چند گام برای بزرگ کردن و سازماندهی فضای داخل کمد

آرام مرادی
  0
اشتراک این پست:
کمدها به عنوان نعمت‌های در خانه به شمار می‌آیند که دارایی‌های شما را از دید همه پنهان می‌کنند، تا هر مهمانی از مجموعه لباس‌هایی که شما دارید مطلع نشود. اما آنها به عنوان وسیله‌ای برای انبار کردن وسایل نیز، مورد استفاده قرار می‌گیرند. اینکه چطور این وسیله گرانبها استفاده کنید، به خود شما بستگی دارد.

خانه تکانی، همیشه یک شروع خوب برای خلاص شدن از وسایل اضافی است، اما خب خانه تکانی همیشگی نیست. بهترین راه برای حفظ نظم در کمدها، سازماندهی کردن و مرتب کردن آنها به طور دایم است. در  حال که ممکن است این کار زمان شما بگیرد، اما باعث می‌شود که چیزهای کمتری داخل کمد بچینید و از شر لوازمی که از آنها استفاده نمی‌کنید خلاص شوید و کمتر موقع فکر کردن به مرتب کردن کمد، دچار ترس و اندوه شوید. ما در این مقاله درباره چگونگی قرار دادن لوازم در کمد، به صورت منظم و تبدیل کردن آن به فضایی عالی برای ذخیره کردن وسایل صحبت خواهیم کرد.

۱- همه چیز را از داخل کمد خارج کنید
شما تصمیم به سازماندهی کمد خود گرفتید، بنابراین آماده شروعی دوباره هستید. همه چیز را از کمد خود بیرون بکشید، حتی چوب لباسی، صندوقچه‌ها و لوازم تزیینی که در طول سال آنجا جا خوش کردند. بنابراین می‌توانید ببینید، که کمدتان واقعا چقدر فضا دارد.

با تمیز کردن و مرتب کردن کمد، وسایلی را پیدا خواهید کرد که در طول تمیزکاری‌های قبلی آنها را ندیده بودید و تازه پیدایشان می‌کنید. اینجا است که باید وسایل بلا استفاده را کنار بگذارید و آنها را داخل جعبه‌ای قرار دهید،  یا اهدا کنید و یا دور بیندازید.

 ۲-تنظیم مقررات برای کمد خود
چگونه یک کمد به سیاه‌چاله وسایل تبدیل می‌شود؟ زمانی که همه چیز مدام داخل آن شود و هیچ چیز از آن خارج نشود، این اتفاق می‌افتد. در حالی که کمد جای نگهداری لباس، چمدان و کالاهای اضافی در کنار هم است، اما می‌تواند مکان مناسبی برای پرتاب هر گونه آشغال اضافی نیز شود.

به جای اینکه کمد خود را شلوغ رها کنید، چند قانون برای آن منظم کردن آن تنظیم کنید. اگر می‌خواهید وسایل خود را به حداقل برسانید، قانون «یکی داخل، یکی خارج» را در نظر داشته باشید؛ در این قانون، هر بار که وسیله‌ جدیدی را بخرید، باید از شر وسیله‌ای قدیمی خلاص شوید. یا قاعده مبتنی بر دسته بندی گروهی را امتحان کنید، که در آن وسایل یه صورت گروهی بر روی یک طبقه قرار می گیرند، بنابراین شما برای هر وسیله‌ای که دارید، نیاز به یک اتاق ندارید. این قوانین را بر روی کاغذی به شکل مکتوب در بیارید، تا هیچ کس در خانه نتواند کمد تمیز شما را به یک جنگل شلوغ تبدیل کند.

۳- اسباب خود را ارزیابی کنید
بیشتر کمدها دارای یک طرح کلی عمومی، مانند یک طبقه در بالا با یک میله برای آویزان کردن لباس‌ها روی آن است. بیایید صادق باشیم؛ این طرح به درد کسی نمی‌خورد. این مدل کمدها، فضای استفاده نشده بسیاری دارند و برای کسانی مناسب هستند که لباس‌های بلند زیاد دارند و همچنین جعبه‌های نظم دهنده را نیز در کمد خود دارند.

اگر می‌خواهید در کمد خود تنها کالا نگه دارید، آیا به یک میله برای آویزان کردن لباس نیاز دارید؟ یا اگر فقط لوازم فصلی را در آنجا نگه‌داری می‌کنید، می‌توانید در کنار آن وسایل یک کابینت قفسه‌ای دیگر برای وسایل دیگر قرار دهید؟ طرح کمد خود را تصور کنید و سپس سراغ درست کردن آن بروید …

۴-  کمد سفارشی خود را بسازید
ممکن است ترسناک (و گران) باشد، اما شما می‌توانید تنها با چندین وسیله ساده، کمد منحصر به فرد خودتان را بسازید. اگر شما از آن دسته آدم‌های خلاق و دست به چکش هستید، به سمت فروشگاه‌های محلی بروید و وسایل مورد نیاز خود را بخرید.

اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که ترجیح می‌دهید، این کارها را کسی دیگر برای شما انجام دهد، می‌توانید طرح مورد نظر از کمد دلخواه‌تان را به افراد کاربلد سفارش دهید. افراد متخصص می‌توانند با شما در تعیین نوع کمد و داشتن فضای بهتر برای گذاشتن وسایل، تمام کابینت و قفسه‌ها، ساخت آنها و حتی نصب آنها، بدون اینکه شما یک چکش بردارید، کمک کنند.

اما اگر شما بین گروه اول و دوم هستید، برخی از کارهای اساسی که می‌توانید با کمک آنها کمد خود را به روز کنید، در نظر بگیرید. به یک جاکفشی، میله برای آویزان کردن لباس‌ها و سبدهای آویزان فلزی برای مرتب کردن فضای کمد خود نیاز دارید.

۵-  کمد خود را پر کنید (و دوباره خالی کنید)
زمان قرار دادن وسایل در کمد فرا رسیده است. به یاد داشته باشید که وسایل را در مناطق جدید تعیین شده قرار دهید. اگر فضای کافی برای جفت دهم کفش یا تی شرت پانزدهم خود ندارید، وقت آن است که آن را دور اندازید یا دست کم برای گذاشتن آن داخل کمد از شر وسیله‌ای دیگر خلاص شوید.

همانطور که آویزان کردن لباس‌ها را تکمیل می‌کنید یا آنها را در جعبه قرار می‌دهید، به مرتب کردن گروهی نیز فکر کنید. لباس‌ها را به صورت تصادفی در کنار هم قرار ندهید. کت‌ها، پلیورها و ژاکت‌های خود را در کنار هم قرار دهید و شلوارها را در کنار دامن‌ها، لگ‌ها و شلوار جین‌های خود قرار دهید. پیراهن‌های خود را از بدون آستین تا آستین بلند و با توجه به استفاده فصلی، در کنار هم قرار دهید. اگر شما از یک نوع لباس چند رنگ دارید مثلا از یک مدل پلیور چند رنگ دارید، آنها را بر روی یک رخت آویز آویزان کنید تا در کنار یکدیگر در کمد باشند.

همین قاعده برای بیشتر از یک لباس نیز صدق می‌کند. جعبه وسایل را در کنار هم قرار دهید و تمام اقلام خارج از فصل خود را در یک مکان نگه دارید، تا به محض تغییر فصل آنها را بدون وقفه در دسترس قرار دهید. فراموش نکنید که با کنار گذاشتن این اقلام، اقلامی که از آن‌ها بیشتر استفاده می‌کنید دم دست‌تر قرار می‌دهید.

۶- کمد خود را به فضای مورد علاقه خود تبدیل کنید
گاهی اوقات، هنگامی که یک کمد را به عنوان “سیاه چاله” توصیف می‌کنید، از نظر ظاهری واقعا شبیه به سیاه چاله است. حتی با چراغ، کمد تیره و تاریک است و با هر بار سر زدن به آن، از تمیز کردن آن امتناع می‌کنید. برای پیشگیری از تمیز کردن این نوع کمدها، باید آنها را تغییر دهید.

با روشن‌تر کردن آنها، کار را شروع کنید. چراغ‌ LED در گوشه‌ها، دیواره‌ها و حتی نوارهای پایینی آنها قرار دهید، تا کمد روشن‌تر و جذاب‌تری داشته باشید.

بعدا زمان آن است که آن را تر و تازه نگه دارید. خوشبوکننده‌های هوا همیشه یک راه عالی برای این کار هستند. اگر شما در کمد خود لباس‌های زیادی دارید، گلوله نفتالین و قرص ضد بید خورده‌گی در کنار آنها قرار دهید تا از کپک زدگی و ورود مهمان‌های ناخوانده به کمد خود جلوگیری کنید.

در نهایت، می‌توانید لوازم دکوری داخل آن بگذارید. در حالی که گذاشتن قاب عکس‌های چوبی در کمد بسیار کاربردی نیستند و در واقع عجیب و غریب است، آویزان کردن کمربندها، کلاه‌ها و جواهرات در پشت درهای کمد، باعث می‌شود که کمتر کمد شبیه یک فضای نگهداری وسایل و بیشتر شبیه فرمت اتاق شما شود. حتی ممکن است با این نوع چینش در کمد را باز بگذارید و از دیدن چیدمان زیبا خود لذت ببرید.

۷- کمد خود را تمیز نگه دارید
اکنون کمد شما آماده است. تمام کاری که باید انجام دهید این است که آن را تمیز نگه دارید. آن را به طور منظم گردگیری کنید، طبقه‌های آن را به طور منظم پاک کنید و هر چند ماه یک بار از تمیز کننده هوا و نفتالین استفاده کنید. مهم‌تر از همه، هر چند وقت یک بار محتویات داخل کمد را پاکسازی کنید. اگر این روند را در روتین مرتب کردن کمد خود قرار دهید، با کمدی مواجه خواهید شد که فضای بیشتری برای قرار دادن وسیله دارد.
اشتراک این پست:

0 نظرها

Top