کامیون حمل اثاثیه

آرام مرادی
  0
اشتراک این پست:
یکی از گام های مهم برای اسباب کشی موفق انتخاب درست کامیون حمل اثاثیه است.کامیون باربری باید تمام وسایل خانه شما را به راحتی در خود جای دهد، شاید گاهی اوقات داخل کامیون را که نگاه کنید پیش خود فرض کنید که وسایلتان کاملا داخل کامیون جا می شود ولی همیشه اونطور که فکر می کنید پیش نمیرود و هنگامی که شما شروع به بارگیری وسایل تان داخل آن می نمایید، متوجه می شوید که همه چیز آن طور که شما فکر می کردید مناسب نیست.به همین دلیل است که قبل از اجاره کامیون جابجایی اثاثیه منزل بر اساس آنچه که چشمان شما به شما می گویند تصمیم نگیرید بر حسب محاسبات نوع ماشین را انتخاب کنید یا با شرکت های باربری و شرکت های اجاره دهنده ماشین حمل بار مشورت نمایید و یا از کسی که در این کار ادعایی دارد بپرسید.

اجاره کامیون حمل اثاثیه با توجه به میزان اثاثیه شما
شرکت های اتوبار و باربری به سادگی می توانند نیازهای شما را با استفاده از میزان واقعی بار و اثاثیه شما در انتخاب کامیون حمل اثاثیه تشخیص دهند برای مثال یک کامیون 20 فوت مکعبی می تواند تقریبا وسایل سه اتاق را در خود بارگیری و ذخیره سازی نماید. به یاد داشته باشید که این تعداد تقریبی است تعداد واقعی اتاق ها و میزان اموال در انتخاب ماشین باربری بسیار موثر است و تنها با توجه به مقدار مواد موجود در آن اتاق ها نوع کامیون حمل اثاثیه منزل نیز تعیین می شود.این تعیین بر اساس حداقل فضای ذخیره سازی بار برای هر اتاق، مانند یک دست مبلمان، صندلی و میز برای اتاق نشیمن است.
اما، شاید شما دو دست مبل بزرگ یا فقط یک دست مبلمان بدون میز نهارخوری دارید.این نوع تفاوت ها می توانند تعداد اتاق هایی را که می توانید در یک کامیون خاص اندازه گیری کنید، تا حد زیادی کاهش یا افزایش دهد.اموال خود را در مقایسه با آنچه که از شرکت اتوبار و اجاره کامیون حمل اثاثیه منزل استفاده می کنید در نظر بگیرید
و شما می توانید کامیون مناسب را از این شرکت ها انتخاب کنید.

 

اهمیت انتخاب کامیون مناسب
عدم انتخاب درست کامیون حمل اثاثیه منزل می تواند منجر به یک فاجعه در حمل و نقل اسباب و اثاثیه شود.به عنوان مثال، اگر یک کامیون باربری را با فضای ذخیره سازی کمتر نسبت به میزان وسایل و نوع اموال تان انتخاب کنید، باید کامیون را تخلیه کنید و کامیون حمل بار بزرگتری را اجاره کنید.
یا تصمیم بگیرید که چند راهکار دشوار را انتخاب کرده و انجام دهید، مانند حذف برخی از موارد که لزوم کمتری جهت ارسال بار به خانه جدید دارند ویا بردن بقیه وسایل به خانه جدید با وسیله شخصی آن هم به سختی.
برعکس این مورد نیز ممکن است اتفاق بیفتد، اینکه یک کامیون حمل اثاثیه را با فضای بیش از حد بزرگ تر نسبت به میزان وسایل تان انتخاب کنید و وسایل تان را درون این ماشین باربری قرار دهید و زمانی که به مقصد رسیدید متوجه شوید که همه چیز آسیب دیده یا شکسته شده است.اینگونه هزینه بیشتری هم باید بپردازید.

راهنمای اندازه گیری کامیون حمل اثاثیه
یک قاعده کلی برای اندازه گیری یک کامیون حمل اثاثیه منزل این است که برای هر اتاق حدود 3 فوت مکعب فضای اختصاص داده شود.با استفاده از این برآورد، اجاره کامیون 24 کیلوگرمی باید بتواند فضای کافی برای ذخیره سازی و بارگیری هشت اتاق دارای وسایل کامل و مورد نیاز را تامین کند.البته این تقریبی است؛ بنابراین یک بار دیگر، قبل از تکیه بر صرفه جویی در این برآورد، باید بخش عمده ای از اقلام خود را تعیین کنید.
و یک کامیون حمل اثاثیه و بار را که کمی بیشتر از برآورد شماست اجاره کنید.

انواع کامیون حمل اثاثیه منزل
برای باربری و جابجایی اثاثیه منزل در حال کلی می توان از سه دسته ماشین باربری زیر استفاده نمود :
1-  ماشین های سبک جهت حمل بار و اثاثیه منزل و بارهای سبک همچون: وانت، وانت پراید، وانت نیسان
2-  ماشین های نیمه سنگین جهت حمل اثاثیه نیمه سنگین و سبک همچون: کامیون، خاور، هیوندا، ایسوزو، کامیونت
3- ماشین های سنگین جهت حمل اثاثیه و باربری وسایل منزل یا محل کار اعم از وسایل بزرگ همچون: تریلی، ترانزیت، ده تن، کفی، ترانزیت یخچالی، 20 تُن، چادری سه محور، کفی، کُمپرسی، تریلی تانکر فاو(Faw) و..
البته ماشین های سنگین برای تردد در شهر نیاز به مجوز دارندو این ماشین ها عموما برای حمل بار به نقاط دور تر درون جاده ها استفاده می شوند.
اما استفاده ازماشین های سبک محدودیتی در شهر ندارند و در صورتی که وسایل شما در حد یک ماشین اسباب کشی کوچک است نیازی به اجاره کامیون حمل اثاثیه نیست و می توانید با صرف هزینه ای اندک وسایل تان را با ماشین های کوچک حمل بار جابجا نمایید.

برای انتخاب کامیون حمل اثاثیه منزل ابتدا موارد زیر را بررسی کنید:
نوع بار و اثاثیه شامل بارهای سنگین یا سبک و یا نیمه سنگین
مسافت میان مبدا و مقصد باربری
باربری درون شهری یا باربری بین شهری
زمان تحویل بار
نوع مسیر و جاده انتخاب شده میان مبدا و مقصد باربری
و سایر موارد
به طور معمول اگر قصد ارسال بار به شهرستان های دیگر را دارید و مسافت اسباب کشی طولانی است بهتر است از انواع سرپوشیده ماشین های باربری استفاده کنید.
این کار امنیت بار شما را به میزان زیادی افزایش می دهدو راننده نیز با اطمینان خاطر بیشتری می تواند روی رانندگی خود تمرکز کند.

جمع بندی
پس بهترین انتخاب در اجاره کامیون حمل اثاثیه منزل در اندازه مناسب یکی از جنبه های حیاتی برای داشتن اسباب کشی ایمن و دلپذیر است.اگر یک کامیون حمل بار را که خیلی کوچک است را اجاره کنید، ممکن است باعث بروز یک کابوس حرکتی برای شما شود.شما هم مجبورید کامیون را به طور کامل بازپرداخت کنید تا آن را برای اندازه بعدی تغییر دهید یا ترتیب های جابجایی دیگری را برای مواردی که مناسب نیست را تنظیم کنید.این به خصوص زمانی که شما در حال اثاث کشی و باربری به شهرستان در سراسر کشور هستید، ناخوشایند و گران قیمت است.
شما همیشه می توانید تریلر و یا کامیون برای حمل اثاثیه را اجاره نمایید تا از این گونه موارد ناخوشایند و دیگر مسایل جلوگیری کنید.
برای تعیین اینکه کامیون حمل اثاثیه برای حمل وسایل شما مناسب است، ابتدا با پرسیدن مهمترین سوال شروع کنید:چه مقدار وسیله دارید؟تعداد اتاق ها چند تاست؟
ساده ترین کار تعیین تعداد اتاق ها برای تعیین میزان بار است.

0 نظرها

Top