با مشاهده کپک در آپارتمان خود چه کاری باید انجام دهید؟

آرام مرادی
  0
اشتراک این پست:
یکی از بدترین مواردی که می‌توانید در آپارتمان جدید خود پیدا کنید، کپک است. نه تنها بوی ناخوشایند ایجاد می‌کند، بلکه می‌تواند برای سلامتی شما خطرناک باشد. به گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، این معضل می‌تواند باعث گرفتگی بینی، سوزش گلو، سرفه و خس خس سینه، سوزش چشم و گاهی اوقات سوزش پوست شود.

اگر در آپارتمان خود این با این مشکل مواجه شدید، باید سریعاً دست به کار شوید. در این مقاله می‌توانید کارهایی که هنگام مواجه با کپک در آپارتمان باید انجام دهید، آشنا شوید.

شواهد جمع کنید و آن را به صاحب‌خانه خود گزارش دهید
اگر در آپارتمان خود کپک مشاهده دارید، می‌توانید آن را ببینید یا بو کنید. در واقع کپک‌ها نمی‌دانند چگونه مخفی شوند. جای آنها را پیدا کنید و از آن عکس بگیرید. شما می‌خواهید شواهد را به صاحب‌خانه خود نشان دهید.

بلافاصله پس از یافتن آنها با صاحب‌خانه خود تماس بگیرید. ابتدا برای توضیح مسیله با آنها تماس بگیرید. بیشتر صاحب‌خانه‌ها به محض اطلاع از چنین مشکلی، باید خودشان با هزینه شخصی برای رفع این مشکل اقدام کنند. پس از گفتگو در مورد مشکل، عکس‌هایی را که گرفتید بفرستید، بنابراین می‌توانید بفهمید که برنامه برای خلاص شدن از کپک‌ها چیست.

اگر صاحب‌خانه شما به موقع عمل نکرد و شما در نتیجه با مسایل بهداشتی مربوط به وجود کپک‌ها مواجه شدید، باید شکایتی از صاحب‌خانه خود تنظیم کنید. حتماً تمام سوابق مربوط به مشکلات بهداشتی و ارتباط با صاحب‌خانه خود را حفظ کنید. در صورت نیاز به تشکیل دادخواست، این به حمایت از پرونده شما کمک می‌کند.

برای پیدا کردن دلیل بروز این مشکل آزمایشاتی انجام دهید
بسیاری از مردم نمی‌دانند که انواع مختلفی از کپک وجود دارد. انجام آزمایشات مخصوص به شما کمک می‌کند تا تعیین کنید، کدام نوع آن در آپارتمان شما وجود دارد و بزرگی مشکل چقدر است. اگر فقط با مقدار کمی از این مشکل مواجه شوید، ممکن است خودتان بتوانید آن را تمیز کنید. انجام آزمایش در مورد کپک نکاتی در مورد چگونگی از بین بردن آن به شما ارایه می‌دهد.

وقتی با انجام آزمایشات متوجه شدید که در واقع در آپارتمان خود کپک دارید، باید کار کنید تا متوجه شوید چه چیزی باعث به وجود آمدن کپک در آپارتمان شما شده است. انجام این کار به جلوگیری از رشد کپک در آینده کمک می‌کند.

از بین بردن کپک
بدیهی است، مهم‌ترین کاری که پس از پیدا کردن کپک انجام می‌دهید، از بین بردن آن است. می‌توانید برای انجام این کار مدتی را در خانه یکی از اقوام و آشنایان بمانید، تا خانه را کاملا از وجود این مشکل تمیز کنید.

در برخی از قراردادها صاحب‌خانه مسیول از بین بردن چنین مشکلاتی در آپارتمان است. حتماً اجاره نامه خود را بررسی کنید، تا ببینید چه کسی مسیول رفع این مشکل است. اگر صاحب‌خانه مسیولیت دارد و آنها مشکل را برطرف نمی‌کنند، می‌توانید به صاحب‌خانه خود اطلاع دهید که اجاره نامه خود را فسخ می‌کنید و آپارتمانی جدید پیدا خواهید کرد.

به پزشک مراجعه کنید
اگر هر گونه علایمی مانند آلرژی را تجربه کردید، باید به پزشک مراجعه کنید. خارش چشم، گلو درد، سردرد و خستگی، همه علایمی هستند که باید در صورت داشتن کپک در خانه خود از آن آگاه باشید. حتما در مورد وجود این میکروب‌ها به پزشک خود بگویید، تا در صورت نیاز درمان مناسب را برای شما تجویز کند.
اشتراک این پست:

0 نظرها

Top