تمیز کردن مبلمان فضای باز؛ نحوه تمیز کردن مبلمان پاسیو

آرام مرادی
  0
اشتراک این پست:
با توجه به نزدیک شدن به فصل گرما و تابستان، زمان آن رسیده که فضای پاسیو و حیاط خانه خود را مرتب کنیم. آیا می‌توانید از بوی عطر کباب باربیکیو و استیکی که پخته می‌شودچشم پوشی کنید؟ هیچ چیزی بهتر از شروع تابستان نیست …. به جز زمانی که، متوجه شوید که وقت آن رسیده تا تمام آن مبلمان پاسیو که تار عنکبوت گرفته و کثیف شده را تمیز کنید.

ما می‌دانیم که تمیز کردن مبلمان فضای باز هیجان‌انگیزترین کار در جهان نیست، اما به هر حال باید انجام شود. ولی نگران نباشید، در این مقاله نکات و ترفندهایی در مورد چگونگی تمیز کردن مبلمان پاسیو، صندلی‌های  حیاط، مبلمان فضای باز و غیره را گردآوری کرده‌ایم، بنابراین شما می‌توانید حیاط خلوت خود را برای دورهمی‌ها و مهانی‌ها آماده کنید و از بودن در زیر نور خورشید لذت ببرید.

چگونه کوسن مبلمان پاسیو رو تمیز کنیم

مرحله ۱: یک راه حل برای تمیز کردن خلق کنیم
در حالی که بسیاری از پارچه‌های مبلمان فضای باز، در برابر کپک زدگی در فضای باز طراحی و ساخته می‌شوند، اما شما متاسفانه شاهد رشد برخی باکتری‌ها در درز صندلی‌های مبلمان فضای باز خواهید بود. به جای استفاده از مواد شیمیایی مضر، که می‌توانند باعث آسیب پارچه مبلمان شوند، می‌توانید از یک راه حل ساده که از ترکیب ۴ فنجان آب، ۱ قاشق چای‌خوری مایع ظرف‌شویی و ۱ قاشق سوپ‌خوری بوره درست می‌شود برای تمیز کردن استفاده کنید.

مرحله ۲: پاک کردن کوسن‌های مبلمان فضای باز از آشغال‌های اضافه
یک برس پلاستیکی (مانند آن برس‌هایی که برای شستشوی ظروف خود استفاده می‌کنید و یا آن مدل‌هایی که برای تمیز کردن فرش استفاده می‌شوند) بردارید و آشغال‌های اضافی، برگ‌ها، تار عنکبوت و حشرات مرده را از روی مبلمان بردارید.

مرحله ۳: سم پاشی بر روی کوسن‌های مبلمان فضای باز
در این مرحله، محلول تمیزکننده‌ای که در مرحله اول ساختید را داخل یک بطری اسپری تمیز بریزید و مخلوط را روی کوسن‌های مبلمان اسپری کنید. اجازه دهید این محلول برای مدت ۱۵ دقیقه روی کوسن‌ها بماند تا کوسن‌ها را از هر گونه آلودگی تمیز کند.

مرحله ۴: شستشو و خشک کردن
در آخر، کوسن‌های مبلمان فضای باز خود را با شلنگ آب بشویید. آنها را به‌صورت عمودی در برابر دیوار یا حصار بگذارید، تا کاملا خشک شوند.

چگونه مبلمان پلاستیکی پاسیو رو تمیز کنیم

مرحله ۱: آماده کردن مقدمات برای تمیز کردن مبلمان فضای باز
ابتدا، روی تمام صندلی‌های حیاط و دیگر مبلمان فضای باز، با شلنگ و اسپری آب بریزید تا تمام کثیفی‌ها و دوده از روی آنها پاک شود.

مرحله ۲: راه حل تمیز کردن را مهیا کنید
در حالی که قدرت تمیزکننده‌ها و سفیدکننده‌ها معمولا بسیار زیاد است، اما این مواد برای پلاستیک و یا مبلمان فضای باز بسیار مضر هستند و می‌توانند به پلاستیک آسیب برسانند. به جای آن، ¼ فنجان سرکه را در یک سطل بریزید و سه چهارم دیگر را با آب گرم پر کنید.

مرحله ۳: ضدعفونی کردن
با استفاده از یک برس نرم و محکم و آغشته به محلول ضدعفونی، به‌طور کامل سطح مبلمان را پاک کنید. اگر از تابستان گذشته لکه‌هایی از نوشابه بر روی مبلمان مانده است، می‌توانید کمی جوش‌شیرین را بر روی یک اسفنج بریزید تا چسبندگی و لکه‌های باقی مانده را پاک کنید.

مرحله ۴: شستشو و خشک کردن
صندلی‌های خود را با آب تمیز بشوید و در معرض خورشید قرار دهید، تا خشک شوند. اگر می‌خواهید آنها را از آفتاب محافظت کنید و یا قصد دارید تا مناطق خراش دیده آن را تعمیر کنید، کمی اسپری پولیش بر روی آن اسپری کنید و آن را با یک پارچه تمیز و خشک پاک کنید. این کار به پلاستیک درخشانی و شفافیت می‌دهد و مثل روز اولش می‌شود.

چگونه مبلمان فلزی پاسیو رو تمیز کنیم

مرحله ۱: آماده کردن مقدمات برای تمیز کردن مبلمان فلزی
کوسن‌ها و بالش‌ها را بردارید و آنها را مطابق دستورالعمل قسمت تمیز کردن بالشت‌ها، تمیز کنید. یک برس نرم را بردارید و فریم‌های مبلمان فلزی را پاک کنید.

مرحله ۲: مخلوط کردن محلول شستشو
از مایع ظرف‌شویی استفاده کنید (از آنهایی که بر روی قوطی‌شان نوشته شده ضد باکتری یا حاوی سفیدکننده اجتناب کنید، زیرا ممکن است برای فلزات خطرناک باشند). یک سطل را از آب پر کنید و دو یا سه سرنگ از مایع ظرف‌شویی را به آن اضافه کنید. محلول را به هم بزنید تا با هم ترکیب شوند.

مرحله ۳: ضدعفونی کردن مبلمان فلزی پاسیو
یک اسفنج یا برس نرم را در محلول شستشو بزنید و پایه‌ها، پشت، قسمت زیرین و بالای مبلمان خود را پاک کنید.

مرحله ۴: شستشو
با استفاده از آب، مایع ظرف‌شویی روی مبلمان فلزی را بشویید و قبل از گذاشتن بالش‌ها و کوسن‌های تمیز شده، اجازه دهید تا زیر نور خورشید خشک شوند.

زنگ‌زدگی مبلمان فلزی را چگونه درست کنیم
اگر مبلمان فلزی شما زنگ زده باشد، به آرامی قسمت‌های زنگ‌زده را سمباده بزنید تا از روی صندلی پاک شوند. سپس، هر گونه کثیفی را اعم از گرد و غبار یا تراشه‌های رنگ از روی آن پاک کنید. در نهایت، از یک رنگ مناسب برای وسایل و مبلمان فلزی فضای باز استفاده کنید، تا مطمین شوید که مبلمان دیگر خراب نمی‌شوند و همچنان می‌توانید از آنها در تمام فصول استفاده کنید.
اشتراک این پست:

0 نظرها

Top