نحوه رنگ کردن دیوار با سبک دیوار Accent در ۶ مرحله

آرام مرادی
  0
اشتراک این پست:
دیوارهای accent یکی از ترندهای محبوب در دیزاین خانه است که برای زیبایی خانه‌ها به وجود آمدند. هر کس ممکن است با یکی از این دیوارها مواجه شده باشد؛ دیوار کافی شاپ محلی، اتاق نشیمن شیک و جدید خانه دوست شما، حتی رستوران مورد علاقه شما ممکن است از این نوع دیوار داشته باشند.

دیوارهای accent در واقع همان نوع از دیوارهایی هستند که رنگی متفاوت و خاص به نسبت دیگر دیوارهای خانه دارند و باعث زیبایی خانه می‌شوند. این نوع رنگ کردن تنها یک مد در دیزاین نیست، بلکه یک راه مقرون به صرفه برای طراحی داخلی خانه است که تاثیر بصری زیادی دارد و برای اینکه خودتان آن را انجام دهید بسیار آسان است.

بنابراین اینکه بسیاری از افراد به دنبال یادگیری نحوه رنگ کردن دیوار accent هستند، خیلی عجیب نیست.

آموزش رنگ کردن اتاق
گام اول: دیواری را که می‌خواهید رنگ کنید را انتخاب کنید
با اینکه داشتن دیوار accent در خانه بسیار جذاب است، اما نیاز نیست که در هر اتاق یکی از این دیوارها داشته باشید، و وجود تعداد زیاد دیوار accent در خانه می‌تواند خسته کننده باشد. قبل از اینکه کار را شروع کنید، از خود بپرسید که کدام اتاق بیشتر برای داشتن دیوار accent مناسب است. اتاقی با دیوارهای یک رنگ یا کم رنگ می‌تواند گزینه مناسبی برای انجام این کار باشد.

هنگامی که اتاق را انتخاب کردید، درباره انتخاب کدام دیوار تصمیم گیری کنید. در حالی که هر خانه و حتی هر اتاق با یکدیگر تفاوت دارند، قاعده کلی در میان طراحان داخلی خانه این است که از دیواری استفاده شود که در هنگام ورود به اتاق توجه بیشتری را نسبت به خود جلب کند.

چگونه یک دیوار را به سبک اکسنت | accent رنگ آمیزی کنیم

به خاطر آسان‌تر شدن تصمیم گیری قبل رنگ کردن، باید آنچه که در حال حاضر بر روی آن دیوار قرار دارد را نیز در نظر بگیرید. دیواری با تلویزیون و مجموعه‌ای از قاب بر روی آن، نیاز به کار بیشتری نسبت به دیواری دارد که در حال حاضر خالی است. 

 مرحله دوم: تعیین حوزه طراحی
رنگ کردن یک دیوار به سبک accent تنها چیزی است که می‌خواهید در این اتاق انجام دهید؛ اگر چنین باشد، شما مسیر آسانی را پیش رو دارید. اما اگر شما قصد طراحی کامل اتاق را دارید، قبل از ادامه کار، ترمز کنید. اگر قصد دارید رنگ مبلمان یا دکور را عوض کنید، پس از اینکه رنگ تمام آنها را انتخاب کردید سراغ انتخاب رنگ دیوار accent بروید.

مرحله سوم: بهترین رنگ را پیدا کنید
در حالی که قطعا بیشترین نیروی کاری را صرف این مرحله نخواهید کرد، اما تصمیم گیری در مورد رنگ دیوار accent ممکن است سخت‌ترین مرحله باشد. کارشناسان نقاشی در شرکت وگنر قانون ۶۰-۳۰-۱۰ را هنگام انتخاب رنگ پیشنها می‌دهند؛ این قانون می‌گوید که ۶۰٪ اتاق باید رنگ غالب اتاق باشد، ۳۰٪ باید رنگ ثانویه باشد و ۱۰٪ باید رنگ accent باشد. با توجه به این موضوع، شما می‌خواهید جزیی‌ترین رنگ را در طرح رنگ فعلی خود پیدا کنید. این رنگ احتمالا باید رنگی خیلی بولد یا خیلی روشن باشد که از دیگر رنگ‌های اتاق متفاوت باشد.

هنگامی که یک رنگ در ذهن دارید، به فروشگاه نقاشی محلی خود بروید و برای رسیدن به ایده‌های متفاوت آنجا را جستجو کنید. ابتدا باید انتخاب را به دو یا سه رنگ محدود کنید، قوطی‌های رنگ نمونه را خریداری کنید، و بعد از آن تعدادی برس رنگ کوچک بخرید. به خانه برگردید، قسمت کوچکی از دیوار را با رنگ‌هایی که خریدید رنگ کنید، اجازه دهید خشک شود و چند روز بعد آنها را بررسی کنید. در این مرحله شما یک حس واقعی از رنگی که بر روی فضا نقاشی شده بدست خواهید آورد؛ با این کار می‌توانید قبل از خرید رنگ در حجم زیاد از رنگ مورد نظرتان مطمین شوید. 

مرحله چهارم: اتاق را برای نقاشی آماده کنید
زمانی که می‌خواهید دیوار اتاق خود را رنگ کنید، برنامه‌ای برای غیرقابل استفاده کردن اتاق برای چند روز داشته باشید. شما باید همه چیز را از آن خارج کنید یا حداقل باید وسایل را در فاصله یک متر و نیمی از دیوار قرار دهید تا برای نقاشی فضای کار داشته باشید. با برداشتن تمام وسایل دکوری از روی دیوار کار را شروع کنید، سپس از مبلمان برای نقاشی و احتمال پاشیدن رنگ احتمالی دور شوید. اگر نتوانستید وسایل را به تنهایی جابجا کنید سریع با شرکت‌های جابجایی وسایل تماس بگیرید. آنها با افراد آموزش دیده به شما کمک می‌کنند تا مبلمان خود را حرکت دهید.

آخرین مرحله آماده سازی برای رنگ، خود دیوار است. اطمینان حاصل کنید که دیوار قبل از نقاشی، صاف و بدون سوراخ باشد. اگر شما نیاز به پر کردن سوراخ‌ها و خرابی‌های دیوار دارید، می‌توانید با مقداری بتونه و یه قلم کوچک در چند دقیقه تمام آن خرابی‌ها را پر کنید و دردسر خود را در دراز مدت کاهش دهید.

مرحله پنج: استفاده از نوارچسب‌های مخصوص برای محافظت از حوادث و انجام ریزه کاری‌ها
مهم نیست که چقدر دقیق هستید، این را بدانید که بدون شک رنگ ریخته می‌شود. بنابراین قبل از اینکه قلم‌موی خود را به رنگ آغشته کنید، یک یا دو رول چسب نقاشی را بردارید و بر روی هر لبه دیوار، سقف و زمین بزنید. یک بوم محکم بردارید و آن را روی کف زمین قرار دهید و اگر وسایل یا مبلمانی در نزدیک بوم وجود دارد که امکان جابجایی آن وجود ندارد و نمی‌توانید آنها را به خارج از اتاق منتقل کنید، بر روی آنها کیسه‌ای اندازید و آنها را با هر چیزی بپوشانید که رنگ بر روی آنها نریزد.

 مرحله ششم: دیوار accent خود را رنگ کنید
در نهایت، به مرحله نقاشی کردن می‌رسید. از بالا رنگ کردن را شروع کنید و غلتک را به سمت پایین بکشید. غلتک کار نقاشی را ساده‌تر می‌کند و حتی رنگ را نیز حفظ می‌کند، هر چند بهتر است که چند برس معمولی برای انجام بعضی از کارها دم دست داشته باشید.

زمانی که نقاشی تمام شد، بسته به میزان ضخامت رنگ آن، بگذارید تا به مدت یک تا دو روز خشک شود. پس از آن، نگاهی به دیوار بیندازید و ببینید آن را دوست دارید. آیا خیلی روشن است؟ اگر روشن بود یک لایه دیگر می‌توانید آن را رنگ کنید. بیش از حد مات است؟ به فروشگاه لوازم رنگ سر بزنید و چیزی برای براق کردن آن بیابید.

گام هفت: وسایل را به اتاق برگردانید و آن را چیدمان کنید
با رنگ آمیزی و خشک شدن دیوار accent شما می‌توانید اتاق را چیدمان کنید. ابتدا مبلمان را سر جای خود برگردانید، سپس لوازم دکوری را سر جای خود بگذارید. با استفاده از دیوار accent جدید، طرح چیدمان اتاق را تغییر دهید. ممکن است در این بین متوجه شوید که برخی از لوازم دکوری نسبت به دکور جدید باید تغییر جا بدهند. به همین دلیل لازم است که قبل از رنگ کردن دیوار آن را بتونه کاری بکنید. دکور اتاق را همانطور که دوست دارید بچینید، و به یاد داشته باشید که قانون ۶۰-۳۰-۱۰ را در چیدمان استفاده کنید تا در صورت اضافه کردن دکور جدید باعث شوید که رنگ دیوار accent بیشتر خود را نشان دهد.
اشتراک این پست:

0 نظرها

Top