اگر یک شرکت اتوبار وسایل شما را بدزدد چه باید بکنید؟

آرام مرادی
  0
اشتراک این پست:
شما به شغل رویایی خود دست پیدا کردید و برای شروع آن به شهری دیگر اسباب کشی می‌کنید. همه وسایل خود را بسته بندی می‌کنید و با یک اتوبار برای اسباب کشی تماس می‌گیرید، تا به شما کمک کند همه وسایل را به آپارتمان جدید خود برسانند. داستان شروع می‌شود؛ شما جلوتر از کامیون حمل بار به سمت خانه جدید خود حرکت می‌کنید تا آنها بدانند مسیر از چه سمتی است، اما غافل از اینکه آنها مسیر شما را نمی‌آیند.

آنها می‌گویند اگر وسایل خود را می‌خواهید، باید بیش از آنچه که در ابتدا توافق کرده‌اید، بپردازید. در واقع ، آنها کلاه‌بردار هستند. شما هم چاره‌ای جز پرداخت مبلغ بیشتر یا از دست دادن تمام وسایل ندارید.

کلاه‌برداری‌های هنگام اسباب کشی آنقدر که فکر می‌کنید کم نیستند
این وضعیت بدتر از آن چیزی است که دوست داریم باور کنیم و بسیاری از مردم قربانی چنین کلاه‌برداری‌هایی هنگام اسباب کشی، می‌شوند. تنها در سال ۲۰۱۸ در کشور آمریکا، نزدیک به ۶۰۰۰ نفر شکایت کلاه‌برداری هنگام اسباب کشی را دادند.

اگر شما نیز در موقعیت مشابه قرار گرفتید و با افراد کلاه‌بردار مواجه شدید، این مراحل را دنبال کنید تا به وسایل خود برسید و از قربانی شدن دیگران جلوگیری کنید.

۱- به آنها پول ندهید
اگر اتوبار قبل از خالی کردن وسایل خواستار پول شدند، این یک علامت خطر است. به آنها پول ندهید. هیچ تضمینی وجود ندارد که آنها پس از پرداخت هزینه به شما، وسایل را تحویل بدهند. آنها می‌توانند به راحتی با یک کامیون پر از وسایل، حتی پس از آنکه پولی بیش از هزینه طی شده گرفتند، فرار کنند.

۲- شکایت کنید
یک شکایت کتبی، از اتوبار مورد نظر تنظیم کنید. در برخی شرایط، این ممکن است مشکل را حل نکند زیرا ممکن است شرکت اصلا وجود خارجی نداشته باشد و غیرقانونی باشد، اما بعدا می‌تواند به شما کمک کند.

در صورت اتخاذ اقدامات قانونی و نیاز به مدارکی برای نشان دادن به مقامات قضایی، باید شکایت خود را ثبت کsنید.

۳- گزارش را ثبت کنید
با پلیس تماس بگیرید و گزارشی را علیه شرکت حمل بار، ارایه دهید. از آنجایی که کار پلیس رسیدگی به شکایت مردم است، می‌تواند تحقیقاتی را برای بازگرداندن وسایل و حتی پیش پرداخت‌های اولیه شما انجام دهد.

اگر یک پرونده به اندازه کافی قوی علیه شرکت وجود داشته باشد، می‌تواند مجوز خود را برای ادامه فعالیت به عنوان برند تجاری از دست بدهد. برخی از شرکت‌های حمل بار در واقع مجوز ندارند، در این صورت، آنها اغلب با جریمه سنگین مواجه می‌شوند.

شما همچنین باید شکایتی را به صنف مربوط به شرکت‌های حمل بار ثبت کنید و عنوان کنید که شرکت مورد نظر، در حال کلاه‌برداری است. این کار همیشه به عنوان راه حل شناخته نمی‌شود، اما طرح شکایت در اتحادیه شرکت‌های حمل بار، می‌تواند دیگران را از کلاه‌برداری توسط همین شرکت نجات دهد.

۴- از شخص ثالث کمک بگیرید
در شرایط سخت، ممکن است کمک گرفتن از یک سازمان شخص ثالث مفید باشد. سازمان‌هایی مانند بیمه وجود دارند، که شما می‌توانید از قبل وسایل خود را به وسیله آنها بیمه کنید و در صورت بروز چنین مشکلاتی پول بیمه وسایل خود را دریافت کنید.

۵- خبر را پخش کنید
اطلاع رسانی مولفه قوی است؛ بنابراین دیگران را در مورد کلاه‌برداری این شرکت مطلع سازید، تا آنها نیز قربانی نشوند. برقراری ارتباط هم از طریق کلامی و دهان به دهان و رسانه‌های اجتماعی، آسان است. می‌توانید به سرعت به صدها، حتی هزاران نفر خبر را برسانید و آنها را از این وضعیت استرس‌زا نجات دهید. حتی می‌توانید این خبر را به خبرگزاری‌ها بدهید و مردم را از بروز کلاه‌برداری، مطلع کنید.

جلوگیری از کلاه‌برداری
کلاه‌برداری حین اسباب کشی چیزی نیست که شما بخواهید آن را تجربه کنید، بنابراین خود را آموزش دهید و هنگام جستجوی شرکتی برای اسباب کشی، مراقب علامت‌های خطر باشید. به عنوان یک مصرف کننده، این وظیفه شماست که یک تصمیم آگاهانه بگیرید و در وهله اول یک شرکت قانونی را انتخاب کنید.

از طرف اتوبار مورد نظر،، توافق‌نامه کتبی دریافت کنید که کلیه شرایط و ضوابط و جزییات پرداخت را بیان می‌کند. اطمینان حاصل کنید که لیستی ار تمام وسایل خود تهیه کردید، تا در صورت بروز اتفاقات ناگهانی بتوانید به سند اصلی مراجعه کنید.
هرگز گول ارزان بودن هر خدماتی را نخورید. شما فکر می‌کنید که نوشتن قراردادی ارزان می‌تواند به شما در صرفه‌جویی در هزینه‌ها کمک کند، اما در نهایت علاوه از دست دادن پول زمان را نیز از دست می‌دهید.
قبل از درخواست اسباب کشی به هر شرکتی درباره آن به دقت تحقیق کنید و سابقه کاری آنها را دربیاورید. از اتحادیه صنف حمل بار سابقه آنها را بخواهید و نظرات مردم درباره آنها را به صورت آنلاین بخوانید و از خانواده، دوستان و همکاران خود بخواهید تا توصیه‌های خود را درباره بهترین شرکت حمل بار با شما در میان بگذارند.
پیش پرداخت ندهید. اکثر شرکت‌های قانونی به شما امکان را می‌دهند تا هنگام تحویل وسایل و اتمام کار هزینه را بپردازید و درخواست پیش پرداخت، می‌تواند یک علامت خطر برای کلاه‌برداری باشد.
هیچ راهی برای تضمین این وجود ندارد که شما، قربانی کلاه‌برداری هنگام اسباب کشی نشوید. اما اگر این مراحل بالا را دنبال کنید، به کاهش ریسک افتادن در دام کلاه‌برداران کمک خواهد کرد.
اشتراک این پست:

0 نظرها

Top