چگونه یک آپارتمان را برای جابجایی تمیز کنیم؟

آرام مرادی
  0
اشتراک این پست:
اسباب کشی به آپارتمان جدید یک روند سخت، اما سرگرم کننده و هیجان انگیز است. با این حال، شما هنوز هم تعهداتی به صاحب قدیمی خود دارید، که بزرگترین آن تمیز کردن آپارتمان خالی خود است. صاحبخانه‌ها می‌خواهند بعد از شما آن واحد را در اسرع وقت اجاره دهند، بنابراین، قبل از خروج، می‌بایست آپارتمان را کاملا تمیز کنید. اگر این کار را نکنید، ممکن است صاحبخانه بخشی از پولی که پیش او دارید را به عنوان هزینه آن بردارد. اگر مجبور باشید از مالک قبلی خود به عنوان یک مرجع استفاده کنید با تمیز نکردن آپارتمان ممکن است اعتبار خود را از دست بدهید. در این مقاله به شما می‌گوییم، که چگونه آپارتمان قبلی خود را تمیز کنید. 

لیست مواردی که باید تمیز شوند

صاحبخانه به احتمال زیاد به شما لیستی (به صورت کتبی) از مواردی را که باید تمیز و تعمیر کنید می‌دهد، تا بتوانید پولی که پیش او دارید کامل پس بگیرید. بسیاری از آپارتمان‌ها مبله اجاره داده می‌شوند و در اجاره‌نامه دقیق ذکر می‌شود که بعد از پایان قرارداد چه کارهایی باید انجام دهید. بنابراین مهم است که قرارداد را با دقت بخوانید، تا اطمینان حاصل کنید که چیزی را از دست ندهید. اگر قرارداد را در دسترس نداشته باشید، می‌توانید یک نسخه دیگر از مالک آپارتمان خود بخواهید. آنها از اینکه شما به دنبال آن توافق هستید، خوشحال خواهند شد.

آنچه معمولا در لیست است
این لیست معمولا شامل فن، تیغه‌های فن، پرده، کف‌پوش، فرش و خیلی چیزهای دیگر است، که در روزهای عادی آنها را تمیز نمی‌کنید. دانستن اینکه چه چیزی را باید تمیز کنید، کار را برای شما راحت‌تر می‌کند و شانس دریافت پیش پرداخت به صورت کامل را نیز افزایش می‌دهد.

فرورفتگی‌ها و خرابی‌ها
قبل از اینکه به صورت عمیق وارد کار تمیز کردن آپارتمان شوید، باید چیزهایی مانند سوراخ‌های کوچک بر روی دیوار، پرده‌های شکسته، لامپ‌های سوخته و رنگ‌های کنده شده را،ِ تعمیر کنید.

چگونه یک آپارتمان را درست تمیز و تعمیر کنیم؟
تمیز کردن آپارتمان سخت نیست، اما اینکه بدانیم چطور باید این کار را باید انجام دهیم بسیار به ما کمک می‌کند. از بالای اتاق یعنی از سقف، پنکه و پره‌های آن شروع کنید. از آنجا، بر روی دیوارها، قفسه‌ها، پنجره‌ها، پرده‌ها و شلف‌ها تغییر مکان دهید. کف‌پوش‌ها آخرین مرحله خواهند بود. چرا باید از بالای اتاق شروع کنید، زیرا با این روش هر چیزی را فقط یکبار تمیز می‌کنید.


نکته: از بالا شروع کنید! اگر از کف شروع کنید و سپس به سمت بالا تمیز کنید، دو بار کفپوش را باید تمیز کنید، زیرا گرد و غبار در حالی که همه چیز را از طبقه بالا تمیز می‌کنید، بر روی کف می‌نشیند.

 سوالات متداول
اگر آپارتمان را به درستی تمیز نکنیم چه اتفاقی می‌افتد؟
اگر آپارتمان قدیمی خود را بدون تمیز و تعمیر کردن ترک کنید، نه تنها پیش پرداخت خود را از دست خواهید داد، بلکه به عنوان یک نکته منفی برای اجاره خانه بعدی شما به شمار می‌آید. بعضی افراد، فکر می‌کنند این کار خیلی مهم نیست چرا که قبلا اجاره نامه‌ای جدید برای یک مکان جدید امضا کرده‌اند. اما اگر به یک مرجع نیاز داشتید، چه؟ بیشتر بنگاه‌داران با دو مالک آخر شما تماس خواهند گرفت. این صاحبخانه می‌تواند بگوید که این واحد در وضعیت خوبی قرار ندارد و ممکن است شما را از اجاره یک خانه دیگر در آینده محروم کند.

اگر از تعمیرات و تمیز کردن تخطی کنید چه اتفاقی برای پول پیش شما خواهد افتاد؟
اگر تمیز کردن و تعمیرات بیش از سپرده شد، صاحبخانه به شما یک صورت‌حساب می‌دهد که در آن میزان خرج‌ها و بدهکاری‌های شما مشخص می‌شود. اگر از پرداخت خرج‌های تعمیر سر باز زنید، صاحبخانه صورت‌حساب‌ها را به جایی برای وصول، ارایه می‌دهد. این کار باعث به دردسر افتادن شما می‌شود و باعث می‌شود که اجاره یک واحد دیگر، وام گرفتن و احتمالا پیدا کردن شغل، برایتان سخت شود. این کار را فراموش کنید.

تمیز کردن آپارتمان برای تحویل به صاحبخانه، سخت‌ترین کار در دنیا نیست. هنگام ترک آپارتمان، آن را مانند روز اول به صاحبخانه تحویل دهید. با انجام ندادن این کار، خطر از دست دادن پیش پرداخت خود که دست صاحب‌خانه است را دارید. این واقعا ارزش ندارد.
اشتراک این پست:

0 نظرها

Top