۱۰ اشتباه استفاده از جعبه در بسته بندی که برای زمان و پول شما هزینه‌بر است

آرام مرادی
  0
اشتراک این پست:
با تمام عذاب و هزینه‌ای که درگیر بودن با اسباب کشی دارد، اکثر مردم زمان، انرژی و یا تمایل به فکر کردن به جعبه بسته بندی و استراتژی استفاده از آن در اسباب کشی را، ندارد. اکثر ما نمی‌خواهیم برای پیدا کردن و به‌دست آوردن جعبه برای بسته بندی وسایل منزل، پول به فروشگاه‌های خار و بار فروشی و فروشگاه‌هایی که به طور موقت وسایل بسته بندی را در اختیار فروشنده قرار می‌دهند، بدهیم. برای این کار معمولا به دنبال جعبه‌های ارزان یا رایگان می‌رویم، که کار بسته بندی را از کیفیت می‌اندازند و در نهایت باعث می‌شوند که وسایل آسیب ببینند و کار عقب بیفتد.

هنگامی که از جعبه‌های نامناسب برای جابجایی وسایل استفاده می‌کنید ممکن است به نظر مسیله بزرگی نباشد، اما زمانی که داستان به جابجایی اموال از نقطه A به نقطه B با حداقل ضرر و آسیب می‌رسد، دوست دارید تا از اشتباهات معمول زیر جلوگیری کنید.

۱- بسته بندی نکردن تمام وسایل؛ شایع‌ترین اشتباه افراد هنگام اسباب کشی، بسته بندی نکردن تمام وسایل و رها کردن تعدادی از اقلام به صورت باز است. در حالی که بسته بندی تمام وسایل می‌تواند وقت گیر باشد، اما اگر زمان برای بسته بندی تمام وسایل بگذارید، روز اسباب کشی بسیار راحت‌تر خواهید بود. اقلام رها شده، واقعا می‌توانند فرایند بارگیری و تخلیه را پیچیده‌تر کنند.

۲- استفاده از کیسه زباله به جای جعبه برای بسته بندی. استفاده از این کیسه‌ها برای جابجا کردن وسایل از مکانی به مکانی دیگر ناشیانه است و با انجام این کار وسایل خود را در معرض خطر آسیب قرار می‌دهید. در حالی که کیسه‌های زباله می‌توانند به عنوان کیسه برای گذاشتن پوشاک استفاده شوند، و یا برای حفاظت از اقلام تزیینی مورد استفاده قرار گیرند، اما با این حال بهتر است که استفاده از آنها را محدود کنید.

۳- استفاده از جعبه موز؛ اگر به دنبال جعبه محکم برای اسباب کشی هستید، سعی کنید به دنبال شرکت‌های مطمینی بروید که اقلام بسته بندی را دارند و جعبه‌های آنها صرفا برای جابجایی وسایل به کار می‌روند. جعبه‌هایی که از فروشگاه مواد غذایی تهیه می‌کنید، ممکن است صرفا ایده‌آل برای جابجایی مواد غذایی باشند، اما به درد اسباب کشی نمی‌خورند. آنها اغلب کاملا امن نیستند و می‌توانند محلی برای جمع شدن موجوداتی مانند سوسک و عنکبوت باشند و حمل، بارگذاری و بارگیری آنها می‌تواند مشکل باشد.

۴- استفاده از جعبه‌هایی در اندازه‌های مختلف؛ استفاده از جعبه‌هایی یکنواخت و یک اندازه، فرایند بارگذاری را آسان‌تر خواهد کرد. در حالی که استفاده از چندین اندازه و شکل جعبه‌، جعبه‌های کمد لباس‌ها، جعبه‌های کوچک با دستگیره برای کتاب‌ها، جعبه‌های ظروف برای بشقاب‌ها و ظروف خوب است، اما اگر می‌توانید آنها را محدود به یک یا دو اندازه کنید، تا گذاشتن آنها داخل کامیون بسیار آسان‌تر انجام شود.

۵- محکم نکردن جعبه‌ها؛ جعبه‌ها را باز و نیمه باز نگذارید، زیرا جابجا کردن آنها را دشوار می‌کند و همچنین وسایل داخل آن را آسیب‌پذیرتر می‌کند. علاوه بر این، باید به شکلی ایمن هم نوار بالایی و هم نوار پایینی جعبه را با نوار چسب محکم کنید. این کار کمک خواهد کرد که جعبه‌ها را محکم کنید و در نهایت جابجایی آنها را آسان‌تر کنید.

۶- استفاده از چسب کاغذی به جای نوار چسب بسته بندی؛ این مورد به مورد بالا نیز ارتباط دارد و باید گفت که برای بسته بندی و محکم کردن جعبه‌ها باید از نوار چسبی استفاده کنید، که هیچ تاثیر مخربی نداشته باشد و وسایل را دچار آسیب و خرابی نکند. نوار چسب کاغذی برای تحمل وزن طراحی نشده است. نوار چسب کاغذی یا پلاستیکی به طور خاص طراحی شده‌اند تا وسایل داخل جعبه‌ها را به هم متصل کنند و شما می‌توانید از آن به عنوان وسیله‌ای ارزان قیمت در پروسه بسته بندی استفاده کنید.

۷- سنگین کردن جعبه‌ها؛ پر کردن جعبه‌ها تا حد ممکن بدون در نظر گرفتن وزن آن، می‌تواند کاری وسوسه انگیز باشد. با این حال، هنگامی که سنگینی جعبه‌ها از ۱۱٫۵ کیلوگرم تجاوز کرد، با اینکه اندازه نرمال جعبه از این وزن بالاتر است، ولی بسته بندی را با مشکل روبه‌رو کردید. هنگام بسته بندی، اقلام سنگین را در پایین هر جعبه قرار دهید و سپس با موارد سبک‌تر آن را پر کنید.

۸- شل بسته بندی کردن وسایل؛ در حالی که استاندارد این است که جعبه‌ها را بیش از حد سنگین نکنید، اما با این حال نباید اتاق را با وجود وسایل روی زمین ترک کنید. کاغذ‌های بسته بندی یا باطله می‌توانند، یک راه ارزان و موثر برای پرکردن فضای خالی در جعبه‌ها باشند.

۹- جعبه‌های بسته بندی را بیش از حد پر کردن؛ اگر درزهای جعبه‌ها باز شده باشند، به مشکل برخوردید. گاهی اوقات وسایل به شکلی زشت و نافرم در جعبه‌ها جا می‌گیرند و به اندازه جعبه‌ای که در دسترس دارید، نیستند. همیشه بهتر است از یک جعبه بزرگ‌تر استفاده کنید و آن را با مواد بسته بندی در صورت نیاز بپوشانید، تا از یک جعبه کمی کوچک‌‌تر استفاده کنید. اگر هیچ کدام از جعبه‌های شما به اندازه کافی بزرگ نیست که بتوانید به راحتی وسایل مورد نظر خود را درون آن بگذارید، فقط به اندازه آن را پر کنید وبه زور چیزی را داخل آن قرار ندهید.

۱۰-  برچسب نزدن درست و مناسب جعبه‌ها؛ برای این کار لازم به خلاقیت و خلق کاری نو و جدید و یا سیستم کد گذاری رنگی ندارید؛ تمام جعبه‌ها باید حداقل یک برچسب یا یک نشانه‌ای از اتاقی که وسایل داخل به آن تعلق دارد، داشته باشند. از ماژیک‌های نقاشی برای نوشتن نام اتاق و اطلاعات جعبه در اطراف آن استفاده کنید، به طوری که به راحتی بتوانید ببینید که محتویات هر جعبه به کدام اتاق تعلق دارد.

هنگامی که جعبه‌ها را با دقت بسته بندی می‌کنید، آنها را به ترتیبی که می‌خواهید داخل کامیون اسباب کشی قرار دهید، مرتب می‌کنید؛ سپس تعداد جعبه‌ها را یک شمارش بکنید، تا هنگام تحویل آنها در منزل جدید تعداد آنها را داشته باشید و تحویل آنها به آسانی و مطمین صورت بپذیرد.

0 نظرها

Top