چگونه روی یخچال را تزیین کنیم؟

آرام مرادی
  0
اشتراک این پست:
فضای خالی بالای یخچال و فریزر، اغلب توسط شما نادیده گرفته می‌شود و مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. با روشی مناسب، این فضا می‌تواند یک فضای مورد استفاده شگفت انگیزبرای تزیین باشد و همزمان می‌تواند به خانه و یخچال شما زیبایی اضافه کند.

اگر در آپارتمان به ویژه آپارتمان‌ کوچکی زندگی می‌کنید، می‌دانید که داشتن فضایی برای انبار کردن وسایل اغلب می‌تواند یک نکته مثبت باشد. در این مقاله، فهرستی از ایده‌هایی که با استفاده از آنها می‌توان به طور استراتژیک فضای بالای یخچال را تزیین کرد را ارایه خواهیم داد.

چگونه آشپزخانه ای کسل کننده نداشته باشیم
قبل از اینکه برای خرید لوازم دکوری برای تزیین بالای یخچال به فروشگاه بروید، ابتدا خانه را بگردید و از وسایل خود استفاده کنید. شما بعد از گشتن خانه با خرت و پرت‌هایی روبه‌رو می‌شوید که از دیدن آنها شگفت زده خواهید شد. می‌توانید از این لوازم برای تزیین یخچال و تزیین خانه استفاده کنید و حتی فضایی که آن وسایل اشغال کرده بودند را خالی کنید.

اگر قد شما به اندازه‌ای است که نمی‌توانید به راحتی به لوازم بالای یخچال دسترسی پیدا کنید، لوازمی را برای دکور بالای یخچال استفاده کنید، که مدام نخواهید از آنها استفاده کنید.

بطری‌های شیشه‌ای، گلدان‌ها و کتاب‌های آشپزی می‌توانند گزینه‌های عالی برای گذاشتن روی یخچال و فریزر باشند و فقط ممکن است برای در کنار هم قرار دادن کتاب‌ها به صورت منظم، نیاز به یک تکیه گاه و نگه‌دارنده داشته باشید.

وقتی می‌خواهید لوازمی را برای تزیین بالای یخچال استفاده کنید، آنهایی را انتخاب کنید که دارای ارتفاع بلندی هستند. از آنجایی که یخچال ارتفاع زیادی دارد، گذاشتن وسیه‌ای با ارتفاع کم مانند کوزه‌ها، تخته‌ آشپزی یا شیشه‌های مربا، فضا را بیشتر خالی نشان می‌دهد.

 فضای آشپزخانه را جذاب‌تر کنید
اگر می‌خواهید خرت و پرت‌های خود را از دید مخفی نگه دارید، گذاشتن آنها بالای یخچال می‌تواند یکی از چاره‌های خوب و جذاب استفاده از فضا در خانه باشد. گلدان، کوزه‌ها و جعبه‌ها می‌توانند وسایل مناسبی برای مخفی نگه داشتن لوازمی باشند، که می‌خواهید آنها را از دید دیگران دور نگه دارید.

به دنبال لوازمی با رنگ جذاب، ظاهری جالب و یا طراحی منحصر به فرد بگردید. اگر می‌خواهید چیزی را داخل آن لوازم مخفی کنید، به دنبال وسایلی بگردید که دارای رنگی مات هستند.

اگر وسیله‌ای تزیینی در خانه پیدا نکردید، رفتن به فروشگاه‌های لوازم دکوری و آنتیک می‌تواند کاری سرگرم کننده باشد و می‌توانید در آنجا وسایلی با قیمت پایین پیدا کنید.  

اگر پشت یخچال کابینت قرار دارد و می‌خواهید از آن استفاده کنید و وسیله بردارید، از یک سینی طبقاتی یا جعبه تزیینی برای قرار دادن اقلام خود در داخل آن استفاده کنید. قرار دادن ظروف حصیری یا صندوق چوبی یا یک جعبه چوبی دوست داشتنی در بالای یخچال، ظاهر شیک به آن می‌دهد و همزمان بسیار کاربردی نیز است.

به راحتی می‌توانید با مراجعه به فروشگاه‌های لوازم چوبی خام، هر مدلی را بر اساس سلیقه‌تان خریداری کنید و هر رنگی که مطابق سلیقه و دکور آشپزخانه است بر روی آن بزنید.

 برای تزیین یخچال سراغ گل و گیاه بروید
هنگامی که برای انتخاب لوازم دکوری شک دارید، سراغ گل و گیاه بروید؛ زیرا که گیاهان همیشه یک ظاهر تازه و شیک به هر فضایی می‌دهند. اگر آشپزخانه شما دارای نور کافی است، می‌توانید از گیاه زنده استفاده کنید. اگر نور کافی برای قرار دادن گیاه طبیعی ندارید، می‌توانید از نوع مصنوعی آن استفاده کنید.

اما گیاهان کم نور مانند پتوس، می‌توانند انتخاب خوبی برای پر کردن فضای بالای یخچال باشند و یک گلدان باریک با چند شاخه‌ اکالیپتوس یا برگ‌های نخل نیز، می‌توانند در فضاهای کوچکتر قرار بگیرند.

تزیین بالای یخچال و فریزر، کاری کارآمد برای دکوراسیون منزل است و هم روشی منحصر به فرد برای استفاده از فضاهای خالی خانه است. برخی از این ایده‌ها را امتحان کنید، تا از فضای خالی و بدون استفاده بالای یخچال در خانه خود استفاده کنید.
اشتراک این پست:

0 نظرها

Top