بهترین زمان سال برای اسباب کشی چه زمانی است؟

آرام مرادی
  0
اشتراک این پست:
گاهی اوقات می‌توانیم زمان اسباب کشی را خودمان انتخاب کنیم، ولی در مواقع دیگر این زندگی است که زمان اسباب کشی را برای ما تعیین می‌کند. به عنوان مثال، اگر بخواهید در محله خود جابجایی داشته و بخواهید به محل اقامت خانواده و به محل کار خود نزدیک‌تر شوید، بسته به بار کاری یا تقویم مدرسه بچه‌ها، می‌توانید بهترین زمان برای اسباب کشی خود را انتخاب کنید. اما گاهی اوقات، زندگی شما را در یک موقعیت سخت قرار می‌دهد و شما انتخابی ندارید و باید در اسرع وقت اسباب کشی کنید.

شاید صاحبخانه شما ملک اجاره‌ای را که در آن زندگی می‌کنید را فروخته است، یا شاید به شهری دیگر برای کار منتقل شوید. بدون توجه به وضعیت، اسباب کشی در فصول مختلف دارای جوانب مثبت و منفی است. اما اگر حق انتخاب داشته باشید، بهترین زمان سال برای اسباب کشی چه زمانی است؟

 درست و غلط: تابستان بهترین زمان برای اسباب کشی است
طبق برآوردی که آمریکایی‌ها انجام دادند، مشخص شده که سالانه ۴۰ میلیون نفر اسباب کشی می‌کنند و ۶۴ درصد از کسانی که اسباب کشی داشتند، اسباب کشی آنها بین ماه‌های اردیبهشت تا شهریور بوده است. اکثر کسانی که در تابستان اسباب کشی می‌کنند، ۱۸ تا ۳۴ ساله هستند و افرادی که در دهه ۲۰ سالگی خود هستند، بیشترین تعداد این ۴۰ میلیون را تشکیل می‌دادند. واضح است که تابستان، چندین فاکتور روشن و واضح دارد که باعث شده است اغلب آن را به عنوان بهترین زمان برای اسباب کشی در نظر بگیرند.

افراد ۳۰ سال و بالاتر به احتمال زیاد دارای بچه مدرسه‌ای هستند، بنابراین تعطیلات تابستان بهترین زمان برای اسباب کشی آنها است، تا مطمین شوند که بچه‌های آنها تا قبل از شروع سال تحصیلی در مدرسه جدید خود در خانه و محله جدید هستند و زمان کافی برای تطبیق با مدرسه جدید دارند.
از آنجایی که تابستان بهترین زمان برای اسباب کشی است، همچنین زمانی است که گزینه‌های اجاره و خرید خانه نیز بیشتر در بازار وجود دارد. در تابستان گزینه‌ و شانس بیشتری برای پیدا کردن خانه مناسب خود و خانواده‌تان را دارید.
تابستان همچنین بهترین زمان برای خرید و فروش لوازم است، که راه عالی برای خلاص شدن از وسایل اضافی خانه است. فروش لوازم اضافه در خانه می‌تواند بخشی از هزینه جابجایی و اسباب کشی را تامین کند؛ زمان برای اسباب کشی از این بهتر نمی‌تواند باشد!
اسباب کشی در تابستان علاوه بر مزایای بسیار، نکات منفی نیز دارد. از آنجایی که اعتقاد بر این است که بهترین زمان برای اسباب کشی تابستان است، اما این فصل به دلیل ترافیک بالای اسباب کشی در آن و تقاضای بالای اسباب کشی، کار را برای پیدا کردن شرکتی برای جابجایی سخت می‌کند. 

نکته بعدی که در مورد جابجایی در تابستان باید به آن توجه کرد، آب و هوا است. اگر در جایی زندگی می‌کنید که هوای مرطوبی دارد، در هنگام اسباب کشی از سالم بودن کولر مطمین شوید تا همه بتوانند در محیطی سالم و خنک کار کنند.

نکته نهایی: از آنجایی که خریداران و اجاره دهندگان بیشتر از طریق املاک و مستغلات در طول ماه‌های تابستان به فروش می‌رسانند و اجاره می‌دهند، آمادگی رقابت بین این افراد در مورد قیمت را داشته باشند. در طول این فصل شلوغ، قیمت‌ها می‌توانند بیشتر از زمان عادی سال باشند، به همین دلیل خیلی برای اجاره کردن خانه‌ای از خود اشتیاق و انگیزه نشان ندهید.

 آیا فصل غیرتعطیل بهترین زمان برای اسباب کشی است؟

اگر می‌خواهید از قرار گرفتن در رقابت قیمت‌ مسکن در تابستان اجتناب کنید، یا مایل به گرفتن تخفیف برای اجاره خانه هستید، بهترین زمان برای شما برای اسباب کشی می‌تواند پاییز یا زمستان باشد. با توجه به Rent.com:

“اگر به دنبال بستن قرارداد خرید خانه هستید، زمستان به طور کلی بهترین زمان برای پیدا کردن یک مکان جدید برای زندگی است. معامله آپارتمان در ماه‌های زمستان بسیار کمتر از فصول گرم سال است، بنابراین در حالی که انتخاب کمتری دارید، بنگاه داران نیز بیشتر به دنبال عقد قرارداد در این فصل هستند.”

در حالی که ممکن است قیمت برای شرکت‌های اسباب کشی و اتوبار و صاحبان املاک برای فروش و اجاره کمتر باشد، اما جابجایی در این فصل سال با چالش‌هایی نیز همراه است.

اگر در پاییز اسباب کشی می‌کنید، در نظر داشته باشید که کفش‌های خوب با بیشترین قدرت محافظتی، بارانی و سایر وسایل را داشته باشید تا از وسایل خود، در برابر باران و باد محافظت کنید.

زمستان نیز موانعی برای اسباب کشی به وجود می‌آورد، خصوصا اگر اسباب کشی میان دو شهر باشد این موانع بیشتر می‌شود؛ بنابراین خود را آماده مشکلات آب و هوایی و موانعی که زمستان جلوی پای شما قرار می‌دهد، باشید.
اشتراک این پست:

0 نظرها

Top