بهترین روش های بسته بندی اثاث منزل

آرام مرادی
  0
اشتراک این پست:
اینکه برای جابجایی لوازم منزل و ورود به خانه جدید در کنار هیجان کمی اضطراب نیز داشته باشید، کاملا طبیعی است. هر تغییری همواره با استرس همراه است و تغییر منزل و جابجایی وسایل منزل قدیمی نیز از این امر مستثنا نیست. بخشی از این اضطراب مربوط به امنیت لوازم، آسیب نرسیدن و حمل ایمن به آنها می شود و بخشی دیگر نیز به چگونگی بسته بندی اسباب منزل که علاوه بر اینکه احتمال آسیب را کم کند، باز کردن و چیدن در منزل جدید نیز براحتی قابل انجام باشد. این امر در مورد جابجایی لوازم دفتر و شرکت ها نیز کاملا صادق است. 

از حجم لوازم منزل خود کم کنید:
واقعیت این است که اثاث کشی چیزی نیست که معمولا غیر منتظره اتفاق بیافتد و غالبا چند هفته یا چند ماه برای بسته بندی و برنامه ریزی برای روز اصلی حمل وسایل منزل یا محل کار زمان وجود دارد. بهترین کاری که می توانید در این زمان انجام دهید این است که از حجم اثاث خود بکاهید. لوازمی که مدتهاست استفاده نکرده اید را دور بریزید یا اهدا کنید. همه این کارها را می توانید با رخت خواب کهنه، لباس های قدیمی، ظروف قدیمی که مدتهاست استفاده ای از آن نکرده اید و ... انجام دهید. با این کار، تمرکز خود را به حمل و بسته بندی وسایل مهم منزل معطوف خواهید کرد. سعی کنید تا حد امکان کارتن و جعبه های کمتری در روز اثاث کشی جابجا شود تا از این طریق هم سرعت بسته بندی، حمل و چیدمان لوازم در منزل یا دفتر جدید را بالا ببرید و هم حفظ امنیت آنها را راحت تر نمایید. 

به کارتن های بسته بندی اثاثیه خود برچسب بزنید:
مطمینا در روز اسباب کشی و روزهای بعد از آن نیاز دارید که کارتن خاصی را پیدا کنید، چیزی از داخل آن کم یا زیاد نمایید. پیدا کردن یک جعبه و بسته در میان انبوهی از از جبعه ها و کارتن ها کار راحتی نیست. بجای آنکه تک تک کارتن ها را باز کنید تا ببینید داخل آنها چه چیزی گذاشته اید راه بهتر این است که روی کارتن ها برچسب بزنید. در این برچسب ها دو مورد را ذکر کنید:

•	لوازم داخل کارتن
•	محل قرار گیری جعبه (آشپرخانه، سالن پذیرایی، اتاق خواب 1 ، 2 و ...)
این برچسب ها را در چهار طرف کارتن و بخصوص روی کارتن قرار دهید تا در تمام مراحل حمل اثاث قابل رویت باشد.

کمی بیشتر توضیح دهید:
برای راحتی خود مخصوصا بعد از روز اثاث کشی و هنگام باز کردن کارتن ها و جعبه ها بهتر است کارتن ها و لوازم داخل آن را اولویت بندی کنید تا بدانید کدام کارتن ها را باید زودتر باز کنید. برای مثال باز کردن وسایل آشپرخانه در بسیاری موارد از باز کردن جعبه مربوط به کتاب های کتابخانه اولویت بیشتری دارد. یا باز کردن جعبه کتاب های درسی فرزندان مهم تر از باز کردن کارتن لوازم دکوری است. برای این کار روی کارتن ها را با اعداد 1 و 2 و 3  و یا حروف انگلیسی به ترتیب الفبا مشخص نمایید.

لوازم مهم و ضروری را آخر از همه جمع کنید:
بسیار مهم است که غیر از بسته بندی اسباب منزل یا اداره و شیوه حمل آنها به روز اثاث کشی و باز کردن آنها در محل جدید نیز فکر کنید. اینکه پس از یک روز سخت نتوانید لوازم ضروری خود یا کودکان خود مانند مسواک، شارژهای موبایل، وسایل شوینده حمام و ... را پیدا کنید اصلا خوشایند نیست. بهتر است این گونه لوازم را آخر از همه بسته بندی کنید و در صورت امکان درون خودرو خود قرارشان دهید. به این ترتیب هم هنگام خالی کردن در زیر بارهای دیگر گم نمی شوند و هم دسترسی به آنها بسیار راحت تر خواهد بود.

ترتیب بسته بندی و حمل اسباب منزل را رعایت کنید:
برای شیوه و ترتیب حمل بار بهترین کار مشورت با کارشناسان اتوبار تهران بار است تا بتوانید از تجربه آنها در حمل و جابجایی اسباب منزل کمک بگیرید. در کل بهترین روش این است که ابتدا لوازم و وسایل بزرگتر را به ماشین حمل بار انتقال دهید و پس از آن لوازم و کارتن های کوچکتر داخل ماشین حمل بار چیده شود. به این ترتیب هنگام خالی کردن بار، کارتن ها و لوازم شخصی دم دست تر هستند و قبل از همه وارد منزل یا محل کار جدید می شوند و به این ترتیب راحت تر می توانید آنها را جابجا کنید و در محل های مخصوص به خود قرار دهید. 


درصورتی که قصد اسباب کشی و حمل اثاث منزل یا محل کار خود را دارید می توانید کلیه امور مربوط به بسته بندی و حمل و حتی چیدمان لوازم را به پرسنل حرفه ای اتوبار تهران بار بسپارید.

0 نظرها

Top