اسباب کشی هنگام بارداری؛ هنگامی که منتظر تولد کودکی هستیم چگونه اسباب کشی کنیم؟

آرام مرادی
  0
اشتراک این پست:
چه در حال بزرگ‌تر کردن خانواده خود هستید و یا منتظر اولین فرزند خود و یا پنجمین فرزند خود هستید، در هر حال هیجان انگیزترین زمان در زندگی شما در حال رقم خوردن است. اما این دوره می‌تواند برای پدر و مادر بچه استرس‌زا باشد، به خصوص هنگامی که شما خبر دارید که در حین بارداری باید اسباب کشی کنید.

در حالی که اسباب کشی به طرز غیر قابل انکاری استرس‌زا است، اما با این حال در حین بارداری، می‌توانید راه‌هایی به کار بگیرید که اسباب کشی را برای خود و خانواده‌تان ساده و راحت کنید. در این مقاله چند راه برای اسباب کشی آسان در زمان بارداری عنوان می‌کنیم.

اوایل دوره بارداری را به جای اواخر دوره بارداری برای اسباب کشی انتخاب کنید
اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید که بتوانید زمان اسباب کشی را انتخاب کنید، اوایل دوره بارداری خود را به جای اواخر آن انتخاب کنید. با این کار کمتر با عوارض جانبی مواجه خواهید شد، به علاوه شما می‌توانید بیشتر کارها را خودتان انجام دهید. انتخاب اسباب کشی در اواخر دوره بارداری، زمان را برای آماده سازی خانه جدید کم می‌کند و تنها به باز کردن بسته‌های اقلام ضروری که برای زندگی به آن نیاز دارید، می‌رسید.

تماس برای جمع کردن گروه‌های کمکی
برای تربیت و پرورش یک کودک به افراد زیادی نیاز است، برای اسباب کشی با یک مادر باردار نیز افراد زیادی نیاز است. علاوه بر خانواده و فامیل نزدیک خود، از هر دوست و آشنای خود که در نزدیکی شما زندگی می‌کند، بخواهید اگر مایل باشند شما را در اسباب کشی کمک کنند.

نیاز نیست که همه وسایل سنگین را این افراد بلند کنند. دوستان و خانواده شما می‌توانند به شما کمک کنند تا اسباب کشی خود را سازماندهی کنید، وسایل را بسته بندی کنید و حتی اگر مایل باشند برای پخت غذا در اسباب کشی کمک کنند.

اگر شما در منطقه محل زندگی خود برای کمک در اسباب کشی خود دوستی ندارید، یک سرویس بسته بندی حرفه‌ای را رزرو کنید. این کار به شما زمان بیشتری برای سازماندهی بقیه کارهای اسباب کشی می‌دهد و کمی از بار روی شانه‌هایتان کم می‌کند.

مسیر اسباب کشی شما در دوره بارداری طولانی است؟ از کارهای مربوط به سلامت خود مطمین شوید

شما نیاز به پیدا کردن یک دکتر جدید یا تصمیم گیری در مورد پزشک متخصص اطفال، قبل از اسباب کشی دارید. اگر به سبب کار همسرتان مجبور به اسباب کشی هستید، مطمین شوید که بیمه خود اعتبار دارد یا خیر، یا درباره آن در محل کار جدید خود صحبت کنید تا در هنگام تولد فرزندتان با مشکل بیمه مواجه نشوید.

تمام وسایل و امکانات پزشکی مرتبط با بارداری را تهیه کنید
اگر در سه ماهه سوم بارداری خود هستید، احتمالا چمدان یا ساک وسایل خود را برای بیمارستان آماده کرده‌اید و وسایل شخصی خود را آماده گذاشته‌اید. اگر هنوز خودتان ساک را جمع نکرده‌اید، اکنون زمان قرار دادن همه وسایل در ساک است. ساک را در خودرو شخصی خود در روز اسباب کشی قرار دهید و آن را با چند وسیله اضافی، که ممکن است نیاز داشته باشید پر کنید. این اقلام شامل دارو و داروهای مسکن تایید شده توسط پزشک، اقلام مراقبت از خود مانند لوسیون و یا روغن و مقدار زیادی تنقلات برای جلوگیری از هر گونه ضعف می‌شود.

اگر به محله‌ یا شهری اسباب کشی می‌کنید که هیچ اطلاعاتی از آن ندارید، بهتر است که آدرس برخی از بیمارستان‌های اطراف و در مسیر را (به خصوص اگر اسباب کشی شما طولانی می‌شود) یادداشت کنید.

قبل از اسباب کشی مقدمات اتاق فرزند خود را مهیا کنید
برنامه ریزی کردن برای اتاق بچه، اگر در حال اسباب کشی به یک مکان جدید باشید، سخت است. اما این کار شدنی است. از خانه جدید خود عکس‌هایی بگیرید که در آن نشان داده شود که خانه جدید شما چند نرده‌، پله‌ یا بالکن دارد. این فضاها را نیز اندازه‌گیری کنید، تا ببینید که اندازه ورودی اتاق کودک شما چه اندازه است. 

آیا باز هم فرزندی دارید؟ یک پرستار برای کودک خود بگیرید
مراقبت از فرزندان موجود در حین اسباب کشی، در شرایط عادی دشوار است؛ در حالی که باردار هستید، این کار تقریبا غیر ممکن است. پرستاری استخدام کنید که بتواند از بچه‌های شما در خانه خود مراقبت کند یا آنها را برای یک روز بیرون از خانه ببرد تا شما بتوانید بر سلامتی خود تمرکز کنید و یک اسباب کشی موفق را انجام دهید. در صورتی که مسافت اسباب کشی شما طولانی است، می‌توانید از فردی در منطقه خانه جدید شما به صورت روزانه استفاده کنید که مراقب فرزندان شما باشد، تا شما بتوانید با خیال راحت در خانه جدید خود بسته‌ها را باز کنید و چیدمان را شروع کنید.

اجازه دهید دیگران کارها را انجام دهند

طبیعی است برای درست انجام شدن کارها خودتان دست به کار شوید، اما هنگامی که به جای دو نفر غذا می‌خورید وو استرس دو موضوع را دارید، اسباب کشی کاری نیست که از پس آن بربیایید. جعبه‌های سنگین را بلند نکنید، و به جای بلند کردن وسایل سنگین، از خودتان مراقبت ‌کنید.

رانندگی نکنید؛ از همسر خود و یا نزدیکان خود بخواهید تا این کار را انجام دهند. مهم‌تر از همه، بر این موضوع که آیا همه چیز خوب پیش می‌رود تمرکز نکنید، فقط بر سلامتی خود تمرکز کنید؛ آب زیادی بنوشید، غذا بخورید و مطمین شوید که تکیه‌گاه شما اولین چیزی است که از بسته‌ها بیرون آورده می‌شود؛ بنابراین در حالی که همه چیز در حال انجام شدن است، می‌توانید استراحت کنید.

کلید اصلی داشتن یک اسباب کشی موفق در دوران بارداری، دور بودن از استرس است. ما در تهران بار می‌توانیم به شما کمک کنیم که دقیقا همین کار را انجام دهید؛ با توجه به نیاز شما کامیون و نیسان برای شما مهیا می‌کنیم و مراقب وسایل شما هنگام بارگیری و تخلیه بار از کامیون هستیم. اکنون وقت آن است که تکیه بدهید، استراحت کنید، و به فکر کردن پیدا کردن یک مهد کودک برای فرزند خود باشید.
اشتراک این پست:

0 نظرها

Top