۶ راه اثبات شده برای رهایی از مورچه‌ها در آپارتمان

آرام مرادی
  0
اشتراک این پست:
شما در حال تهیه خوراکی مورد علاقه خود در آپارتمان خود هستید، که ناگهان مورچه‌ها حمله می‌کنند. به یک باره چشم باز می‌کنید و می‌بینید که مورچه‌ها در سراسر پیشخوان‌های آشپزخانه هستند و مهم نیست که چند مورچه را با اسپری‌های حشره کش بکشید، زیرا در هر ثانیه به تعداد آنها افزوده می‌شود.

به جای اینکه از صاحب‌خانه خود را برای انجام کاری درخواست کنید و در حالی که منتظر او بمانید و راه رفتن مورچه‌ها را مشاهده کنید، می‌توانید به تنهایی سعی کنید از شر آنها خلاص شوید. قبل از انجام هر کاری، این شش روش اثبات شده را برای خلاص شدن از شر آنها امتحان کنید.

۱- تمیز کنید، تمیز کنید، تمیز کنید
قبل از شروع هر روشی برای خلاص شدن از شر مورچه‌ها، به نقطا خالی از کثیفی نیاز دارید. این امر واضح به نظر می‌رسد، اما بعضی اوقات، برخی از خرده‌های نان و تکه‌های غذایی کوچک می‌توانند مقصر این امر باشند.

یک بعد از ظهر آخر هفته را، برای تمیز کردن آپارتمان خود بگذارید؛ همه گوشه‌ها را جارو بریزید و پاک کنید، سطل زباله را بیرون ببرید، داخل سطل زباله خود را تمیز کنید و تمام مواد غذایی را از پیشخوان پاک کنید. در آخر، هر مکانی که قبلاً مورچه‌ها را مشاهده کردید، اسپری بزنید؛ مورچه‌ها به دنبال غذا و خوراکی به دنبال بو می‌روند، یک محلول سرکه و آب درست کنید و آن را در یک بطری بریزید و به محل مشاهده مورچه بزنید.

بیشتر بخوانید: ۱۵ کاری که شما هیچ وقت نمی‌دانستید می‌توانید با جوش شیرین انجام دهید

 ۲- آب لیمو
لیمو موارد استفاده‌ای، فراتر از آشپزی دارد و فوق العاده مفید است. از آن می‌توان برای تمیز کردن و همچنین از بین بردن مورچه‌ها استفاده کرد. آب چند لیمو را درون یک بطری اسپری ریخته و سوراخ‌ها و ترک‌هایی اطراف آپارتمان خود، که ممکن است مورچه‌ها در آن لانه کنند را، پیدا کنید و داخل و روی آن را اسپری کنید و مسیر ورود آن را مسدود کنید. اسید آنها را از بین می‌برد و کاری می‌کند که اثری از مورچه‌ها در آن نقطه نماند.

آب لیمو همچنین در برابر سوسک و کک نیز کارایی دارد، زیرا این حیوانات از بوی این میوه متنفر هستند.

 ۳- روغن دارچین
قطره چکان را در روغن دارچین غلیظ غوطه‌ور کنید و مرزهای ورودی نقاط آپارتمان و مناطق مشترکی را که مورچه‌ها ممکن است از آنجا به خانه وارد شوند را، پر کنید. در مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۴ انجام شده، ثابت شده است که روغن دارچین به دفع و حتی از بین بردن مورچه‌ها کمک می‌کند.

 ۴- روغن نعناع
یک بطری روغن نعناع بگیرید و حدود ۱۵ تا ۲۰ قطره (به همراه چند قطره روغن لیمو در صورت وجود) آن را داخل یک بطری اسپری، به همراه نصف فنجان آب اضافه کنید. بطری را محکم تکان دهید تا همه مواد مخلوط شوند و در امتداد رد مسیر حرکتی مورچه‌ها، هر نقطه که در گذشته مورچه در آنجا دیده شده و تمام نقاط ورودی خانه اسپری کنید. هر چند روز یک‌باراین کار را تکرار کنید، تا مورچه‌ها از بین بروند. نعناع همچنین آفات دیگری مانند سوسک و حتی موش‌ها را نیز از بین می‌برد.

 ۵- گچ تخته سیاه
گچ فقط برای کلاس خوب نیست. یک راه حل موقت، کشیدن یک خط گچ خارج از پنجره و در اطراف قاب‌های درب و سایر نقاط ورودی است، که می‌تواند بو کشیدن مورچه‌ها را مختل کند. 

تا انجام کارهای اصولی دیگر می‌توانید این روش را انجام دهید، را به صورت موقت از ورود مورچه‌ها به خانه جلوگیری کنید.

 ۶- اگر موارد بالا جواب نداد، لانه آنها را خراب کنید
اگر با تمام روش‌های فوق به مبارزه با مورچه رفتید، باید منتظر جواب دادن آن باشید. اما این مشکل ممکن است بزرگ‌تر از آپارتمان شما باشد. برای حل این مشکل نباید خودتان دست به کار شوید و از فردی حرفه‌ای در از بین بردن حشرات کمک بخواهید. قبل از انجام هر کاری با همسایگان مشورت کنید و از آنها نیز پرس و جو کنید.

مورچه‌ها مناطقی مرطوب مانند کف‌پوش‌های آب خورده را ترجیح می‌دهند، بنابراین حتماً دیوارها و سقف‌های خود را برای هرگونه نشت آب بررسی کنید.
اشتراک این پست:

0 نظرها

Top