۵ نکته برای چیدمان مجدد مبلمان در زمان تغییر چیدمان خانه

آرام مرادی
  0
اشتراک این پست:
بسیاری از افراد تغییر چیدمان مبلمان را تنها برای زمانی می‌دانند، که قرار است روکش آن را تعویض کنند. با این وجود، می‌توانید به راحتی و با چیدمان مجدد مبلمان، اتاق‌ها و اتاق نشیمن قدیمی را به راحتی تازگی ببخشید تا ظاهری جدید و نو در خانه خود ایجاد کنید.

عوامل زیادی در آرایش مبلمان موفق نقش دارند. مبلمان می‌توانند باعث ایجاد یک شکاف طبیعی در اتاق‌های بزرگ ‌شوند و اتاق‌ها را تقسیم بندی می‌کنند، اما دست زدن به خیلی از اقلام در فضای خیلی کم، باعث ایجاد مشکلات رفت و آمدی در خانه می‌شود.

ما در این مقاله به شما کمک می‌کنیم تا بتوانید این کار را به راحتی انجام دهید. این که آیا می‌خواهید نوسازی کامل خانه خود را شروع کنید یا اینکه تنها می‌خواهید یک اتاق کسل کننده را تازه و نو کنید، نکات زیر را در نظر داشته باشید.

قبل از شروع اندازه گیری کنید
وقتی می‌فهمید که مبل‌تان به راحتی در فضای جدید خود جای نمی‌گیرد، می‌خواهید کار را نصفه رها کنید. مطمین شوید که با دقت همه چیز را اندازه گیری کردید، برای این کار نه تنها ابعاد اتاق بلکه مبلمان مورد نظر برای استفاده در فضای اتاق نیز، باید اندازه گیری شوند.

این کار در ابتدای مراحل چیدمان مبلمان، ساده‌ترین کار است. چند دقیقه وقت بگذارید تا اندازه گیری‌های خود را انجام دهید تا بتوانید بهتر تصمیم بگیرید که چه چیزی را نگه دارید، چه چیزی را جابجا کنید و چه چیزی را خریداری کنید. داشتن ابعاد برای رفتن به مرحله بعد یعنی برنامه ریزی، بهترین کار است. 

از یک اپلیکیشن کشیدن طرح چیدمان اتاق استفاده کنید
فن آوری مدرن یک دستیار طراحی چیدمان مجازی به ما هدیه داده است. اپلیکیشن‌های چیدمان اتاق مانند Roomstyler 3D Home Planner به شما امکان طراحی چیدمان مجدد مبلمان و یا طراحی بازسازی اتاق را می‌دهد، که به وسیله آن می‌توانید نحوه قرارگیری مبلمان کنار هم و شکل‌گیری درست آنها را مشاهده کنید.

یک برنامه طراحی چیدمان اتاق برای کمک به شما برای برنامه ریزی چیدمان اتاق، قبل از اینکه با مشکلات بسیار مواجه شوید، مناسب است. بیشتر گزینه‌ها به شما این امکان را می‌دهند که همه چیز را از مبلمان بزرگ گرفته تا قطعات تزیینی کوچک، در اتاق خود تصور کنید. چیدمان مجدد اتاق توسط این اپلیکیشن‌ها به شما نشان می‌دهد چه عناصری در طراحی به کار می‌آیند و چه عناصری به کار نمی‌آیند، بنابراین می‌دانید چه چیزی را دور اندازید و چه چیزی را در اتاق جابجا کنید.

در بعضی موارد، یک اپلیکیشن طراحی چیدمان اتاق، حتی می‌تواند به شما در خرید وسایل نیز کمک کند. طرفداران IKEA می‌توانند از برنامه ریز خانه آنلاین فروشگاه استفاده کنند تا مبلمان IKEA را در یک فضای مجازی طراحی، امتحان کنند. می‌توانید حدس بزنید که مبلمان جدید آنها قبل از اینکه خریداری شوند، در فضای شما درست جا می‌شوند یا خیر.

شروع بزرگ، پایان کوچک
هنگامی که نقشه چیدمان مبلمان خود را ترسیم کردید، سراغ بلند کردن وسایل سنگین بروید. در این مرحله، ممکن است برای جابجایی و چیدمان مجدد مبلمان خود به کمک نیاز داشته باشید. 

وقتی آماده شروع هستید، همیشه بزرگ‌ترین مبلمان یا وسایلی را که به عنوان مرکز کانونی اتاق هستند را برای جابجایی انتخاب کنید.

سپس، سراغ وسایل سبک‌تر و کوچک‌تر بروید، وسایل کوچک‌تر را در فضای باقی مانده قرار دهید. قطعات و وسایل تزیینی باید همیشه در پایان کار چیده شوند. این به شما کمک می‌کند تا با تماشای فضای جدید خود، دچار شوک نشوید.

از محدود کردن فضای رفت و آمد خودداری کنید
اگر به فضاهای شلوغ و تنگ عادت دارید، بنابراین خوردن به میز و کبود شدن پا برای شما غیرعادی نیست. وقتی نوبت به چیدمان مجدد رسیده باشد، در طراحی چیدمان خود، نحوه قرار گرفتن این وسایل را طوری طراحی کنید که لبه آنها جلوی رفت و آمد نباشد. این ممکن است نیاز کنار گذاشتن برخی وسایل و قرار دادن آنها در انبار داشته باشد تا از محدود کردن فضای رفت و آمد جلوگیری کنید.

از مینیمالیست‌ها ایده بگیرید و فقط با آن وسایلی که موجبات شادی شما می‌شوند، اتاق را تزیین کنید. اگر به وسایل خود حس تعلق بسیاری دارید، با اهدا آنها به امور خیریه خود را خوشحال کنید. 

مراقب راه حل‌های صرفه جویی در فضا باشید. به عنوان مثال، یک میز تلویزیون بزرگ ممکن است به راحتی گوشه یا دیوار یک اتاق را پر کند. به جای ساخت یک مرکز تفریحی بزرگ، تلویزیون را بر روی دیوار نصب کنید. به همین ترتیب، آویزان کردن قفسه‌های کوچک در نزدیکی تلویزیون برای نگه داشتن کنسول بازی یا سینما خانواده بسیار عالی است و ظاهر سیم‌های ناخوشایند را به حداقل می‌رساند.

استفاده از ترکیب عناصر فنگ شوی
هنر باستانی فنگ شوی شامل چیدمان مبلمان منزل به روشی است، که می‌تواند جریان چی یا انرژی زندگی را در سراسر محل زندگی ترویج دهد. متخصصان فنگ شوی معتقدند که چیدمان نادرست مبلمان، منجر به مغایرت و ضدیت ناخواسته در خانه می‌شود، در حالی که چیدمان صحیح وسایل منجر به هماهنگی و خرسندی می‌شود. اگر به دنبال ایجاد فضای آرامش بخش در خانه خود هستید، هنگام چیدمان مجدد مبلمان، فنگ شویی را در نظر بگیرید.

با ترکیب آینه‌ها شروع به ایجاد توهم فضای باز و بازگرداندن انرژی مثبت به داخل اتاق کنید. هنگام استفاده از آینه‌ها، مطمین شوید که آنها یک وسیله زیبا مانند گل یا نقاشی دلخواه شما را منعکس می‌کنند، نه یک سبد لباسشویی ناخوشایند یا سطل زباله.

از عناصر آب در مناطقی از خانه استفاده کنید، که دارای انرژی بسیاری هستند. از وسایلی مانند فواره‌های کوچک و آکواریوم ماهی در ورودی‌ اتاق‌ها و دفتر کار در خانه خود استفاده کنید. از آنجا که آب جریان چی را تحریک می‌کند، این موارد را از اتاق خواب خارج کنید تا مبادا دچار بی‌خوابی و مشکلات مربوط به خواب شوید.

اتاق‌های بیش از حد تاریک احساس عذاب و افسردگی ایجاد می‌کنند، بنابراین هنگام دکور به نورپردازی توجه کنید. چراغ‌های فلورسنت باعث ایجاد نورهای ناخوشایند می‌شوند که میگرن را تشدید می‌کنند، بنابراین به جای آن، از نورپردازی ملایم استفاده کنید. میز عسلی‌های چراغ دار یا چراغ‌های کف را تهیه کنید تا بتوانید فضا را روشن کنید.

از چیدمان جدید مبلمان خود لذت ببرید
این که آیا شما مبلمان قدیمی سنگین خود را بلند کرده‌اید و مبلمان جدید جایگزین مبلمان قدیمی خود کرده‌اید و یا اینکه چیدمان مبلمان خود را تغییر داده‌اید، زمان برای جشن گرفتن فضای جدید زیبا خود که طراحی کرده‌اید بگذارید و از دیدن آن لذت ببرید. یک مهمانی در خانه برگزار کنید و محل زندگی جدید و دوست داشتنی خود را با خانواده و دوستان خود به اشتراک بگذارید که سبک و سیاق بی‌نظیر شما را تحسین کنند.
اشتراک این پست:

0 نظرها

Top