۵ حقیقت و نکته درباره IKEA که نمی‌دانید

آرام مرادی
  0
اشتراک این پست:
اکثر مردم درباره سرزمین جادویی مبلمان که IKEA است، بسیار شنیده‌اند. اما واقعا IKEA چیست؟ علاوه بر یک پناهگاه برای دوستداران دکوراسیون، طرفداران مبلمان و هر چیزی که ممکن است برای خانه خود به آن نیاز داشته باشد، ایکیا محلی است که باید کشف شود. شما برای کشف این حقایق خیلی خوش شانس هستید، چون در این مقاله سراغ این فروشگاه و تولید کننده بزرگ رفتیم تا آن را رمزگشایی کنیم.

 ۱- معنی IKEA چیست؟
۲ حرف اول اسم IKEA حروف اول نام بنیانگذار (Ingvar Kamprad) و حروف بعدی از نام مزرعه (Elmtaryd) و روستایی (Agunnaryd) در سوید است، که او در آن بزرگ شده است.

 ۲-  کاتالوگ IKEA ممکن است از انجیل مقدس‌تر باشد
این فقط یک شوخی بود. اما با این حال، هر ساله، نسخه‌های بسیاری از کاتالوگ IKEA، بیشتر از وصیتنامه‌های قدیمی چاپ می‌شود. بیش از ۱۸۰ میلیون خواننده (به ۲۷ زبان!)، هر ساله از صفحات و خصوصا صفحات مبلمان سویدی این برند دیدن می‌کنند و از دیدن آنها لذت می‌برند.

 ۳-محصول مورد علاقه IKEA بیشتر مصرف را از درختان دارد
IKEA در کنار انبار و شرکت‌های خرده فروشی لوازم منزل، یکی از بزرگترین مصرف کنندگان چوب در سراسر جهان است. خب، از آنجایی که ممکن است این را باور نکنید، اما مصرف چوب در ایکیا ۱٪ از کل مصرف چوب در جهان است، که معادل ۱۷٫۸ میلیون متر مکعب چوب در سال است.

تنها کاری که ما در این بررسی کردیم این بود که به دوست‌داران محیط زیست بگوییم، که شاید محصولات IKEA، محصولات ایده آل آنها نیست.

 ۴- IKEA از تنوع نمی‌ترسد
IKEA اولین شرکتی بود که همجنسگرایی و ازدواج همجنسگرایان را نشان داد. اولین تبلیغ با این مضمون در سال ۱۹۹۴ پخش شد. پس از انتشار آن، این شرکت مورد تهدید قرار گرفت و مجبور شد آگهی خود را کنار بگذارد.

از سال ۱۹۹۴، IKEA ایده‌های متنوع برای تبلغیات را مورد بررسی قرار داد و از تنوع و خلاقیت در تبلیغات خود بسیار استفاده کرده است.

 ۵- نام تمام مبلمان فقط کلمات تصادفی و کوکی سویدی نیستند
اگر شما Girl With the Dragon Tattoo را خواندید و متوجه شدید شباهت‌هایی بین این نام و میزی که شما به تازگی خریداری کردید وجود دارد، بدانید که دیوانه نشدید. ایکیا زمانی که به دنبال نامی برای مبلمان برای فروشگاه خود است، از نام دسته بندی و مکان‌های سویدی، فنلاندی، نروژی و دانمارکی، برای توصیف قطعات مختلف مبلمان استفاده می‌کند.

به عنوان مثال:

میزهای ناهارخوری و صندلی: نام مکانی در فنلاند

تخت، کمد، مبلمان سالن: نام مکانی در نروژ

صندلی‌ها، میزها: اسم مردان

پارچه، پرده: نام زنان

شما از طرفداران ایکیا هستید؟ تا به حال چیزی درباره این حقایق شنیده بودید؟ نظر خود را با ما درباره ایکیا به اشتراک بگذارید. اگر با این مطلب ارتباط برقرار کرده اید مطلب برنامه ریزی اسباب کشی به شما پیشنهاد میشود.

0 نظرها

Top