نکات اسباب کشی برای افراد مسن

آرام مرادی
  0
اشتراک این پست:
اسباب کشی و حمل اثاثیه به مقصد جدید یکی از مهم ترین وظایف شرکت های اتوبار است. به خصوص برای افراد سالمند و مسنی که می خواهند اقدام به اسباب کشی و جابجایی وسایل و لوازم منزل خود به محل جدید کنند. به ویژه اگر مقصد اسباب کشی، شهرستان باشد و قصد حمل بار به شهرستان را داشته باشند. 

جابجایی اسباب و اثاثیه کاری است که ممکن است چندان سخت نباشد اما آسان هم نیست. به خصوص برای افراد مسن که این کار برای آنها سخت تر هم هست. اگر شما هم کسی در افراد خانواده و یا بستگان نزدیک دارید که با وجود داشتن سن و سال بالا، می خواهد اقدام به اسباب کشی کند، در ابتدا بهتر است که پشتیبانی و حمایت خود را از آنها نشان دهید و در این زمینه به آنها کمک کنید تا حداقل بخش مهمی از استرس و فشار از روی آنها برداشته شود. از جمله آماده سازی خانه پیش از اسباب کشی و انتخاب بهترین باربری که می تواند کمک بسیاری به آنها کند.

1) دلایل اسباب کشی:
ممکن است افراد مسن دلایل زیادی برای حمل اسباب و اثاثیه به منزل جدید داشته باشند، از جمله:
·         نزدیک شدن به دیگر اعضای خانواده
·         عوض شدن الزامات دارویی و درمانی در سنین بالا
·         نیاز به تحرک و جابجایی کمتر
·         نزدیک تر شدن به سرویس های بهداشتی و درمانی و مراقبت از سالمندان
·         نقل مکان به خانه ای کوچک تر و جمع و جورتر

ترک خانه ای که سالها افراد سالمند در آن زندگی و زحمت کشیده اند و بلکه خاطرات زیادی در آن دارند، کار ساده ای نیست. ممکن است که این مسیر، مسیری طولانی باشد و شما می توانید با کمک و یاری رساندن به آنها، موجب کاهش زحمت و سختی آنها در این راه شوید. بخش عمده ای از اهمیت این مسیله این است که برای چنین افرادی، دلایل تغییر مکان و استفاده از خدمات شرکت های اتوبار چیست و در نهایت چگونه حین استفاده از خدمات اسباب کشی و خدمات مربوطه دیگر از قبیل خدمات بسته بندی، به طور بی دردسر به هدف نهایی یعنی نقل مکان به محل جدید، خواهند رسید.


2) قبل از شروع باربری:
هنگام اسباب کشی، جمع آوری خرت و پرت ها و وسایل مختلف خانه اهمیت دوچندانی پیدا می کند. به خصوص اینکه بعضی وسایل و اشیاء ممکن است در فضای خانه کوچک جدید، جا برای گذاشتن آنها نباشد ولی از نظر خود فرد ارزش زیادی داشته باشند و یا اشیاء قیمتی باشند. به این دلیل باید در این زمینه، پیش از استفاده از خدمات شرکت های اتوبار، تا حد امکان توجه زیادی در زمینه داشته باشید. برای حل این معضل پیش از شروع اسباب کشی و حمل اثاثیه، بهتر است راه حلی برای چنین وسایلی پیدا کنید و اگر در منزل جدید آنها، انباری وجود دارد وسایل اضافی را در آنجا و در غیر این صورت، به طور موقت به مکانی مثلا خانه خودتان و یا منزل دوستان و یا آشنایان دیگر ببرید و در آنجا بگذارید. این کار بهتر از این است که فرد سالمند که بهر دلیلی علاقه مند به حفظ آن اشیاء و یا یادگاری هاست، بخاطر اسباب کشی و باربری، دچار ناراحتی و دلشکستگی درباره این موضوع شود.

البته در این کار افراط هم نکنید و دلیلی ندارد که همه اسباب و اثاثیه قدیمی بسته بندی و به منزل جدید حمل شود. از این رو گاهی در چنین مواقعی برخی از وسایل و لوازم آنها که نگهداری شان چندان واجب نیست، مانند لباس های کهنه و یا برخی از مبلمان قدیمی را می توانید به افراد نیازمند و یا مراکز خیریه اهدا کنید.


3) خاطرات:
کمک کردن به سالمندان برای آماده کردن وسایل خود جهت اسباب کشی و استفاده از خدمات شرکت های اتوبار، می تواند یک تجربه عاطفی باشد. جمع آوری یادگاری های قدیمی و خانوادگی، عکس ها و وسایلی از این قبیل مسیله ای بسیار حساس است و ممکن است در این میان موجب شود که آنها به یاد خاطرات قدیمی خود بیفتند و به این ترتیب احساسات آنها تحریک شود. بنابراین اگر برای کمک به آنها می روید، سعی کنید در مورد این اشیاء کمتر با آنها صحبت کنید و با سرعت تمام این مرحله را به پایان ببرید. حتی می توانید خود شخصا این بخش از لوازم را در ابتدا جدا کرده و جایی خارج از فضای خانه - مثلا در انباری و یا منزل خودتان - قرار دهید.


4) وقت گذاشتن و دریافت کمک از دیگران:
عجله کردن در جابجایی بارها و اسباب کشی کاری است اشتباه. برای اسباب کشی به خصوص برای حمل وسایل و لوازم افراد مسن این امر اهمیت بیشتری دارد و حساس تر است. بهترین کار این است که برای این کار حسابی وقت بگذارید و برای استفاده از خدمات شرکت های اتوبار، اصلا عجله نکنید. در مراحل اولیه به افراد سالمند، کمک کنید که اولویت بندی کنند. به صحبتها ونگرانی های آنها کاملا گوش کنید و به خاطر بسپارید. بنابراین هنگامی که می خواهید شروع به جمع آوری اسباب و اثاث برای انتقال به محل جدید کنید، این کار را در یک مرحله و ناگهانی انجام ندهید. (به ویژه مواردی مانند بسته بندی مبلمان در اسباب کشی)

نکته مهم دیگر در این زمینه این است که در صورت امکان از دیگران مانند سایر اعضای خانواده، اقوام و بستگان و یا همسایگان معتمد کمک بگیرید و در برخی مراحل از آنها راهنمایی بخواهید. از طرف دیگر این مسیله را هم در نظر داشته باشید که افراد و یا مراکز مختلفی باید از اسباب کشی افراد باخبر شوند و در صورت نیاز اقدامات اداری لازم (از جمله تغییر نام) صورت گیرد تا بعدا مشکلی در این زمینه پیش نیاید. از جمله تغییر نام مالک تلفن، تغییر آدرس در شبکه تلفن همراه، کارهای مربوط به امور شهرداری و غیره.


5) رزرو یک شرکت باربری:
برای اینکه یک اسباب کشی آسان و بی دردسری را افراد مسن و سالمند داشته باشند، علاوه بر کمک های خانواده و اقوام، بهتر است از خدمات یک شرکت باربری استفاده کنید. انتخاب اتوبار مطمین در تهران می تواند کمک زیادی به حمل اسباب و وسایل افراد مسن کند. به این ترتیب بجای اینکه شما و دوستان یا سایر بستگان، به زحمت بیفتید، و در حین اسباب کشی اذیت شده و ناخواسته موجب خسارت زدن به دارایی های آن فرد بشوید، با استفاده از خدمات چند کارگر حمل بار که حرفه ای و مجرب هستند، براحتی از عهده این کار برآیید. بطوری که با خیال راحت، پرسنل و کارگران حرفه ای باربری و خدمات اتوبار بدون اینکه آسیبی به وسایل شکستنی و یا اشیاء منزل وارد شود یا دچار ، خراش و یا ضربه خورده گی شوند، حمل بار صورت خواهد گرفت.

0 نظرها

Top