی قرار دهید؛ در هر کجا که به طور دایمی دمای هوا و رطوبت زیاد باشد، می‌تواند به وسایل شما آسیب برساند.
اشتراک این پست:

0 نظرها

Top