۵ روش برای آویزان کردن عکس بدون داشتن وسیله تراز گیری

آرام مرادی
  0
اشتراک این پست:
بیایید با این موضوع روبرو شویم، که اکثر مردم ابزار و لوازم مناسب برای دکوراسیون ترازگیری وسایل دکوری خود هنگام آویزان کردن از دیوار ندارند. اگر احساس می‌کنید که عکس‌هایی زیبایی دارید که بر روی دیوار زیباتر و شیک‌تر می‌شوند اما وسیله‌ای برای ترازگیری در دسترس ندارید، نگران نباشید!

باور کنید یا نه، اما می‌توانید بدون در دست داشتن ابزار تراز گیری تمام قاب‌ها و آینه‌ها را صاف بر روی دیوار نصب کنید. درست است؛ روش‌های ساده‌ای برای تراز کردن وسایل بر روی دیوار بدون استفاده از ابزار مناسب ترازگیری وجود دارد.

 ۱- از تلفن همراه خود استفاده کنید
تلفن شما ابزار مناسب برای آویزان کردن لوازم دکوری دیوار بدون ترازگیر است. آیا شما می‌دانید که گوشی‌های آیفون نرم افزار Compass دارد که کار تراز گیری را انجام می‌دهد؟ به سادگی برنامه را باز کنید و از آن استفاده کنید؛ همچنین برنامه‌های رایگان دیگری برای این کار در اپ استور و گوگل پلی وجود دارد.

هنگامی که برنامه مورد نظر خود را انتخاب کردید و قاب را در محل دلخواه خود روی دیوار قرار دادید، گوشی خود را به صورت افقی در بالای قاب عکس قرار دهید و منتظر نتیجه آن باشید.

 ۲-   با نوار چسب آن را علامت گذاری کنید
این ترفند با نوار چسب‌های نقاشی و استفاده مناسب کار می‌کند. برای آویزان کردن قاب‌های خود به صورت تراز، یک قطعه از نوار چسب را بر روی دو قلاب کناری قاب عکس بزنید. در زیر هر قلاب، با گذاشتن یک نقطه مشخص کنید که میخ کجا باید قرار بگیرد.

هنگامی که نوار چسب دارید، می‌توانید با استفاده از نوار چسب ها جایگاه قرار گرفتن قاب را قبل از زدن به دیوار مشخص کنید. رنگ متضاد نوار چسب‌ها در برابر دیوار کمک خواهد کرد که شما قاب را به طور مساوی بر روی دیوار بدون هیچ زحمتی بدون استفاده از ترازگر آویزان کنید.

 ۳-  ابزارهای بازیافتی مفید هستند
یک روش دیگر برای اطمینان از اینکه قاب عکس یا آینه شما بر روی دیوار به شکل تراز قرار بگیرد این است که، به صورت مستقیم از وسایل بازیافتی استفاده کنید. برای این کار در حدود یک سوم از یک بطری کوچک و تمیز را با آب پر کنید و درب آن را محکم ببندید.

با استفاده از تراز دست ساز، آن را در بالای قسمت قاب عکس قرار دهید و منتظر بمانید تا آب در بطری بالا و پایین شود. هنگامی که آب درون بطری متوقف می‌شود و در هر دو طرف بطری آب به یک اندازه ماند، آنجاست که متوجه خواهید شد که قاب بر روی دیوار تراز شده است.

به یاد داشته باشید که این ترفند برای اقلام حجیم کار می‌کند. استفاده از بطری برای آینه‌ها و قاب‌‌های نازک و لبه‌دار خیلی عملی نیست.

 ۴-  از اجسام گرد برای تراز کردن استفاده کنید
این ترفند بسیار شبیه به ترفند بطری آب است، با این تفاوت که در این ترفند، همه آنچه که نیاز دارید یک شی گرد است.

هنگامی که قاب یا آینه را روی دیوار قرار می‌دهید، شی گرد را در بالای دیوار قرار دهید. اگر شیء از بالای قاب یا‌ آینه سر خورد، متوجه خواهید شد که قاب بر روی دیوار تراز نیست. اما اگر شی گرد بر روی قاب یا آینه ثابت ماند، نشان دهنده این است که قاب تراز است و در محل درس خود بر روی دیوار قرار گرفته است.

 ۵-   از یک نفر کمک بگیرید
یکی دیگر از روش‌های کارآمد برای آویزان کردن لوازم دکوری بر روی دیوار بدون ابزار تراز، درخواست از یک دوست برای کمک کردن است. با یک جفت دست اضافی، شما قادر خواهید بود که هر قاب یا آینه را به صورت صاف بر روی دیوار آویزان کنید.

هنگامی که محل آویزان کردن قاب یا آینه را بر روی دیوار مشخص کردید، شما و دوستانتان هر کدام می‌توانید یک طرف از قاب را بگیرید و به آرامی آن را با استفاده از میخ یا پیچ بر روی دیوار آویزان کنید. یک نفر از میان شما می‌تواند مشخص کند که آیا قاب به شکل صاف بر روی دیوار قرار گرفته است یا خیر.

در حالی که این پنج ترفند تضمین می‌کند که قاب یا آینه شما بر روی دیوار به صورت تراز قرار گرفته است، اما باید از گزینه‌هایی که فکر می‌کنید کار را برای شما ساده‌تر می‌کند، شروع کنید. ممکن است مجبور شوید چند راه را پیدا کردن آنچه که واقعا برای شما کار می‌کند، امتحان کنید، اما همه آنها با توجه به در دسترس نبودن وسیله تراز گیری، خیلی ساده هستند.
اشتراک این پست:

0 نظرها

Top