چگونه می‌توان یک استودیو هنری در آپارتمان کوچک درست کرد

آرام مرادی
  0
اشتراک این پست:
هر هنرمند، چه یک مبتدی و چه حرفه‌ای، نیاز به یک فضای هنری شخصی دارد که در آن بتواند آزادانه ایده‌های خلاقانه خود را درست کند. تصور همه ما از فضاهای هنری اتاق‌های بزرگ با وسایل فانتزی است. بنابراین، اگر شما یک آپارتمان کوچک دارید، ممکن است از اینکه چگونه می‌شود یک استودیو هنری را در چنین فضایی کوچک ساخت، تعجب خواهید کرد.

در مورد اندازه آپارتمان خود نگران نباشید، زیرا داشتن یک استودیو هنری هرگز به کوچک بودن و بزرگ بودن آن ربط ندارد. در این مقاله نکاتی عملی برای ساخت یک فضای هنری در آپارتمانی کوچک را عنوان خواهیم کرد.

۱- یک نقطه از خانه را مشخص کنید
انتظار برای یک استودیوی هنری ایده آل را متوقف کنید، زیرا شما به انتظار کشیدن نیاز ندارید. فقط یک مکان را پیدا کنید، فعل خواستن را صرف کنید و از هنر برای ساخت آن استفاده کنید.

بسته به اینکه آپارتمان شما چقدر است، می‌توانید یک اتاق را تقسیم کنید. بخشی از آن را به عنوان فضای زندگی و بخش دیگر آن را به عنوان فضای هنری خود استفاده کنید. شما می‌توانید از یک پرده یا دیوار، شلف یا یک میز برای جدا کردن دو قسمت از هم استفاده کنید.

کمد نیز ممکن است برای این کار مناسب باشد. لباس‌های خود را در یک طرف کمد به صورت فشرده قرار دهید، یا یک جای دیگر را برای قرار دادن لباس‌ها در آپارتمان انتخاب کنید. همه آنچه که شما نیاز دارید یک صندلی، یک میز کوچک یا یک قفسه برای ساخت استودیوی هنری کوچک است.

شما همیشه می‌توانید میزی را در گوشه‌ای از آپارتمان خود قرار دهید و بر روی آن قفسه‌ یا سبد برای قرار دادن اقلام هنری خود بگذارید. چه کسی می‌گوید که برای داشتن یه استودیو هنری باید یک فضای بزرگ داشته باشید؟ می‌توانید تنها با داشتن یک میز و قفسه یک استودیوی هنری الهام بخش، در خانه خود داشته باشید.

۲- فضای خود را طراحی کنید
هر هنرمندی چیزی دارد که بر روی خلاقیت او تاثیر می‌گذارد. بنابراین، برای پیدا کردن خود وقت بگذارید و بهترین استفاده را از آن ببرید. این که آیا شما دوست دارید که در یک محل کثیف و یا در محلی مرتب کار کنید به خودتان بستگی دارد، بنابراین اطمینان حاصل کنید که فضای هنری مختص خودتان درست همانطوری است که شما آن را دوست دارید.

اگر می‌خواهید یک استودیو منظم داشته باشید، مطمین شوید که قفسه یا سایر ابزارهای ذخیره سازی را خریداری یا ساخته‌اید. اگر دوست دارید وسایل خود را در اتاق به هم ریخته نبینید، کشویی‌های بزرگ، قفسه و هر مورد دیگری که نیازهای ذخیره سازی را تامین می‌کند، را تهیه کنید.

۳- ابزار لازم برای موفقیت را فراهم کنید
بدون توجه به اندازه استودیوی هنری خود، باید ابزارهای ضروری برای موفقیت را داشته باشید. اکثر هنرمندان نیاز به ابزارهای اولیه با حداقل اندازه دارند. به عنوان مثال، قلم مو، جوهر و مواد دیگر نقاشی و طراحی، همگی جزء واجبات هستند.

۴- وسایل خود را به صورتی خلاقانه ذخیره کنید
یک هنرمند دارای مجموعه‌ای از گزینه‌های ذخیره سازی است. قفسه‌ها و کتاب‌ خانه‌های قدیمی، موارد ذخیره سازی ایده آل هستند در حالی که جعبه‌های چوبی نیز زیبا و متنوع هستند. در صورتی که هیچ فضای اضافی برای ذخیره وسایل ندارید، همیشه می‌توانید کارهای هنری خود را بر روی دیوار آویزان کنید. از ظروف جداگانه برای اقلام نوشتن، نقاشی و طراحی استفاده کنید.

شیشه‌های دردار و جعبه‌های بدون در می‌توانند به عنوان فضاهای ذخیره سازی، مناسب عمل کنند. جعبه‌های باز برای این کارها بهترین هستند، زیرا باعث می‌شوند تا ابزارها در هر زمان به راحتی قابل دسترس و قابل مشاهده باشند. اطمینان حاصل کنید که جعبه کافی دارید، تا فضای کافی برای ابزار خود داشته باشید. به این ترتیب شما مجبور نیستید وقت خود را صرف جستجو برای قلم‌ مناسب در یک لیوان پر از وسیله و یا پیدا کردن ماژیک مناسب کنید.

 ۵-  از وسایل ذخیره سازی عمودی استفاده کنید
اکنون که شما کل اتاق را در اختیار ندارید، باید از فضای کمی که در دسترس دارید استفاده کنید. یکی از راه‌های انجام این کار، ذخیره سازی عمودی وسایل است که بهترین گزینه برای اتاق‌های کوچک است. از ارتفاع برای این کار استفاده کنید.

از سقف قفسه، مکعب‌های چوبی و طاقچه به صورت عمودی آویزان و نصب کنید. اگر این قفسه‌ها را در ارتفاع بالا نصب می‌کنید، مطمین شوید که چهارپایه داشته باشید تا بتوانید برای برداشتن وسایل از آن بالا بروید. صفحه‌های میخ‌دار برای آویزان کردن ابزار بسیار ایده آل هستند، زیرا آنها شما را قادر به استفاده از دیوار به عنوان مکانی برای ذخیره سازی وسایل بدون استفاده از قفسه می‌کند.

۶- ایجاد یک فضای مشخص برای کار‌های در حال انجام
بعضی از هنرمندان، یک پروژه برای کار دارند در حالی که دیگر هنرمندان دارای ۱۰ کار متفاوت هستند که باید تکمیل شود. بر روی هر پروژه که کار می‌کنید، اطمینان حاصل کنید که سطح کار خود را پاک کنید تا از آسیب اتفاقی نجات یابید. برای ذخیره کردن کارهای هنری ۲D کار ساده‌ای پیش رو دارید، زیرا شما می‌توانید آن را در قفسه قرار دهید. برای پروژه‌های ۳D، داشتن یک قفسه بزرگ یا یک جعبه مناسب است.
اشتراک این پست:

0 نظرها

Top