کمک به کودکان برای وفق دادن آنها با محیط جدید بعد از اسباب کشی

آرام مرادی
  0
اشتراک این پست:
اسباب کشی به عنوان یک خانواده، انجام کارهای گروهی و صبر زیادی را می‌طلبد؛ درحالی‌که در اسباب کشی بسته بندی کردن، مرتب کردن و وفق دادن با محیط جدید وجود دارد، اعصاب‌ها به هم ریخته و احساسات شکننده می‌شود. مسایل حساسی مانند اسباب کشی بعد از طلاق یا شکست عاطفی یا قرار گرفتن در خانواده‌ای پرجمعیت هنگام اسباب کشی، ممکن است در کنار اسباب کشی رخ دهد. اسباب کشی همچنین می‌تواند در پی پیدا کردن یک فرصت شغلی عالی در شهری دیگر یا پیدا کردن مکانی ارزان‌تر برای زندگی باشد. در هر شرایطی اسباب کشی با خانواده پیچیده است، بنابراین در این مقاله چند راه برای کمک به بچه‌ها و شما وجود دارد و به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر به فصل جدیدی از زندگیتان قدم بگذارید.

یک جلسه خانوادگی برای معرفی ایده داشته باشید

اگر خانواده‌ای با بچه‌های کوچک یا یک خانواده جدید هستید کار را با وفق دادن یکدیگر شروع کنید؛ برای شروع بسیار مهم است که هر عضو از خانواده فرصتی برای ابراز نظرات و دلواپسی‌های خود داشته باشد. اسباب کشی به عنوان یک خانواده چیزی است که بچه‌ها ممکن است دوست نداشته باشند، اما دانستن اینکه آنها فرصتی برای ابراز نظر دارند و بخشی از فرآیند تصمیم گیری هستند، می‌تواند اسباب کشی را بسیار ساده‌تر کند. فقط با گفتن: “من احساس تو را می‌فهمم و ناراحتی‌های تو را درک می‌کنم”، می‌توانید به آنها در حس کردن اعتماد کمک کنید.

استراتژی دیگری که می‌تواند اسباب کشی سخت را هیجان انگیز کند این است که، اجازه دهید که هر فرد ویژگی‌های مورد نظر خود را که دوست دارد در خانه جدید داشته باشد به اشتراک بگذارد. این ویژگی‌ها می‌تواند رویاهای پنج ساله شما از یک خانه با پله‌ و استخر باشد، در حالی که نوجوان شما اصرار به داشتن اتاق مختص به خودش را داشته باشد. در حالی که آنها ممکن است همه چیز را در لیست دلخواه خود دریافت نکنند، اما شما می‌توانید ایده‌های آنها را تصدیق کنید و توضیح دهید که تمام تلاش خود را برای رسیدن به خانه‌‌ای را انجام می‌دهید که هر عضو خانواده آن را دوست داشته باشد. آنها وقتی بفهمند که نقش مهمی در انتخاب خانه جدید دارند بیشتر با تغییرات کنار می‌آیند.

برای خانواده خود هنگام اسباب کشی زمان آماده سازی تنظیم کنید

برای کودکان و بزرگسالان، گاهی اوقات بلاتکلیف بودن به همان اندازه اسباب کشی ترسناک است. اگر فقط چند ساعت دیگر قصد اسباب کشی دارید، قبل از حرکت، یک سفر خانوادگی به محل جدید خانه خود برنامه ریزی کنید تا بچه‌ها از انتظاراتشان در موقعیت جدید آگاه شوند. از مدرسه جدید بچه‌ها دیدن کنید، سری به فروشگاه‌های محلی بزنید، در اطراف خانه رانندگی کیند تا محله را بازدید کنید و ببینید که همسایه‌های جدید چطور هستند، و در نهایت از دیگر نقاط مورد علاقه بچه‌ها دیدن کنید تا با این کار به بچه‌ها کمک کنید تا با اضطراب اسباب کشی مقابله کنند. به عنوان مثال، اگر پسران شما عاشق شنا هستند، یک استخر در محله خود پیدا کنید. اگر دختر شما عاشق بیس‌بال یا ورزش‌های دیگر است، سراغ یک باشگاه ورزشی محلی برای بازدید بروید.

اگر اسباب کشی شما به شهری دیگر است، اینترنت یک ابزار عالی برای بازدید مجازی شهر جدید شما است (حتی اگر خودتان با وسیله نقلیه خود در مسیر شهرها رانندگی می‌کنید، اینترنت یک ابزار عالی برای معرفی شهر و محله جدید است.). می‌توانید نام شهر جدید خود را وارد کنید تا با این شهر بیشتر آشنا شوید؛ می‌توانید در اینترنت به دنبال تفریحات شهر جدید مانند پارک‌های محلی و مراکز تفریحی بگردید. اکثر مدارس وب‌سایت‌های خود را دارند که تصاویری از معلم‌ها یا کلاس‌ها، محوطه و رویدادهای سالانه خود به اشتراک می‌گذارند. حتی برای دیدن ویدیوهایی از شهر جدید خود می‌توانید نام آن را در شبکه‌های اشتراک ویدیو تایپ کنید تا جاذبه‌های محلی آنجا را تماشا کنید.

کودکان خود را در بسته بندی لوازم اتاق‌هایشان در اسباب کشی مشارکت دهید

برای بچه‌های کوچکتر، یکی از بزرگترین نگرانی‌های که آنها هنگام اسباب کشی دارند این است که باید اسباب بازی‌های مورد علاقه خود را درو اندازند. با تمام کارهایی که دارید، نشستن کنار کودکان هنگام بسته بندی اسباب‌ باز‌ی‌هایشان کار را پیش نخواهد برد و بسته بندی ممکن است سریع پیش نرود، اما می‌توانید نگرانی کودکان خود را از دور انداخته شدن اسباب بازی‌هایشان در خانه جدید و همچنین نگرانی خود در مورد کودکان کم کنید. در حالی بسته بندی تمام اسباب بازی‌ها بلامانع است، اطمینان حاصل کنید که تنها یک کوله پشتی یا کیف جابجایی لوازم برای اسباب بازی‌های مورد علاقه کودک خود نگه دارید تا اسباب کشی خانواده خود را راحت‌تر کنید. ممکن است برای چند روز اسباب کشی عقب بیفتد، اما کودک شما ممکن است هنگام خواب به عروسک خود نیاز داشته باشد یا در سفر طولانی مدت به سمت خانه جدید نیاز داشته باشد تا با اسباب بازی مورد علاقه خود در ماشین بازی کند.

اجازه دهید کودکان اتاق خود را در خانه جدید چیدمان کنند

خب، در حال حاضر شما کوهی از جعبه‌های باز نشده از لوازم دارید و ما در مورد دکوراسیون اتاق‌های بچه‌ها صحبت می‌کنیم. شما مجبور نیستید که این کار را بلافاصله بعد از جابجایی انجام دهید، اما می‌توانید کاری جالب برای انجام دادن در خانه جدید به پسر یا دخترتان بدهید. یک جعبه مداد رنگی و یک کاغذ سفید به آنها بدهید و از آنها بخواهید که اتاق رویاهایشان را بر روی آن کاغذ بکشند (حتی نوجوانان این فعالیت‌ها را دوست دارند). به فروشگاه‌های محلی سر بزنید تا آنها رنگ مورد علاقه خود را برای دیوارهای اتاقشان انتخاب کنند و اگر بودجه شما اجازه می‌دهد، مقداری پول برای خرید تخت خواب یا تابلوهای دیواری به آنها بدهید. هر گام کوچک در جهت ساخت اتاق شخصی در خانه جدید می‌تواند به بچه‌های شما کمک کند تا بدانند که این فضای شخصی آنها در میان دیوانگی اسباب کشی به عنوان یک خانواده است.

هنگامی که به عنوان یک خانواده اسباب کشی می‌کنید، همه چیز کامل نخواهند بود و این یک حقیقت است
خراب‌کاری وجود خواهد داشت. تغییر نظر خواهید داشت. احتمالا فراموش خواهید کرد که چیزهای خاصی را بسته بندی کنید. اختلاف نظر و بحث و مجادله اجتناب ناپذیر است. همه اینها عادی هستند و در طول اسباب کشی به عنوان یک خانواده تمام نشدنی هستند. گاهی اوقات شما مجبور به دادن زمان استراحت به کودک خود هستید و گاهی اوقات شما نیاز به زمان استراحت دارید. اسباب کشی به عنوان یک زن و شوهر سخت است؛ و این در حالی است که اسباب کشی با بچه حتی سخت‌تر هم است. اما شما می‌توانید این کار را انجام دهید و همه چیز با گذشت زمان بهتر خواهد شد. پیتزا برای شام سفارش دهید و با این کار به خودتان جایزه دهید.

روز اسباب کشی خود را آسان کنید
سرانجام، یکی از بهترین راه‌های ساده‌تر کردن اسباب کشی خانواده‌تان رزرو تهران بار را برای بارگیری و جابجایی تمام گنجینه‌های خانوادگی شما است. روز اسباب کشی یک روز مهم است و احساسات به ناگزیر برای شما و بچه‌های شما، اوج می‌گیرد. هنگامی که شما در مورد اسباب کشی هیجان‌زده می‌شوید و نگرش مثبت خود را به بچه‌ها نشان ‌می‌هید، اسباب کشی را برای آنها راحت‌تر می‌کنید. اجازه دهید تا ما در مورد مبلمان و جعبه‌های شما نگران باشیم تا بتوانید بر چیزی که خیلی مهم است، یعنی خانواده‌تان تمرکز کنید.

0 نظرها

Top