۸ راه برای از بین بردن آلرژی‌های خانگی

آرام مرادی
  0
اشتراک این پست:
افراد مبتلا به آلرژی، بخشی از باشگاه عطسه کنان هستند. آنها تنها افرادی هستند که می‌دانند چگونه به طور مداوم در جنگ با آلرژی ناشی از گرد و غبار تا گرده و موهای حیوانات، همه تلاش خود را برای ادامه تنفس راحت به کار بگیرند.

هنگامی که شما در معرض آلودگی و عطسه در طول فصل آلرژی و یا در هر زمان دیگری از سال قرار می‌گیرید، مهم است که آپارتمان خود را از تمام چیزهای آلرژی‌زا دور نگه دارید. در این مقاله به هشت توصیه عملی، برای افراد مبتلا به حساسیت و آلرژی می‌پردازیم.

افراد مبتلا به آلرژی تنها کسانی هستند که می‌دانند چگونه در جنگ با آلرژی ناشی از گرد و غبار تا گرده و موهای حیوانات برای ادامه تنفس راحت تلاش کنند.

۱- از کرم‌های ریز موجود در ذرات گرد و خاک خلاص شوید
کرم‌های ریز موجود در ذرات گرد و خاک، منجر به آلرژی می‌شوند. برای دور نگه داشتن خانه از این موجودات، تمام آپارتمان خود را گردگیری کنید. با استفاده از یک دستمال مرطوب یا یک گردگیر، هر سطح از جمله پرده‌ها و پنجره‌ها را گردگیری کنید و مطمین شوید که سانت سانت خانه را تمیز کردید.

سپس، گام بعدی دور نگه داشتن وسایل خواب از این کرم‌ها است. روی بالش‌ها و تشک‌های خود از کاور استفاده کنید، هر سبد یا صندوق بلا استفاده را از اتاق خود دور کنید، تا محلی برای جمع شدن گرد و غبار نشود و به‌طور مرتب ملحفه خود را بشویید.

۲- تمیز کردن
به طور کلی، تمیز کردن مداوم آپارتمان، یعنی کمتر روبه‌رو شدن با آلرژی است. یک برنامه تمیزکاری برای خود و دیگر افراد خانه تنظیم کنید، تا مطمین شوید که خانه گردگیری، تمیز و جارو شده است. حداقل یک بار در هفته باید خانه را جارو کنید.

۳- جارو کردن فرش
بسیاری از افراد فرش‌ها و قالی‌ها را دوست دارند و آنها را نرم و راحت می‌دانند و اعتقاد دارند که در زمستان خانه را گرم می‌کنند. با این حال، فرش به راحتی مواد آلرژی‌زا را در الیاف خود نگه می‌دارد. برای خرید یک جاروبرقی با کیفیت هزینه کنید و فرش خود را به طور منظم تار به تار، تمیز نگه دارید.

۴- شستشوی لباس
شستشوی لباس‌ها، آنها را از ذرات ریز موجود در ذرات گرد و خاک و موی سر حیوان خانگی دور می‌کند. به همین ترتیب، روکش بالش و ملحفه خیلی سریع‌تر از آنچه که فکرش را بکنید می‌تواند به مواد آلرژی‌زا آلوده شوند. اگر شما در حال مبارزه با عطسه و آب ریزش بینی هستید، ممکن است بخواهید برنامه شستشوی خود را تقویت کنید.

هدف را، تعویض هر چند هفته یک بار ملحفه‌ها قرار دهید. غیر از برنامه شستشو، همچنین می‌توانید سبد لباسی را در کمد قرار دهید تا هرگونه گرد و غبار یا موی حیوان خانگی به آن نفوذ نکند.

۵- حیوان خانگی خود را تمیز نگه دارید
آلرژی حیوانات۷ یکی از رایج‌ترین انواع آلرژی‌ها است؛ بنابراین اگر شما گربه یا سگ در خانه دارید، ممکن است دوست پشمالو خود را مقصر عطسه‌های خود بدانید. با کوتاه و تمیز نگه داشتن موهای سگ خود، احتمال آلرژی را کم کنید. از یک برس یا یک پاک کننده خز و مو برای جمع کردن موهای روی زمین استفاده کنید و بلافاصله آن را به بیرون از آپارتمان خود انتقال دهید، تا راهی برای ورود دوباره به فرش و ملحفه پیدا نکنند.

همچنین، زود به زود حیوان خانگی خود را حمام کنید. مداوم تمیز نگه داشتن آنها، احتمال وجود داشتن چیزی برای آلرژی را کمتر می‌کند. مطلب نگهداری گربه در آپارتمان و حیوانات در اسباب کشی به شما توصیه میشود.

۶- پنجره را ببندید
هنگامی که آب و هوا شروع به گرم شدن کرد و به بهار نزدیک شدید، به نظر خیلی سعادتمند خواهید بود و از نسیم بهاری لذت خواهید برد. با این حال، این فقط نسیم نخواهد بود با که با باز گذاشتن پنجره‌ها اجازه ورود آن به خانه را خواهید داد، بلکه گرده نیز همراه آن به خانه راه پیدا می‌کند. اگر دیدید که نسبت به گرده‌های بهاری حساسیت دارید و شروع به عطسه کردن کردید، پنجره‌ها را بسته نگه دارید.

۷- فیلترهای دریچه‌های هوا را تعویض کنید
گرد و غبار، خاک، پرز و دیگر چیزها، بر روی دریچه‌های هوا جمع می‌شوند. می‌دانید این به چه معنا است؛ با روشن کردن تهویه هوا و گرم کن خانه، تمام آن گرد و غبار و خاک‌ها، که عامل اصلی آلرژی هستند، به آپارتمان وارد می‌شود. اگر صاحبخانه قبل از نقل مکان کردن شما به این خانه فیلترهای خروجی هوا را تعویض نکرده بود، ببینید آیا حاضر به انجام این کار است یا خیر. اما اکثر صاحبخانه‌ها از این کار استقبال می‌کنند.

۸- دور انداختن وسایل بلا استفاده
زمانی که صحبت از آلرژی می‌کنیم، وسایل بلااستفاده بدترین دشمن شما هستند. یک توده لباس در کمد و مجلات قدیمی در سبد اتاق نشیمن، جایی برای جمع شدن گرد و غبار بسیار است. اگر از آنها استفاده نمی‌کنید، باید از دست آنها خلاص شوید. آپارتمان خود را از هر چیزی که می‌تواند محلی برای جمع شدن گرد و خاک باشد، پاک کنید. با این کار در کمترین زمان و بدون صرف هزینه، از شر گرد و خاک خلاص شوید.
اشتراک این پست:

0 نظرها

Top